بازگشت ۱۴ ماهیگیر ایرانی پس از ۸ سال اسارت در سومالی

کد خبر: 1194275

۱۴ ماهیگیر ایرانی که در اسارت گروهک تروریستی الشباب در سومالی بودند با رایزنی و اقدامات وزارت امور خارجه پس از ۸ سال آزاد شدند و به کشور بازگشتند.

بازگشت ۱۴ ماهیگیر ایرانی پس از ۸ سال اسارت در سومالی

نماینده وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار گفت: ۱۴ ماهیگیر ایرانی که در اسارت گروه تروریستی الشباب در سومالی بودند با رایزنی و اقدامات وزارت امور خارجه آزاد شدند.

حسن کرابی گفت: این افراد که از اهالی ساکن در سواحل مکران و به ویژه چابهار و کنارک هستند سال ۹۴ در آبهای بین المللی نزدیک کشور سومالی به اسارت گروه تروریستی الشباب درآمده بودند.

وی افزود: این افراد پس از مدتها رایزنی وزارت امور خارجه و نمایندگی ایران در کنیا در تعامل با مسولان دولتی، روساء قبایل، و رئیش سفیدان سومالی آزاد شدند.

نماینده وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار گفت: ماهیگیران ایرانی پس از آزادی از موگادیشو پایتخت سومالی از طریق یکی از خطوط هوایی امشب وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران می‌شوند.

وی تصریح کرد: اسامی ماهیگیران ایرانی آزاد شده، احمد عنبری، محمد حسین خورا، ملابخش رئیسی، کاظم کاکلی، عبدالعزیز بلوچ، سهیل بلوچ، اسماعیل بلوچ، سید طبیب علی حسینی، طاهر بنگل زهی، نصیر بنگل زهی، زبیر نیازی، جما ترابی و افشین داوودی است.

باشگاه خبرنگاران

حجم ویدیو: 8.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها