پاسخ سازمان سنجش درباره قطعی اینترنت در کنکور / کلید تقلب را ساخته‌ایم

کد خبر: 1197086

اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است. ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود نمی‌خواهیم به طور کامل اینترنت قطع شود.

پاسخ سازمان سنجش درباره قطعی اینترنت در کنکور / کلید تقلب را ساخته‌ایم

رئیس سازمان سنجش: صیانت از سلامت کنکور مطالبه همه مردم و داوطلبان است. نقطه کمال امنیت کنکور، محدود کردن اینترنت است.

اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت با وزارت ارتباطات است. ما می‌خواهیم عکسی ارسال یا دریافت نشود نمی‌خواهیم به طور کامل اینترنت قطع شود.

تجهیزاتی که در اختیار داوطلبان خاطی است خیلی پیشرفته است و در عرض یک ثانیه عکس می‌گیرد و به طور خودکار ارسال می‌شود.

 رئیس سازمان سنجش آخرین حلقه امنیت و حفاظت کنکور بحث اینترنت است و طبق مصوبه شورای امنیت کشور قطع سراسری یا نقطه‌ای اینترنت مطرح شده است؛ این موضوع باید به شورای امنیت کشور برود و در صورت تصویب، ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش امروز درباره روند برگزاری نوبت اول کنکور 1402 در تاریخ 29 و 30 دی، اظهار کرد: مرحله دوم کنکور مجدد تیرماه برگزار می‌شود بنابراین داوطلبان این مرحله را آزمایشی بدانند.

وی افزود: شورای امنیت کشور مصوبه‌ای را در جلسه 765 خود داشت و برای تمام دستگاه‌های کشور از جمله وزارت کشور، ارتباطات، بهداشت، اطلاعات و ... تکالیفی تعیین شده و سازمان سنجش با همراهی آنها کنکور را یک امر ملی می‌داند.

رئیس سازمان سنجش گفت: برای ارتقای حفاظت مراکز برگزاری آزمون اقداماتی انجام دادیم و امسال 2400 مرکز به عنوان حوزه فرعی فعالیت می‌کنند.

پورعباس ادامه داد: سال گذشته با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تقلب را تا حدود 95 درصد و در رشته‌های مهم پزشکی و دندانپزشکی تا 100 درصد بسته شده است و حتی یک مورد از افرادی که تقلب کرده بودند، نتوانستند وارد دانشگاه شوند و چندین سال از شرکت در کنکور محروم شدند.

وی گفت: برخی افراد زندگی خود را فروخته و به موسسات متقلب داده‌اند تا برای فرزندان خود در دانشگاه صندلی بخرند اما با فرایندهایی که در سازمان سنجش طراحی شده است اصلا امکان تقلب وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: داوطلبان فریب موسسات متقلب را نخورند چرا که هیئت‌های بدوی ممکن است تا 10 سال حکم محرومیت از کنکور بدهند. شبکه‌های متقلب را شناسایی کرده و در دام اطلاعاتی هستند و افرادی که به این شبکه‌ها پول بدهند، شناسایی می‌شوند.

پورعباس ادامه داد: سال گذشته 857 نفر با تجهیزات در جلسه کنکور شناسایی شدند و به 3 تا 10 سال محرومیت از کنکور محکوم شدند و 1000 نفر هم قبل آزمون شناسایی شدند.

وی افزود: آخرین حلقه امنیت و حفاظت کنکور بحث اینترنت است و طبق مصوبه شورای امنیت کشور قطع سراسری یا نقطه‌ای اینترنت مطرح شده است البته این موضوع باید به شورای امنیت کشور برود و اگر تصویب شد ابلاغ می‌شود، نحوه اینکه چگونه اقدام شود با وزارت ارتباطات است؛ لیست نقاط مورد نظر را در این باره ارائه کردیم و امیدوارم تصمیم‌گیری شود. منظور ما اینترنت همراه است و می‌خواهیم عکس یا فایلی گرفته و ارسال نشود و نمی‌گوییم اینترنت به طور مطلق قطع شود البته اجرای فنی آن بر عهده وزارت ارتباطات است که چگونه اقدام شود اما تقاضا داریم در مدت زمان سه ساعت برگزاری کنکور، امنیت را به داوطلبان هدیه بدهند.

پورعباس همچنین گفت: زمان توزیع کارت نوبت اول کنکور از روز سه‌شنبه 27 دی ماه است و داوطلبان باید به محل برگزاری و روز آزمون توجه کنند.

وی بیان کرد: برای برقراری امنیت امتحانات نهایی یک هزار دستگاه سیگنال‌یاب را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم تا بتوانند ابزارهایی که به داخل حوزه‌های امتحانی می‌برند، شناسایی کنند. باید به سمت آزمون‌های الکترونیک و بدون کاغذ برویم تا بستر تقلب از میان برود‌.

وی درباره داوطلبان شبهه‌دار بیان کرد: کلید تقلب را ساخته‌ایم و پاسخنامه داوطلب را با آن تطبیق داده و افراد شبهه‌دار را شناسایی می‌کنیم که معمولا سابقه تحصیلی خوبی ندارند و در کنکورهای قبلی رتبه‌های خوبی را کسب نکرده‌اند تا به امروز 150 نفر تبرئه شده‌اند و حداقل احراز 30 درصدی را کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش متذکر شد: شورای امنیت کشور این هفته جلسه‌ای را برگزار کرده و درباره وضعیت اینترنت تعیین تکلیف خواهد کرد و اگر محدودسازی یا قطع اینترنت همراه را مصوب کنند، وزارت ارتباطات ملزم به اجرای آن است‌./تسنیم

حجم ویدیو: 11.74M | مدت زمان ویدیو: 00:04:42 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها