گزارش سفر قالیباف به استان قزوین

گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره مردم با قالیباف در بوئین‌زهرا / مجلس در تمرکززدایی مصمم است | از مرکز نمی‌توان کارهای منطقه‌ای و محلی را به نتیجه رساند / مولدسازی مشکلات را برطرف می‌کند+فیلم

کد خبر: 1221302

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به بوئین‌زهرا با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهیدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره مردم با قالیباف در بوئین‌زهرا / مجلس در تمرکززدایی مصمم است | از مرکز نمی‌توان کارهای منطقه‌ای و محلی را به نتیجه رساند / مولدسازی مشکلات را برطرف می‌کند+فیلم

 رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به بوئین‌زهرا با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

قالیباف

 دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفری یک‌روزه صبح امروز(سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) وارد شهرستان بوئین زهرا از توابع استان قزوین شد و مورد استقبال مقامات استانی، روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا و رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس قرار گرفت، رئیس مجلس در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه ای به مقام شامخ شهیدان این شهرستان، ادای احترام کرد.

دکتر قالیباف همچنین با حضور در جمع مردم حاضر در گلزار شهدا، به صورت رو در رو با آنها گفت وگو کرد و از نزدیک در جریان دغدغه ها، مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

قرار است رئیس قوه مقننه در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا نیز حضور یابد.

گفتنی است، دکتر قالیباف عصر امروز در بیستمین یادواره ۱۷۰ شهید بخش رامند و یادبود ۵ شهید گمنام و شهید محراب آیت الله مدنی حاضر خواهد شد و در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی قزوین پخش می شود./خانه ملت

 

گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره و بی‌واسطهٔ مردم با رئیس مجلس و پیگیری مشکلات مردم بوئین‌زهرا در حاشیهٔ زیارت از گلزار شهدا

 کل اعتبار ‌اشتغال به حساب استان‌ها واریز می‌شود

رئیس مجلس گفت: در تبصرهٔ ۱۸ قانون بودجه، که درباره اشتغال‌زایی است، با نظر یکپارچهٔ مجلس و نظر مثبت رئیس‌جمهور محترم، امسال مصوب کردیم کل اعتبار مربوط به اشتغال به حساب استان‌ها واریز شود.

به گزارش تسنیم از بوئین‌زهرا، محمدباقر قالیباف‌ رئیس مجلس، در شورای اداری بوئین‌زهرا با بیان اینکه‌ همهٔ سعی ما در مجلس این است که امور‌‌ جاری مردم و ‌موضوعاتی که جنس تصدی‌گری دارند را به‌سرعت تمرکززدایی کنیم و به مدیران استانی و شهرستانی واگذار کنیم، اظهار داشت: به‌ هیچ عنوان نمی‌توانیم از مرکز و پایتخت امور‌ این‌چنینی را پیگیری کنیم. یک استاندار، فرماندار، بخشدار و حتی دهیار به‌عنوان نمایندهٔ حاکمیت باید بتواند مشکلات این‌چنینی را حل کند و نمی‌شود این افراد فقط مشکلات را به مرکز انتقال دهند، بدون اینکه مهم باشد نتیجه می‌گیرند یا نه.

وی با بیان اینکه با قوانینی که در مجلس تصویب کردیم، دیگر نمی‌پذیریم در نظارت‌های ستادی یا دیدار با وزرا این مشکلات حل‌نشده باقی بمانند، افزود: ما از سال 1382 تا 1401 دوازده قانون جاری در رابطه با مولدسازی به‌صورت قوانین دائم و یک‌ساله داریم، اما متأسفانه به بهانه‌های مختلف و با بت‌پرستی قرن بیست‌ویکمی ‌که وقتی کسی در مسندی قرار می‌گیرد فکر می‌کند وارث همهٔ اموال آن است و باید نگه دارد، این قوانین اجرا نشد، اما در نظر نمی‌گیرد که این دارایی هزینهٔ جاری می‌برد و دارد از بین می‌رود و مولدسازی هم ندارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: برای این موضوع، آیین‌نامه‌ای تصویب شد تا آن قانون به‌زمین‌مانده از سال 1382 را بهینه کنیم و مشکلات اجرایی آن را حل کنیم و اختیار این موضوع به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شد. بنده، به‌عنوان خدمتگزاری که عمرش را در همین راه گذاشته، به شما عرض می‌کنم همین قانون مشکلات مرتبط با این موضوع را می‌تواند حل کند.‌

‌قالیباف با بیان اینکه در تبصرهٔ 18 قانون بودجه، که درباره اشتغال‌زایی است، با نظر یکپارچهٔ مجلس و نظر مثبت رئیس‌جمهور محترم، امسال مصوب کردیم کل اعتبار مربوط به اشتغال به حساب استان‌ها واریز شود و در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان باشد و هر تخصیصی که از سال 98 در حوزهٔ اشتغال انجام شده و بازگشت تسهیلات پرداخت شده، به این حساب اضافه شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد:  بیش از 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی و اعتبار، بدون مسیر برنامه و بودجه، در اختیار استان‌هاست.

قالیباف با انتقاد از اجرانشدن قانون مربوط به سکونتگاه‌های غیرقانونی تصریح کرد: این درد ماست که می‌گوییم کدام قانون. مردم و مدیران شهری در زحمت‌اند. با اینکه ما سال گذشته قانون را تصویب کردیم که چه کمیسیون مادهٔ 5 و چه زمین‌های ملی با قیمت منطقه‌ای به افرادی که آنجا سکونت دارند واگذار شود. آیا امکانی بهتر از این می‌شود به شهرداری‌ها داد؟ اما همه به‌جای اجرای قانون ایستاده‌ایم و فقط نامه‌نگاری می‌کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه با قانون مجلس، 6 میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه به‌رایگان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند، ادامه داد: مجلس در قانون بودجهٔ 1401 مصوب کرد افراد فاقد بیمه در سه دهک پایین جامعه، که حدود 6 میلیون نفر بودند، بدون اخذ وجه زیرپوشش بیمه قرار داده شوند و دولت نیز انصافاً تلاش کرد تا پایان خردادماه حدود 5میلیون و 300هزار نفر  تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

قزوین در حوزه بهداشت و درمان عقب‌ماندگی دارد

استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به چالش‌های توسعه استان قزوین گفت: در حوزه بهداشت و درمان عقب‌ماندگی دیرین داریم و در این حوزه جزو استان‌های رده آخر کشور هستیم.

محمدمهدی اعلایی با بیان اینکه در حوزه تقسیمات کشوری و سیاسی یک ظلم تاریخی به این استان قزوین صورت گرفته است، اضافه‌ کرد: زمانی که قزوین از زنجان جدا شد، به موضوع تفکیک بودجه استان از زنجان خیلی دقت نشد و به همین جهت پایه بودجه استان ضعیف بسته شد.

وی با اشاره به رشد تخصیص بودجه‌های عمرانی که منجر به افزایش آهنگ رشد طرح‌های عمرانی در استان شده است، ادامه داد: استان قزوین یکی از برترین استان‌ها در تخصیص کمی اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری است که این اعتبارات در حوزه‌های آب‌، راه روستایی و بهداشت و درمان هزینه می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه بویین‌زهرا از شهرستان‌های اقتصادی و مؤثر در تولیدات کشاورزی است، یادآور شد: پسته تولیدی این شهرستان یکی از مزیت‌های کشور محسوب می‌شود و دورنمای صادراتی روشنی پیش روی صادرات محصولات باغی و زراعی این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قزوین یکی از 2 استان در فراوانی صادرات و تولید محصولات هیدروکربنی است، افزود: خوشبختانه در شهرستان بویین‌زهرا بین رکن اجرایی، قانون گذاری و امام جمعه انسجام و هماهنگی بالایی وجود دارد.

اعلایی در انتهای جلسه از قالیباف برگزاری جلسه‌ای مشترک برای حل مشکلات اساسی استان قزوین را درخواست کرد.

لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین نیز ‌با بیان اینکه جایگاه مردم در نظام های الهی تعریف داشته و در رأس امور هستند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی نیز مجلس به نمایندگی از مردم در رأس امور است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دنیا همه دولت ها با رأی مجالس خود شکل می گیرند، اظهار داشت: از این رو نقش نمایندگان مجلس در تصمیم گیری ها تعیین کننده است.

 ضرورت توازن منطقه‌ای در تخصیص اعتبارات استانی

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس نیز اظهار داشت:‌ نمایندگان مجلس در هفته های سرکشی به حوزه های انتخابیه، به مناطق مختلف و روستاها سرکشی می کنند. ما سال گذشته توانستیم 800 میلیارد تومان بودجه استان قزوین را افزایش دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت تفاهم و درک مشترک از مسائل از سوی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، عنوان کرد: لازم است در جریان تصمیم گیری ها با نمایندگان مردم در مجلس نیز مشورت صورت گیرد. رهبر معظم انقلاب تا کنون برای هیچ مجلسی لقب انقلابی بیان نکردند و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نمایندگان می توانند وزیر را استیضاح کرده و به رئیس جمهور تذکر بدهند لذا تضعیف جایگاه مجلس به صلاح نیست.

این عضو مجمع نمایندگان استانی قزوین با تأکید بر ضرورت توازن منطقه ای در اختصاص اعتبارات، گفت: راه های روستایی این استان، تأسیسات برقی، وضعیت درمانی و بهداشت استان به ویژه به لحاظ تجهیزات بیمارستانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. کشاورزان نیز نسبت به شرایط آبرسانی گله دارند این در حالی است که برخی محصولات کشاورزی استان در سطح کشور نمونه هستند. ما صنایع تبدیلی نداریم و اکثر کارخانجات استان به سمت تعطیلی می روند.

مدیریت رئیس مجلس توانست قوه مقننه را در ریل اصلی خود قرار دهد

روح الله عباسپور نیز در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی خواندند که مسئولان باید به این نکته توجه کنند، عنوان کرد: اولویت های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و عدالت تعریف می شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه تحولی رئیس مجلس شورای اسلامی که مقبولیت قوه مقننه را افزایش داده است، گفت: اصلاح قانون بانکداری، پیگیری مطالبات فرهنگیان، تصویب قانون رفع موانع تولید از جمله اقداماتی بود که در مجلس یازدهم صورت گرفت.

وی افزود: دو آفت لابی گری در حوزه مدیریت و نگاه منطقه ای و عدم نگاه ملی از آفت هایی بود که دامن گیر مجلس شده بود اما دکتر قالیباف با نوع مدیریت خود توانست مجلس را در ریل اصلی خود قرار دهد از این رو شخصیت هایی مانند دکتر قالیباف از سرمایه های ملی کشور هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه اظهار کرد: سد بالاخان آب شرب جنوب استان قزوین را تأمین می کند اما با مشکل مواجه است. از سوی دیگر یکی از دانشگاه های منطقه نیازمند اعتبار برای تکمیل است. شبکه انتقال آب کشاورزی به مزارع نیز با مشکلات اعتباری روبرو است.

وی افزود: احداث و تکمیل مسیر راه آهن قزوین به استان مرکزی و استان گیلان نیز باید به عنوان یک کریدور پیگیری شود.

22 قانون فاخر با اولویت مسائل اقتصادی در مجلس یازدهم به تصویب رسید

فاطمه محمدبیگی نیز در این نشست با بیان اینکه ما شاهد مدیریتی هوشمند و کارآمد در مجلس یازدهم هستیم، گفت: این مجلس از ابتدای کار خود چهار موضوع هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمدسازی را سرلوحه اقدامات خود قرار داد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 22 قانون فاخر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که قوانین جوانی جمعیت، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قانون تسهیل صدور مجوزها و برخی قوانین دیگر به خصوص در حوزه اقتصادی از جمله آنها بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه تصریح کرد: ابرپروژه چشمه نور که تحولی در فضای علمی کشور بوده، نیازمند بودجه و اعتبار برای افتتاح است. حق آبه ما از پشت سد سفیدرود داده نمی شود و حق ما از سرچشمه آب تهران نیز قطع شده بود که اگر وصل نشود از وزیر درباره آن سوال خواهم کرد./ تسنیم

نمایندگان استان قزوین در شورای اداری بوئین‌زهرا با حضور رئیس مجلس:

تأکید بر عدم تضعیف جایگاه مجلس از سوی برخی مسئولان/ کارآمدی مجلس یازدهم زیر سایه مدیریت دکتر قالیباف/ ضرورت توازن در تخصیص اعتبارات استانی

نمایندگان استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین‌زهرا که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد،با اشاره به قوانین مهمی که در مجلس یازدهم با اولویت مسائل اقتصادی به تصویب رسیده، خواستار ایجاد توازن منطقه‌ای در تخصیص اعتبارات استانی شدند.

لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا که صبح امروز(سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه جایگاه مردم در نظام های الهی تعریف داشته و در رأس امور هستند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی نیز مجلس به نمایندگی از مردم در رأس امور است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در دنیا همه دولت ها با رأی مجالس خود شکل می گیرند، اظهار داشت: از این رو نقش نمایندگان مجلس در تصمیم گیری ها تعیین کننده است.

رحمانی: ضرورت توازن منطقه‌ای در تخصیص اعتبارات استانی

رجب رحمانی یادآور شد: نمایندگان مجلس در هفته های سرکشی به حوزه های انتخابیه، به مناطق مختلف و روستاها سرکشی می کنند. ما سال گذشته توانستیم 800 میلیارد تومان بودجه استان قزوین را افزایش دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت تفاهم و درک مشترک از مسائل از سوی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، عنوان کرد: لازم است در جریان تصمیم گیری ها با نمایندگان مردم در مجلس نیز مشورت صورت گیرد. رهبر معظم انقلاب تا کنون برای هیچ مجلسی لقب انقلابی بیان نکردند و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نمایندگان می توانند وزیر را استیضاح کرده و به رئیس جمهور تذکر بدهند لذا تضعیف جایگاه مجلس به صلاح نیست.

این عضو مجمع نمایندگان استانی قزوین با تأکید بر ضرورت توازن منطقه ای در اختصاص اعتبارات، گفت: راه های روستایی این استان، تأسیسات برقی، وضعیت درمانی و بهداشت استان به ویژه به لحاظ تجهیزات بیمارستانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. کشاورزان نیز نسبت به شرایط آبرسانی گله دارند این در حالی است که برخی محصولات کشاورزی استان در سطح کشور نمونه هستند. ما صنایع تبدیلی نداریم و اکثر کارخانجات استان به سمت تعطیلی می روند.

عباسپور: مدیریت رئیس مجلس توانست قوه مقننه را با تأکید بر نگاه ملی در ریل اصلی خود قرار دهد

روح الله عباسپور نیز در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی خواندند که مسئولان باید به این نکته توجه کنند، عنوان کرد: اولویت های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و عدالت تعریف می شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روحیه تحولی رئیس مجلس شورای اسلامی که مقبولیت قوه مقننه را افزایش داده است، گفت: اصلاح قانون بانکداری، پیگیری مطالبات فرهنگیان، تصویب قانون رفع موانع تولید از جمله اقداماتی بود که در مجلس یازدهم صورت گرفت.

وی افزود: دو آفت لابی گری در حوزه مدیریت و نگاه منطقه ای و عدم نگاه ملی از آفت هایی بود که دامن گیر مجلس شده بود اما دکتر قالیباف با نوع مدیریت خود توانست مجلس را در ریل اصلی خود قرار دهد از این رو شخصیت هایی مانند دکتر قالیباف از سرمایه های ملی کشور هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه اظهار کرد: سد بالاخان آب شرب جنوب استان قزوین را تأمین می کند اما با مشکل مواجه است. از سوی دیگر یکی از دانشگاه های منطقه نیازمند اعتبار برای تکمیل است. شبکه انتقال آب کشاورزی به مزارع نیز با مشکلات اعتباری روبرو است.

وی افزود: احداث و تکمیل مسیر راه آهن قزوین به استان مرکزی و استان گیلان نیز باید به عنوان یک کریدور پیگیری شود.

محمدبیگی: 22 قانون فاخر با اولویت مسائل اقتصادی در مجلس یازدهم به تصویب رسید

فاطمه محمدبیگی نیز در این نشست با بیان اینکه ما شاهد مدیریتی هوشمند و کارآمد در مجلس یازدهم هستیم، گفت: این مجلس از ابتدای کار خود چهار موضوع هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمدسازی را سرلوحه اقدامات خود قرار داد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 22 قانون فاخر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که قوانین جوانی جمعیت، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، قانون تسهیل صدور مجوزها و برخی قوانین دیگر به خصوص در حوزه اقتصادی از جمله آنها بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه تصریح کرد: ابرپروژه چشمه نور که تحولی در فضای علمی کشور بوده، نیازمند بودجه و اعتبار برای افتتاح است. حق آبه ما از پشت سد سفیدرود داده نمی شود و حق ما از سرچشمه آب تهران نیز قطع شده بود که اگر وصل نشود از وزیر درباره آن سوال خواهم کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها