رئیس مجلس، در نطق پیش از دستور:

پیوند قلبی ملت ایران و اهل‌بیت (ع) ناگسستنی و ابدی است/ دستور بررسی فوری علل حادثۀ معدن طرزه

کد خبر: 1243813

درگذشت جانکاه شش کارگر زحمتکش و عزیز در انفجار معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طرزۀ دامغان را به خانواده‌های محترم آن عزیزان، جامعۀ کارگری کشور، و آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

 پیوند قلبی ملت ایران و اهل‌بیت (ع) ناگسستنی و ابدی است/ دستور بررسی فوری علل حادثۀ معدن طرزه

 رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن مأموریت ویژه به کمیسیون صنایع برای بررسی علل وقوع حادثه معدن زغال‌سنگ البرز شرقی، گفت: از این کمیسیون می خواهیم که گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کند، این ضایعه‌ی تأسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

دکتر محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه 20 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا درگذشت جانکاه شش کارگر زحمتکش و عزیز در انفجار معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره‌ی دامغان را به خانواده‌های محترم آن عزیزان جامعه‌ی کارگری کشور و آحاد ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: اینجانب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مأموریت می‌دهم تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی به‌خصوص در تأمین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی و با عنایت به اظهارات سایر کارگران و شاهدان عینی مورد بررسی قرار دهد و گزارش آن را با فوریت در صحن ارائه کند، این ضایعه‌ی تأسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن مورد توجه عملی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به روح پاک دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی که به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، درود می‌فرستم و یاد و خاطر مفسر قرآن، مبارز خستگی‌ناپذیر و اولین امام جمعه‌ی تهران حضرت آیت الله سید محمود طالقانی را به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات ایشان گرامی می‌داریم.

دکتر قالیباف بیان کرد: در پایان تأکید می‌کنم که باری دیگر حضور باشکوه ملت مسلمان ایران در راهپیمایی اربعین و افزایش جمعیت زائرین ایرانی بنا بر آمارهای رسمی همچون گذشته ثابت کرد که پیوند قلبی ملت سربلند ایران و اهل بیت(ع) ناگسستنی و ابدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدخواهان ایران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تا عشق اهل بیت و امام حسین (ع) در دل مردم ما زنده است، تسلط بر این آب و خاک ناممکن است. همچنین از مسئولان اجرایی کشور که با مدیریت شایسته بسیاری از مشکلات زائرین را نسبت به سال گذشته کاهش دادند و باعث رضایت مشهود مردم شدند، تشکر می‌کنیم و امیدوارم در سال‌های آینده مشکلات باقی‌مانده مخصوصاً در حوزه‌ی حمل و نقل نیز برطرف شود و از ملت مهمان‌نواز عراق نیز که بی‌اعتنا به اختلاف‌افکنی‌های دشمنان اسلام و تَشَیُع، به بهترین وجه از تمام زائران استقبال کردند، قدردانی ویژه می کنیم./

خانه ملت

حجم ویدیو: 3.37M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها