ایزدخواه: آقایان افزایش نرخ ارز را به یک ماه اخیر و اغتشاشات حواله ندهند

کد خبر: 1194288

نماینده مردم تهران در مجلس: در شروع دولت سیزدهم نرخ ارز ۲۶ تومان بود الان ۳۹ تومان؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش نرخ ارز داشتیم.

ایزدخواه: آقایان افزایش نرخ ارز را به یک ماه اخیر و اغتشاشات حواله ندهند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های ما در حوزه ارز غلط است و مدیریت صحیح نیز بر بازار غیر رسمی ارز وجود ندارد.

روح الله ایزدخواه در  جلسه علنی امروز (یکشنبه)مجلس و در جریان بررسی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است. یعنی قریب به ۵۰ درصد، نرخ ارز افزایش داشته است. بی دلیل این افزایش را به اغتشاشات و یک ماه اخیر حواله ندهید. دست فرمان شما غلط است، تقاضا برای تبدیل پول ریالی به ارزی ۳۰ سال است که در کشور وجود دارد. واقعیت‌ها را فرافکنی نکنید.

وی در ادامه اظهار کرد: بازار غیر رسمی تنها ۱۰ درصد معادلات ارز را به خود اختصاص می‌دهد. چگونه این ۱۰ درصد بر کل بازار ارز تاثیر می‌گذارد؟ چرا با ۱۱۰۰ صرافی غیر مجاز برخورد نمی‌کنید؟ چرا حساب ارزی در بانک‌ها ایجاد نمی‌کنید تا مردم دلارهای خود را از خانه به حساب‌های ارزی بیاورند. معاملات غیر رسمی در پیاده‌روها را چرا قاچاق تلقی نمی‌کنید؟ قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است، چرا که می‌تواند بازار غیر رسمی را مدیریت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است. اگر درآمدهای دولت دلاری است باید دلاری خرج کند نه اینکه خود دولت در افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه نقش داشته باشد.

ایزدخواه گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی نیز توجیه ماجراست، ما بازار ارز را رها کردیم و اقتصاد را دلاریزه کرده و به پیمان‌های دو جانبه توجهی نداریم. صادرات ریالی را نیز اصلا مورد توجه قرار نمی‌دهیم. در بانک مرکزی همچنان تیم آقای روحانی کار می‌کند. همانطور که در سازمان برنامه تیم آقای روحانی مشغول به کار است. با این رویه تغییری در وضعیت شکل نخواهد گرفت.

ایسنا

حجم ویدیو: 10.24M | مدت زمان ویدیو: 00:03:15 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها