نصب پل شناور بر روی ارس در رزمایش سپاه

کد خبر: 1180295

حجم نیرو و تجهیزات گسترده‌تر از رزمایش قبلی است؛ برای اولین بار نصب پل شناور بر روی ارس برای انتقال تجهیزات و نیرو صورت می‌پذیرد و احتمالا طی روزهای‌ آینده این پل نصب و تمرین انتقال تجهیزات انجام می‌شود.

نصب پل شناور بر روی ارس در رزمایش سپاه

رزمایش سه‌روزۀ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار «ایران مقتدر» در منطقه ارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به منطقه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرحله اصلی این رزمایش از صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه در منطقه ارس آغاز شد.

‌این رزمایش به‌مدت سه روز و‌ در‌ منطقه مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در این رزمایش برای نخستین مرتبه نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین خواهد شد.

علاوه بر این، در این رزمایش یگان‌ها و رسته‌های تخصصی نیروی زمینی سپاه سناریوهای امنیتی و دفاعی را به‌صورت ترکیبی تمرین خواهند کرد.

توضیحات خبرنگار تسنیم از رزمایش سپاه در ارس

سید محمد طاهری خبرنگار اعزامی تسنیم به منطقه ارس، در توضیحات رزمایش گفت: از آغاز جنگ قره‌باغ سه رزمایش در این منطقه برگزار شده است اما وسعت جغرافیایی این رزمایش تمام نوار مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد درحالی که رزمایش های قبلی در وسعت جغرافیایی کمتر بود.

وی افزود: حجم نیرو و تجهیزات گسترده‌تر از رزمایش قبلی است؛ همچنین برای اولین بار نصب پل شناور به‌روی ارس برای انتقال تجهیزات و نیرو صورت می‌پذیرد و احتمالاً طی روزهای‌ آینده این پل نصب می‌شود و تمرین انتقال تجهیزات انجام می‌شود. سناریوهای دفاعی و امنیتی توأمان انجام می‌شود.

این رزمایش در حالی‌برگزار می‌شود که هفته گذشته آقای رئیسی و رئیس‌جمهور آذربایجان الهام علی‌اف دیداری داشتند و گفتند جمهوری اسلامی هیچ تغییری در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه قبول نمی‌کند و در صورتی که این اتفاق بیفتد با قدرت پاسخ می‌دهد و باید دید بعد این رزمایش موضع کشورهای منطقه چه خواهد بود. تسنیم

 

حجم ویدیو: 4.46M | مدت زمان ویدیو: 00:02:05 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها