توضیح وزیرعلوم درباه ورود کنکوری‌های متقلب به دانشگاه

کد خبر: 1232740

وزیر علوم: دانشجویان مشکوک با استفساریه مجلس به دانشگاه‌ها وارد شدند.

توضیح وزیرعلوم درباه ورود کنکوری‌های متقلب به دانشگاه

وزیر علوم درباره ورود کنکوری‌های متقلب به دانشگاه گفت: شائبه تخلف وجود داشت و این افراد توسط سازمان سنجش فراخوانده شدند، منتهی مجلس استفساریه داد که قانون مجلس شامل دانشجویان نمی شود.

 محمدعلی زلفی گل امروز در جمع خبرنگاران در توضیح ورود کنکوری های متقلب به دانشگاه گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص یک استفساریه داد، در آن استفساریه آمده است، یکی از مواردی که در قانون برای شائبه تخلف وجود دارد، ویژه داوطلبان است نه دانشجویان، بنابراین آنهایی که سر کلاس حضور داشته و دانشجو بودند، شامل حال این موارد قانونی نمی شدند.

وی ادامه داد: اینها همان تعداد یک هزار نفری بودند که استفساریه مجلس شورای اسلامی حکم کرد چون این افراد دانشجو بوده و دیگر داوطلب نیستند، باید سرکلاس حاضر شده و ادامه تحصیل دهند.

وزیر علوم ادامه داد: بنابراین ما در وزارت علوم برای سال های بعد، وقتی برگه های چنین افرادی را تصحیح می کردیم، اسامی آنها را اعلام نمی کردیم تا دانشجو شوند، سپس کارهای آنها را انجام می دادیم، اگر قرار بود آزمونی از آنها گرفته شود برگزار می کردیم در صورتی که تایید می شدند، آنها را معرفی می کردیم.

وی مجدد یادآور شد: شائبه تخلف وجود داشت، این افراد توسط سازمان سنجش فراخوانده شدند، تا همان قوانین و مسیر برای آنها طی شود، منتهی مجلس استفساریه داد که البته درست هم بود. آنجا عنوان شده بود این موارد برای کسانی است که داوطلب هستند، نه کسانی که دانشجو شده‌ و در سر کلاس حاضر شده اند.

وزیرعلوم افزود: وقتی کسی دانشجو شده و سر کلاس حاضر می شود و شما آنها را فرا می‌خوانید، آثار اجتماعی و روحی روانی دارد و مجلس بر این اساس استفساریه داد که این قانون سنجش برای افرادی است که داوطلب هستند نه دانشجو. / مهر

حجم ویدیو: 4.35M | مدت زمان ویدیو: 00:01:54 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها