واکنش فرزند شهید فخری‌زاده به اظهارات ظریف

کد خبر: 1161263

حامد فخری‌زاده: آقای ظریف نگفتند که شهید بی‌مبالاتی کرده، بلکه گفتند ایشان جزو بی مبالات‌ترین افراد بود و این را به کل زندگی شخصی شهید تسری داده است!

واکنش فرزند شهید فخری‌زاده به اظهارات ظریف

 فرزند شهید فخری‌زاده در واکنش به صحبت‌های ظریف که گفته بود فخری‌زاده یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت است، گفت: در روز حادثه ۱۲ محافظ و سه ماشین اسکورت همراهش بودند. این بی‌مبالاتی است؟

حامد فخری‌زاده فرزند شهید فخری‌زاده در واکنش به سخنان اخیر منتشر شده از سوی محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه کشورمان در مورد ترور پدرش در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا گفت: آقای ظریف از این جمله استفاده نکردند که شهید بی‌مبالاتی کرد. چیزی که من خواندم این بود که گفتند ایشان جزو بی‌مبالات‌ترین افراد در حوزه امنیت بود. در جملات بعدی این را به کل طول زندگی هم تسری دادند. سپس ایشان را با خودشان مقایسه کردند و گفتند من وقتی محافظ‌هایم می‌گویند این کار را بکن، من می‌گویم چشم. ولی فخری‌زاده هیچ وقت گوش نمی‌داد.

وی ادامه داد: جریان زندگی سخت امنیتی نه فقط برای شهید بلکه برای کل خانواده قریب به بیست سال طول کشید. در این بیست سال من به جرات می‌گویم، چون حتی ما فرزندان با گوشت، پوست و استخوان حس کردیم. ما چندین بار مورد یک سری اتفاقات قرار گرفتیم. خانواده ما و فرزندان امنیت نداشتند؛ چه برسد به شهید. بیست سالی که یک روزش برای خیلی از آقایان قابل تحمل نیست.

فرزند شهید فخری‌زاده عنوان کرد: باید این سوال را مطرح کرد که این بی‌مبالاتی کجا اتفاق افتاد؟ شهید فخری‌زاده در خیابانی ترور شد که بیش از 15 سال هر هفته تردد داشت.  شاید خودش زمان تردد را جابجا می‌کرد، ولی بیش از 15 سال تردد داشت و آنجا تنها جایی بود که برای آرامش می‌رفت.

وی همچنین بیان داشت: در روز حادثه 12 محافظ و سه ماشین اسکورت همراهش بودند. این بی‌مبالاتی است؟ مگر شهید بدون اینکه به کسی خبر بدهد، از درب خانه بیرون آمده و بدون محافظ در صف نانوایی ایستاده و ترور شده است یا اینکه کاملاً همه چیز هماهنگ شده بود و مسیر حرکت، توقفی که می‌کردند و... را می‌دانستند؟ اینگونه نبوده است که از خیابان رد شود و فرمان را کج کند و برود.

به گزارش تسنیم، اخیراً مطالبی از قول محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه منتشر شده که در آن گفته است: شهید فخری زاده یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت است، یعنی به هیچ شکل، گوش به حرف  نمی‌داد، الان محافظان من اینجا نشستند، از پایین به من می‌گویند بیا توی این اتاق، می گویم چشم! می‌گویند نیا، می گویم چشم، اما شهید فخری زاده گوش نمی‌کرد یعنی اسرائیل هر وقت می‌خواست می‌توانستند ایشان را بزند.

او در ادامه می‌گوید: یعنی اسرائیل فخری زاده را زد، که برجام را نابود کند، همزمان داد که  توییت بزنند جواب کشتن فخری زاده توسط برجام است. حالا ما هم یک مصوبه مجلس تصویب کردیم، که امروز اگر ایران به توافق برسد باید از آن مصوبه برود پایین. زیرا امکان اجرای آن مصوبه قطع برجام است.کِی اسرائیلی‌ها ایشان را ترور کردند؟ بعد از انتخاب بایدن به عنوان رئیس جهمور. بعد ما که قانون مبارزه راهبردی و همان تحریم راهبردی را نمی‌دانم چه چرتی است اسمش، تصویب کردیم در واقع در پاسخ به کشتن فخری زاده توسط اسرائیل ضد برجام بود.  آن کسی که این مصوبه را دنبال کرد، آن بدبخت خیال می‌کرد، ظریف می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری بشود و می‌خواست خودش کاندید ریاست جمهوری  شود، نمی‌دانست نه خودش میشود نه ظریف قصد کاندید شدن داشت.

گفتنی است محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع هفتم آذر ماه 1399 به‌دست عوامل تروریستی موساد در اطراف تهران ترور شد و به شهادت رسید.

این ترور در شهر آبسرد رخ داد و تروریست‌ها پیش از تیراندازی به‌سمت خودروی فخری‌زاده، اقدام به انفجار خودروی دیگری کردند. وزارت دفاع همان روز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

منبع: تسنیم

حجم ویدیو: 9.13M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها