سجادی: نامه فیفا درباره حضور زنان الزام‌آور نبود

کد خبر: 1166118

وزیر ورزش:در نامه الزامی نبود بلکه پیشنهادی که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما مشکلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

سجادی: نامه فیفا درباره حضور زنان الزام‌آور نبود

سید حمید سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره الزام فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: در نامه الزامی نبود بلکه پیشنهاده که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما مشکلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.

وی افزود: در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط طوری شد که از نظر زیرساخت فراهم نبود اما از جامعه زنان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم.

وزیر ورزش در ادامه درباره پرونده ویلموتس گفت: ما وظیفه نظارتی که در قانون آمده است را دنبال می‌کنیم و در برنامه صف اول از شبکه سراسری خبر درباره پرونده ویلموتس و ابعاد آن را  تشریح کردم. در این داستان بحث پیش پرداخت و بعد از آن ضمانتی که اتفاق افتاد و کمکی که از یکی از شرکت‌ها  در بحث ضمانت از آن شرکت گرفتند، آن شرکت ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی بابت آن ۲ میلیون یورو که حتی فدراسیون پرداخت کرده مطرح شد اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود در نهایت شش دانگ آن فدراسیون  به نام شرکت شده است.

وی ادامه داد:  در مورد سه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم همین موضوع اتفاق افتاده است چون ساختمان پرسپولیس هم به نام فدراسیون فوتبال است و به همین خاطر آن ضمانت پیش پرداخت و رای سه میلیارد سیصد یورویی و اخیرا فدراسیون فوتبال اعلام کرد که منتظر دیرکرد ۲ تا ۵ درصدی برای پرداخت هستند و همه اینها عبرتی برای قراردادها و بصیرتی برای آینده است.

وزیر ورزش اظهار داشت: پیگیری لازم در این زمنیه در حال انجام است و در مورد مطالبه‌ای که مردم از ما دارند در حال همفکری هستیم.

سجادی افزود: پیگیر هستیم تا شرایط پرداخت چگونه خواهد بود و نتایج پیگیری‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وزیر ورزش ادامه داد: ما نمی‌توانیم به این امر بی‌تفاوت باشیم. برخی به من خرده گرفتند که شما نباید به این موضوع می‌پرداختید. برخی از افرادی که ما می‌دانیم در گذشته کجا بودند، چه ردپایی دارند، خودشان هم مدیر بودند و چه عواقبی برجای گذاشتند و مدیر چه باشگاه‌هایی بودند که از آنها اکنون هیچ اسمی نیست. برخی از آنها برای من خط و نشان کشیدند و برای من متن دادند و در فضای مجازی به دلیل اینکه وزیر وظیفه حاکمیتی خود را تشریح کرده است به لرزه افتاده‌اند.

سجادی تصریح کرد: ما اصلا هدفمان نام بردن از کسی نیست. یک عده گفتند آقای سجادی از یک نامزد حمایت می‌کند، خیر. وزارت ورزش اصلا به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمی‌دهد اما کمک می‌کند که بهترین انتخابات شکل بگیرد و فدراسیون فوتبال از حالت سرپرستی هرچه زودتر خارج شود.

وی درباره حضور روز گذشته خود در مجلس توضیح داد: دیروز بر بنده در مجلس خرده گرفتند که افرادی که از مسببان همین قرارداد ویلموتس هستند ، اجازه داده‌اید که ثبت‌نام کنند در حالی که ما اجازه جلوگیری از ثبت‌نام نداریم و هرکس شرایطش را داشته باشد می‌تواند ثبت‌نام کند اما من به راحتی دیروز در مجلس مورد خطاب همین موضوع قرار گرفتم و فرصت دفاع هم نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته همچنان هرکس بپرسد من توضیح خواهم داد و دفاع خواهم کرد برای اینکه دیروز من به ناحق متهم به این شدم که از نظر بعد نظارتی کم‌کاری کردیم. ما نمی‌توانیم از ثبت‌نام جلوگیری کنیم، این کار انجام می‌شود و بعد دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و حراست بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنند. متاسفانه دیروز مواردی در مجلس مطرح شد که اصلاً مرتبط با سوال بنده نبود و همین مطالب هم عنوان شد. ما پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

 

حجم ویدیو: 5.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها