تصمیم دولت درباره افزایش حقوق کارمندان /حداقل حقوق کارمندان چقدر؟

کد خبر: 1197837

وزیر امور اقتصادی و دارایی: در بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان و میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد دیده شده است

تصمیم دولت درباره افزایش حقوق کارمندان /حداقل حقوق کارمندان چقدر؟

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه شنبه(۲۰ دی) در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا (س) گفت: از مردم می خواهم با توجه به رسیدن جبهه هوای سرد به کشور، با مدیریت مصرف گاز مانع از  این شوند که در روند گاز رسانی اخلال ایجاد شود.

وی افزود: یکی از مهمترین متغیرها که در گذشته اجازه رشد به کشور را نمی‌داده است کاهش سرمایه‌گذاری در کشور است، در برخی سال‌ها به اندازه استهلاک هم سرمایه نداشتیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با تدابیری که اتخاذ شد ۳/۹ درصد سرمایه‌گذاری رشد داشته است که موید کاهش بیکاری است، طبق آخرین اطلاعات نرخ بیکاری در کشور به ۸/۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی افزود: سرمایه گذاری در بخش ساختمان به ۳/۹ درصد افزایش پیدا کرده است و این ارقام چشم انداز مثبتی را در قبال آینده نشان می‌دهد. میزان رشد نقدینگی ۷ درصد کمتر از آغاز به کار دولت است که در مجموع نشان دهنده انضباط پولی است.

وی در مورد عملکرد بودجه ای گفت: انضباط بودجه‌ای و کاهش هزینه‌های اضافه ۸۸ درصد رقم بودجه محقق شده است. ناترازی‌های بودجه به کمترین عدد در سال‌های گذشته رسیده است، 33 هزار میلیارد تومان کمتر از قبل انتشار اوراق داشتیم.

وزیر اقتصاد گفت: در شش ماه اول امسال ۳.۹ درصد افزایش سرمایه‌گذاری در کشور ثبت شده است. نرخ بیکاری به ۸.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه  لایحه بودجه 1402 نهایی شده و به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت گفت: در بودجه سال آینده حداقل حقوق کارکنان دولت ۷ میلیون تومان و میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد دیده شده است.

در حال تکمیل...

 

حجم ویدیو: 4.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها