سردار گودرزی: گروه تروریستی در آستانه مراسم اربعین منهدم شد /دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی

کد خبر: 1171638

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا: گروه تروریستی در آستانه مراسم اربعین امام حسین علیه‌السلام منهدم شد.

سردار گودرزی: گروه تروریستی در آستانه مراسم اربعین منهدم شد /دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی

فرمانده مرزبانی فراجا از دستگیری ۸۰ هزار متجاوز مرزی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد مرزبانان اشاره و اظهار داشت: در بحث متجاوزین مرزی از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در نقاط صفر مرزی دستگیر شدند برخی از این افراد با زن و بچه بوده اند.

وی گفت: در حوزه اربعین همانطور که می‌دانید زیرساخت ها فراهم شده تا اربعین با عظمت برگزار شود البته از شب گذشته در پی ناآرامی و درگیری در عراق مرزها بسته شده و تردد صورت نمی گیرد اما ورود اتباع غیر ایرانی از مرزهای شرقی به کشور زیاد شده است.

سردار گودرزی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اربعین به صورت گسترده برگزار نشد و ما از این لحاظ نگران بودیم که چرا توفیق سلب شده است.

وی گفت: پیش بینی های زیادی انجام شده و اگر به فضل الهی در کشور عراق آرامش برقرار شود که قطعاً طی یکی دو روز آینده اتفاق می‌افتد انشالله می توانیم در ۶ مرز کشور پذیرای زائران باشیم.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: مرز باشماق و تمرچین امسال اضافه شده که زیرساخت‌ها در آنجا آماده شده است؛همچنین گذر مرزی در سومار ایجاد شده که خودروهای حامل موکب ها از این مسیر تردد می کنند.

وی ادامه داد: امسال آمادگی مطلوبی از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مسیر تردد زائران ایجاد شده تا امنیت زائران به طور کامل برقرار شود.

سردار گودرزی افزود: جلسات متعددی از سال گذشته برگزار و قرارگاه های اصلی و فرعی ایجاد شده است؛ همچنین در نقاطی از مرز سیستان و بلوچستان و مرز افغانستان پذیرای زائران کشور های همسایه هستیم و ورود زائران در حال شکل گیری است.

وی گفت: ما بستر را فراهم کردیم تا امنیت و آسایش برقرار شود و همچنین برای پیشگیری از گرمازدگی و سایر مسائل برنامه ریزی کرده ایم و باید گفت که مرزبانان آخرین بدرقه کنندگان و اولین استقبال کنندگان از زائران هستند.

این خبر در حال تکمیل است

منبع: فارس

حجم ویدیو: 7.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:45 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها