گزارش سفر رئیسی به پایتخت انرژی ایران

ذخایر ارزی در کشور به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست/ مردم ما دست دشمنان را خوانده‌اند/ افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی +فیلم

کد خبر: 1208132

رئیس‌جمهور کشورمان برای سفری ۲ روزه به استان بوشهر، با استقبال تعدادی از مسئولان، وارد فرودگاه عسلویه شد.

ذخایر ارزی در کشور به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست/ مردم ما دست دشمنان را خوانده‌اند/ افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی +فیلم

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه با استقبال تعدادی از مسئولان استانی و کشوری، وارد فرودگاه عسلویه شد.

رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر ضمن برگزاری دیدار مردمی در شهرهای بوشهر، برازجان و خورموج، در نشست‌های تخصصی نیز شرکت خواهد کرد.

طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

رئیس جمهور در نخستین برنامه خود پس از استقبال رسمی، در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت نفت در پارس جنوبی شرکت خواهد کرد.

افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی از مهمترین برنامه‌های افتتاحی در استان بوشهر خواهد بود.

رئیس جمهور به مدت ۲ روز در استان بوشهر حضور خواهد داشت./ مهر

 رییس جمهور امروز پنجشنبه یازدهم اسفند در دور دوم سفرهای استانی خود به استان بوشهر" سرزمین نخل ، آفتاب و دریا " و به تعبیری دیگر "پایتخت انرژی ایران " سفر کرد.

چرا به بوشهر این القاب را داده اند ؟ چون چهار شهرش ، نخلستان های دلربا و هشت شهرش هم کنار دریا قرار دارد . آفتابش هم که معلوم ، عین قلب مردمش ، گرم است و اما پایتخت انرژی ، همان عسلویه و همان بس که آیت الله رییسی صبح امروز در بدو ورود به عسلویه گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه ای در حوزه انرژی منطقه است که حرف اول را می زند.

همراهان رییس جمهور در سفر روز ۱۱ اسفند چه کسانی هستند؟

رییس جمهور امروز رفت به این دیار و همراهانی داشت از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری.

همچنین وزرای کشور، دفاع، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش در این سفر ۲ روزه، آیت الله رییسی را همراهی می کنند.

البته ناگفته نماند که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی را در این سفر تعدادی از اعضای هیات دولت همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

قرار است در سفر دوم رییس جمهور به بوشهر چه اتفاقی رخ دهد؟

افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح آب شیرین کن شماره ۲ بوشهر و طرح های نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های سفر استانی آیت الله رئیسی به استان بوشهر است.

رییسی در شهر بوشهر و شهرستان دشتی ( شهر خورموج )، دیدار عمومی و همچنین با علمای شیعه و اهل سنت استان هم دیداری دارد .

بوشهر و شرکت در نشست تخصصی با سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر و برخی از سرمایه‌گزاران خارجی علاقه‌مند در استان و نیز شرکت در نشست فرهنگی اجتماعی تخصصی با فعالان این حوزه هم مهم است و آیت الله رییسی آن را جزو برنامه های خود قرار داده است .

در دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور به استان بوشهر در ۱۶ مهرماه سال گذشته، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تعهد دولت بود که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و از برنامه جلوتر است.

همچنین تا به امروز بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای دور دوم سفر استانی دولت به استان بوشهر تصمیم گیری شده و به طور یقین در طول سفر تصمیمات جدیدی گرفته و به این مبلغ اضافه می‌شود.

رییس جمهور در سفر دوم چه را در دستور کار خود قرار داده است؟

آنطور که آیت الله رییسی امروز تاکید کرد در این دور از سفر ، مصوبات سفر اول در دستور کار قرار دارد و پیگیری می کنیم که مصوبات سفر قبل به چه نتایجی رسیده است.

وی این را هم خاطرنشان کرد که در دور اول سفر به استان بوشهر به دلیل شرایط کرونایی، نتوانستیم خدمت مردم باشیم و به مناطق مختلف سفر کنیم اما این سفر را طولانی‌تر کردیم تا بیشتر در خدمت مردم باشیم.

رئیس جمهور وارد عسلویه استان بوشهر شد

رییس جمهور: استان بوشهر حرف اول حوزه انرژی در منطقه را می زند

افتتاح ایرانی ترین فاز در صنعت گاز یعنی فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی

آیت الله رییسی در عسلویه ایرانی ترین فاز در صنعت گاز یعنی فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی را در حالی افتتاح کرد که نشان از توان بالای متخصصان داخلی را دارد .

با بهره‌برداری کامل از فاز ۱۴ پارس جنوبی روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع (پروپان و بوتان)،۲ هزار و ۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد به محصولات تولیدی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

پارس‌جنوبی تکیه‌گاه گرم و نشانه سرآمدی ایرانیان + عکس هم گزارشی از خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت سفر رییس جمهور است که می توانید ملاحظه فرمایید.

افتتاح های ویدئو کنفرانسی

امروز واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه با دانش و فناوری روزآمد و استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات در آیینی ویدئو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 با بهره‌برداری از این پروژه راهبردی با ظرفیت تولید ۷۲ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن، ۱۱ هزار نرمال مترمکعب نیتروژن، ۶ هزار و ۷۰۰ نرمال مترمکعب هوای ابزار دقیق و ۳ هزار و ۴۰۰ نرمال مترمکعب هوای سرویس، زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز شرکت‌های متقاضی این محصولات در فاز دوم پتروشیمی منطقه پارس مهیا شد.

مخازن ۹ گانه فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه هم با ویدئو کنفرانس به دستور آیت الله رییسی  به بهره‌برداری رسید.

یکی دیگر از افتتاح های ویدئو کنفرانسی بهره برداری از دومین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی بود.

بوشهر در حوزه انرژی حرف اول در منطقه و کشور می‌زند

رئیس جمهور گفت: استان بوشهر در بسیاری از حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار و یکی از آنها نیروی کارآمد است که در حوزه انرژی حرف اول در کشور می‌زند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز هنگام ورود در استان بوشهر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌ فارس عسلویه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از مردم انقلابی، متدین استان بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت بسیاری برخوردار است که یکی از آنها نیروی انسانی کارآمد است و در حوزه انرژی حرف اول در  منطقه و کشور می‌زند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان بوشهر استانی است که می‌تواند در بخش‌های مختلف سرآمد باشد، گفت: این استان در اقتصاد دریا محور از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و در بخش اقتصاد کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر به استان بوشهر به علت شرایط کرونایی توفیق دیدار مردمی فراهم نشد، خاطرنشان کرد: مدت زمان این سفر نسبت به دور اول افزایش یافته تا در خدمت مردم در مناطق مختلف باشیم.

رئیسی گفت: در مناطق کنگان و عسلویه به همت متخصصان داخلی و در سایه تلاش کارگران زحمتکش آثار اقتصادی مهم و ماندگاری برای کشور رقم خورده است.

رئیس جمهور افزود: در این سفر ضمن بررسی روند طرح‌های مختلف مصوبات سفر نخست هم پیگیری می‌شود و مسائل و مشکلات استان در گفت‌وگو با مسئولان محلی، نمایندگان و نخبگان استان مورد کنکاش و بررسی قرار می‌گیرد./ تسنیم

فاز ۱۴ پارس جنوبی در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با حضور آیت‌الله رئیسی فاز ۱۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان به عنوان ایرانی‌ترین فاز این میدان گازی به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

 در سومین سفر از دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور وارد استان بوشهر شد که پس از ورود از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج‌ فارس عسلویه وارد شهرستان کنگان شد.

در سفر رئیس جمهور به شهرستان کنگان سومین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه گازی فاز 14 پارس جنوبی که به دست متخصصان ایرانی طراحی، تجهیز و راه‌اندازی شده است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیش از 70 درصد تجهیزات فاز 14 پارس جنوبی با توان داخلی تولید و راه‌اندازی شده است و افزون بر 8 هزار نفر برای تکمیل این فاز فعالیت کرده‌اند.

فاز 14 پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 5.2 میلیارد دلار برای روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین ، 77 هزار بشکه میعانات و تولید روزانه 2 هزار و 900 تن گاز مایع، 2 هزار و 750 تن خوراک پتروشیمی و 400 تن گوگرد ساخته شده است.

با بهره‌برداری کامل از طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی برداشت روزانه از این فاز به بیش از 50 میلیون مترمکعب می‌رسد و ارزش فرآورده‌های صادراتی آن سالانه 3.5  میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 رئیس جمهور: مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌و‌گاز نداریم

رئیس جمهور فاز ۱۴ پارس جنوبی جلوه اراده قوی در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانست و گفت: برای توسعه میادین نفت و گاز از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌و‌گاز نداریم.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز ضمن بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های منطقه ویژه پارس جنوبی با آخرین پیشرفت‌ها در این میدان مهم گازی آشنا شد.

رئیس جمهور در بازدید از فاز 14 پارس جنوبی با بیان اینکه مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌ و گاز نداریم، اظهار داشت: از سال 1392 تا سال 1400 فاز 14 بدون فعالیت بوده است که با تلاش متخصصان داخلی امروز وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی فاز 14 پارس جنوبی را جلوه اراده قوی در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانست و گفت برای توسعه میادین نفت و گاز از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌و‌گاز نداریم.

در ادامه وزیر نفت اظهار داشت: در فاز 14 پارس جنوبی 700 نفر مشغول فعالیت هستند که به 2 هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

اوجی اضافه کرد: از یک‌ هزار و 130 مگاوات ظرفیت تولید برق این فاز، در حال حاضر 810 مگاوات برق تولید می‌شود و در آینده نزدیک به ظرفیت تکمیلی خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه 96 درصد مخازن فاز 14 پارس جنوبی آماده تحویل است گفت: در دولت سیزدهم، ایران صاحب فناوری LNG (گاز مایع) برای مصارف داخلی و صادرات خواهد شد./ تسنیم

 رئیس جمهور: در مهار گاز مشعل‌های پارس جنوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود

رئیس جمهور با بیان اینکه ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند، گفت: باید از با توان این شرکت‌ها و جوانان متخصص برای مهار، جمع‌آوری و بازیافت گازهای مشعل‌های پارس جنوبی اقدام شود.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز در آیین افتتاح فاز 14 پارس جنوبی، این طرح را جلوه‌گاه یک اراده قوی، تلاش ماندگار دست‌اندرکاران صنعت نفت دانست و اظهار داشت: فاز 14 پارس جنوبی دستاورد مهم است و آثار بسیار ارزشمندی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه فاز 14 پارس جنوبی شعار ما می‌توانیم را تحقق عملی بخشید، گفت: این فاز با توان متخصصان داخلی دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طراحی و اجرا پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی گفت این پروژه با طراحی تولید کالا، عزم و اراده استوار ایرانی اجرا شده و برای کشور اقتدار آفرین است.

رئیسی با اشاره به طرح ناتمام فاز 11 گفت: شرکت‌های متعهد به اجرای فاز 11 پارس جنوبی ایران را ترک کردند و تصور کردند کار روزی زمین می‌ماند، اما متخصصان ایرانی اثبات می‌کنند و با همت دنبال می‌کنند تا این طرح نیز تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی تاکید کرد: در میادین مشترک باید بیش از پیش کار کنیم و تمرکز و سرعت بالایی در این میادین باید داشته باشیم.

رئیس جمهور اقتصاد انرژی را برای کشور بسیار مهم و ارزشمند دانست و بیان کرد: باید از این مزیت‌ها بهره ببریم.

رئیسی با تاکید بر جبران عقب‌ماندگی صنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: خسارت وارد شده در توقف پروژه ال.ان‌.جی باید با تلاش مضاعف جبران شود.

وی اضافه کرد: 2 میلیارد دلار در پروژه ال‌ان‌جی سرمایه‌گذاری شده و رها شده بود که کار بزرگی در یک سال اخیر انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه 500 شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت همکاری می‌کنند، گفت: باید از با توان این شرکت‌ها و جوانان متخصص برای مهار ، جمع‌آوری و بازیافت گازهای مشعل‌های پارس جنوبی اقدام شود.

رئیس جمهور رسیدگی به حقوق کارگران را یک ضرورت دانست و افزود: در پرداخت ‌حقوق به موقع کارگران نباید کم‌کاری شود.

رئیسی توجه صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: نباید در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی کم‌کاری شود.

وی  خاطرنشان کرد: پارس جنوبی درآمد بالایی برای کشور دارد و باید به مشکلات مردم منطقه رسیدگی شود.

رئیس جمهور گفت: مصرف بهینه نفت و گاز امر مهمی است که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه به بهترین شکل انجام شود.

رئیسی خواستار حضور بانک‌ها در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شد و اضافه کرد: در حوزه انرژی ظرفیت بالایی برای فعالیت داریم و سرمایه‌گذاری در این عرصه مهم است.

وی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و یادآور شد: دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: ایران قوی با اقتصاد قوی محقق می‌شود و تقویت اقتصاد مورد تاکید است که امیدوارم با جدیت در این مسیر گام برداریم./ تسنیم

رئیسی در اجتماع مردم بوشهر:مردم اغتشاشات ارزی را همانند اغتشاشات خیابانی، ناکام می‌گذارند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که او را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت، اظهار داشت: امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان بوشهر در اجتماع مردم بوشهر با بیان اینکه باید قدردان همه کسانی باشیم که با اخلاص و نثار جان خود از استقلال و امنیت و آسایش این ملت و این کشور دفاع کردند، گفت: وحدت و انسجام امروز این کشور نیز مرهون همین شهادت‌ها و ایثارگری‌ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ملت ایران مستقل، آزاد، با اراده و انسجام زندگی کند، به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های متعدد دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه انتخاب و اراده این ملت برای عمل به دین و شریعت اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش کرد با جنگ تحمیلی، فتنه منافقین و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه حرکت توفنده ملت ایران را متوقف یا حداقل کُند نماید، اما موفق نشده و در آینده نیز نخواهد شد.

رئیسی همچنین با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شده بود، اظهار داشت:  دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند، اما دچار اشتباه محاسباتی شد چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند.

رئیس جمهور به ایجاد اغتشاش اقتصادی و ارزی دشمن پس از ناکامی در اغتشاشات خیابانی اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی اغتشاشات خیابانی با حضور و بصیرت مردم ناکام ماند، تلاش می‌کند با ایجاد التهاب در بازار و عرصه اقتصاد تولید و فعالیت‌های علمی و فنی و فناوری را در کشور کند یا متوقف کند اما امروز صبح در عسلویه فقط در یک فقره شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای عظیم بودیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلاری و تماما ایرانی اجرا شده است.

رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ پالایشگاه عظیم پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود، اما امروز می‌بینند که رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بهانه‌جویی برای فتنه‌انگیزی علیه ملت ایران هستند، تاکید کرد: همانگونه که در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در اجتماع مردم گفتم ملت ایران در جایگاه مدعی است و این کشورهای غربی هستند که در جایگاه متهم بوده و باید پاسخگو باشند.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در بازار و دروغ‌پردازی در رسانه‌هایشان اهداف خود را به پیش ببرند، گفت: دشمنان هر بار دروغی می‌گویند و این بار مدعی شده‌اند که ذخایر ارزی کشور کافی نیست، اما اینجا اعلام می‌کنم که به برکت حضور مردم، تولید و به برکت کار شبانه‌روزی جوانان خوب ما ذخایر ارزی کشور کافی و در شرایط مناسب است.

رئیس جمهور افزود: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که دشمن را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است، اظهار داشت: روند حرکت و پیشرفت ملت ایران با توطئه‌های دشمن متوقف نشده و نخواهد شد. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و لذا هر کس با عمل و قلم خود بین مردم امید ایجاد کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و هر کس به هر شکلی یاس و ناامیدی ایجاد کند، در جهت راهبرد دشمن عمل کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به آمارهایی که نشاندهنده کاهش بیکاری و افزایش آمار ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد با راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شاهد رشد اشتغال و کاهش بیکاری هستیم، اما این در برابر ظرفیت‌های فراوان ایران کفایت نمی‌کند.

رئیسی با بیان اینکه فقط بوشهر ظرفیت‌های فراوان در عرصه اقتصاد دریا، گردشگری، انرژی، کشاورزی، فضای سایبر و دیجیتال دارد، خاطرنشان کرد: در استانی مثل بوشهر و نیز در دیگر نقاط این سرزمین پرظرفیت نباید جوانی فاقد شغل داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به مصوبه واگذاری ۱۳۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو به جوانان آماده به کار و تولید در سفر اول دولت به استان بوشهر گفت: ۷۰۰ هکتار از این میزان زمین واگذار شده و ۶۰۰ هکتار دیگر نیز با انجام مقدمات لازم به زودی واگذار خواهد شد.

رئیسی همچنین با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشکل آب شرب در بوشهر، جم و دشتستان در سفر اول دولت مردمی به استان بوشهر افزود: امروز شاهدیم که گله به حق مردم در زمینه آب شرب با راه‌اندازی آب شیرین‌کن و دیگر اقدامات لازم و با تامین ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب رفع شده و رفع این مشکل در باقی بخش‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور به موضوع رفع مشکل مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش‌هایی که امکان واگذاری زمین برای مسکن ویلایی فراهم بوده،‌ این اقدام آغاز شده و امروز ۱۰ هزار واحد مسکونی که احداث آنها آغاز شده بود در سراسر استان آماده واگذاری است.

رئیسی همچنین تصریح کرد: برای طرح‌های عمرانی استان بوشهر و از جمله راه‌آهن بوشهر به شیراز و جاده‌های مواصلاتی نیز بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است. همچنین در این سفر از پروژه راه‌آهن بازدید خواهم کرد تا با رفع مشکلات اجرای کارها سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز آبگیری چندین سد در دست اجرا در استان خاطرنشان کرد: کار و فعالیت در استان در حوزه‌های مختلف ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، رفع تنش‌های آبی و اجرای طرح‌های عمرانی با قوت به پیش خواهد رفت و از مشکلات با دست توانای خود مردم گره‌گشایی خواهد شد.

رئیسی همچنین به موقعیت ممتاز استان بوشهر در عرصه انرژی اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که در این استان مشغول بهره‌برداری از منابع انرژی هستند باید به مسئولیت‌ اجتماعی خویش در قبال مناطق تحت فعالیت خود نیز توجه کنند و استاندار بوشهر نیز این موضوع را به طور جدی دنبال کند.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه ولایتمداری و بصیرت و رشادت مردم بوشهر همواره زبانزد بوده است، اظهار داشت: یقین داریم با تلاش مردان و زنان این خطه و خدمتگزاری دولت خدمتگزار و بنده به عنوان یک طلبه و با حضور شما مردم رفع مشکلات این استان قطعی و حتمی است.

رئیسی همچنین حضور مردم در این مراسم را نه مربوط به خود، بلکه اعتقاد مردم به انقلاب و ادای احترام آنان به رهبر معظم انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی دانست.

رئیسی: علی‌رغم تلاش دشمن برای ایجاد آشوب داخلی، شاهد پیشرفت ملت ایران هستیم

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر: دشمنان ایران دچار اشتباه محاسباتی شدند، دشمنان ابتدا از آشوب‌های خیابانی حمایت کردند و بعد از آن التهابات ارزی را به‌راه انداختند

قصد آنها توقف پیشرفت ملت ایران است اما امروز شاهد تولید و اشتغال در کشور هستیم

رئیسی: امروز بر خلاف میل دشمنان، شاخص تجارت مثبت است

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر: دشمنان ایران قصد داشتند تا ارتباط تجاری و داد‌وستد کشور با منطقه را متوقف کنند اما امروز شاهد تراز تجاری مثبت هستیم، چون تولید را با قدرت ادامه می‌دهیم

با عضویت کشورمان در سازمان شانگهای، با همه زیرساخت‌های اقتصادی قاره آسیا ارتباط برقرار کردیم

رئیسی: ذخایر ارزی در کشور به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست/ مردم ما دست دشمنان را خوانده‌اند

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر: در مسائل اقتصادی می‌گویند که ذخایر ارزی ما کافی نیست. اعلام می‌کنیم به برکت تولید در کشور و حضور مردم، ذخایر ارزی کشور به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست

شایعه پخش می‌کنند و می‌خواهند در جامعه التهاب ایجاد کنند اما مردم ما دست آن‌ها را خوانده‌اند

دشمن به دنبال ناکامی در اغتشاشات خیابانی، به ایجاد اغتشاش ارزی روی آورد

همان‌گونه که مردم در خیابان اجازه توفیق به دشمن را ندادند، در این اغتشاشات ارزی هم آن‌ها را ناکام خواهند گذاشت

استقبال گرم‌ مردم بوشهر از دومین سفر استانی رئیس جمهور به این استان

دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های فعال در استان بوشهر

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر: مسئولیت‌های اجتماعی، وظیفه همه شرکت‌هایی است که در استان بوشهر فعالیت می‌کنند. آنها باید سهم خود را برای توسعه استان بوشهر پرداخت کنند

بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده اما همچنان بخشی از این مسئولیت‌ها انجام نشده است. شرکت‌هایی که در این منطقه سودآور هستند باید برای رفع مشکلات منطقه اقدام کنند

شخصاً پیگیر راه‌آهن بوشهر_شیراز هستم

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم بوشهر: در برخی از شهرستان‌های این استان اراضی برای ایجاد خانه‌های ویلایی وجود دارد و تلاش می‌کنیم مردم از این فرصت بهره‌مند شوند

برای کارهای عمرانی در استان، بودجه و اعتبارات کافی در نظر گرفته شده است

برای راه‌آهن بوشهر_شیراز، اعتبار کافی تزریق شده است اما کار به شکل مطلوب پیش نرفته‌است

شخصاً پیگیر اجرای راه‌آهن بوشهر_شیراز هستم و از آن سرکشی می‌کنم تا کار اجرایی آن هر چه سریع‌تر عملیاتی شود

 رئیس جمهور: راه‌اندازی واحدهای صنعتی نرخ بیکاری را کاهش داد

رئیس جمهور گفت: آمارها نشان می‌دهد که با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نرخ بیکاری کاهش و میزان اشتغال افزایش یافته است.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن وصال، آیین ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری در حسینیه عاشقان ثارالله اظهار داشت: زندگی با تمامی فراز و فرودهایش پس از اینکه انسان صاحب فرزند می‌شود حلاوت هایی است که به زندگی ورود پیدا می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه زن و شوهر باید همدیگر را درک کنند و احترام متقابل را رعایت نمایند،گفت: تشکیل خانواده برکاتی دارد و مسائلی چون مسکن و اشتغال از اولویت های دولت سیزدهم می باشد.

وی کاهش نرخ بیکاری و توسعه مسکن را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: رفع بیکاری و توسعه اشتغال در همه حوزه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نرخ بیکاری کاهش و میزان اشتغال افزایش یافته است.

رئیسی عنوان کرد: ازدواج در کاهش آسیب های اجتماعی و در افزایش جمعیت و رشد فضایل اخلاقی می‌تواند کمک کند.

وی با بیان اینکه ازدواج از فضایل فراوانی برخوردار است، گفت: دلدادگی در ازدواج بسیار است و زن و شوهر باید سعی کنند در زندگی با هم بسازند.

به گزارش فارس، در این آیین تعداد ۳۱۳ جهیزیه کامل به ۳۱۳ زوج استان بوشهر توسط سپاه استان بوشهر و خیریه آبشار عاطفه‌ها به زوج‌های جوان اهدا شد که ارزش هر جهیزیه ۱۲۰ میلیون تومان است.

رئیس جمهور: بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است، گفت: رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران مورد توجه ویژه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت به استان بوشهر، شامگاه پنجشنبه در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر که با حضور فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، در سخنانی رشد اقتصادی را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و اظهار داشت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران افزود: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.

رئیسی میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه‌ و سود برای سرمایه‌گذار توصیف کرد و افزود: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان پیشرفت و ناامیدکنندگان جامعه و فعالان اقتصادی عنوان کرد و افزود: هدف دشمن در این جنگ ایجاد اختلال، کندی و توقف در اقتصاد، نظام پولی و مالی و همچنین تولید است، اما کشور با همکاری و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ، قطعاً بر دشمنان پیروز خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌های سازمانی را از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان توصیف و بر تلاش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برداشتن این موانع تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: مرز و دریا دو مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان محسوب می‌شود که بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی اولین گام در خصوصی‌سازی است نه آخرین گام، بر اقدامات لازم جهت توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

وی همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در این جلسه را بسیار مهم دانست و گفت:  موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی به‌صورت جزئی و دقیق احصا و برای رفع آنها تدابیر لازم را پیش‌بینی شود.

در این نشست همچنین با حضور رئیس جمهور 53 تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکاف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بُنسا، شرکت فاتح کیمیا، شرکت فرازصنعت فرشاد و شرکت شایا روبیان در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود 25 هزار نفر به امضا رسید.

 

جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری با حضور رئیسی

در آستانه ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جشن وصال و آئین ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در سفر سید ابراهیم رئیسی به استان بوشهر در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، جشن وصال و آئین ازدواج ۳۱۳ زوج جوان بوشهری با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و همچنین شادباش جشن ازدواج ۳۱۳ زوج بوشهری، بر اهمیت زمینه‌سازی برای ازدواج آسان جوانان تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به تلاش نظام سلطه برای تضعیف نهاد خانواده و ترویج مفاهیم غیرانسانی در این حوزه به عنوان شاخص‌های جعلی مدنیت، توجه به ترویج فرهنگ «تشکیل خانواده» را امری مهم و تسهیل ازدواج جوانان را از اولویت‌های دولت مردمی برشمرد.

دولت به هیچ‌عنوان رقیب بخش‌خصوصی نیست/ توانمندسازی بخش‌خصوصی در دستور کار قرار گیرد

رئیس‌جمهور در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر: در قانون اساسی سه نوع اقتصادِ دولتی، تعاونی و بخش‌خصوصی تعریف شده است. برای رونق اقتصادی باید به تعاونی‌ها و بخش‌خصوصی میدان بدهیم

باید زمینه سرمایه‌گذاری را طوری فراهم کرد که سود سرمایه‌گذاریِ بخش‌خصوصی تضمین شود  

هیچ‌کس در دولت و هیچ سازمان اداری دولتی حق ندارد خود را در رقابت با بخش‌خصوصی قرار دهد

واگذاری کارخانه به بخش خصوصی کافی نیست. باید توانمندسازی آن و پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد

مرز تهدید نیست، فرصت است/ برای بهره‌مندی از اقتصاد دریا باید کار جهشی صورت گیرد

رئیس‌جمهور در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر: مرز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است که در جاهای دیگر چنین امکانی فراهم نیست

سهم ما از اقتصاد دریا بین ۳ تا ۴ درصد است. باید برای ارتقای این سهم، کار جهشی در دستور کار قرار گیرد

برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا باید بازنگاه جدیدی اتفاق بیافتد. اگر کار جهشی انجام نشود به‌اندازه‌ای که سهم واقعی مردم است نمی‌توانیم از اقتصاد دریا بهره‌مند شویم

مسکن زوج‌های جوان در اولویت/ از اراضی مختلف استان برای احداث مسکن استفاده شود

رئیس‌جمهور در آئین ازدواج ۳۱۳ زوج استان بوشهر: در استان بوشهر اراضی مناسبی برای احداث مسکن وجود دارد که باید از آن‌ها برای مسکن زوج‌های جوان استفاده کرد

با تسهیلاتی که در نظر گرفته می‌شود،‌ ایجاد مسکن در شهرها و بخش‌های مختلف این استان برای زوج‌های جوان در اولویت قرار گیرد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها