رئیسی: پیشرفت کشور حتمی و قطعی است / دشمن با «فسادنمایی»، امید مردم را نشانه رفته است

کد خبر: 1263431

رئیس جمهور گفت: مردم اراده کرده‌اند کشور را پیشرفت دهند و ما امروز می‌توانیم بگوییم ایران کشور درحال پیشرفت است. دشمن می‌خواست تولید و رشد اقتصادی کشور را متوقف کند ولی نتوانستند.

رئیسی: پیشرفت کشور حتمی و قطعی است / دشمن با «فسادنمایی»، امید مردم را نشانه رفته است

 رئیس جمهور گفت: مردم اراده کرده‌اند کشور را پیشرفت دهند و ما امروز می‌توانیم بگوییم ایران کشور درحال پیشرفت است. دشمن می‌خواست تولید و رشد اقتصادی کشور را متوقف کند ولی نتوانستند.

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز  ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم این شهر اظهارداشت: خوشحالم امروز در میان مردم گلستان هستم، مردمی که در عرصه های مختلف سیاسی امتحان خوبی پس دادند.مردمی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام و قرآن و امام حمایت و شهدای زیادی را تقدیم کردند. وحدت و انسجام مردم این استان مثال‌زدنی است و اقوام مختلف فارس، ترکمن، سیستانی، مازندرانی و همه اقوام و مذاهب در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

وی وجود مردم باایمان را در صحنه‌های مختلف مولفه قدرت جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ایران اسلامی با نیروهای جوان و باایمان، دارای اقتدار است. اولین مولفه قدرت در جامعه ما، همین مردم باایمان و همیشه در صحنه هستند. انچه دشمن را ناامید کرده همین مولفه قدرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم منطقه، پیام انقلاب اسلامی مبنی بر ایستادگی و مقاومت را دریافت کرده‌اند، به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین 70 روز است که در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند. یک گروه مقاومت بااراده‌ای در مقابل امریکا  و رژیم صهیونیستی در حال مقاومت هستند. امروز همه از این مقاومت در شگفت هستند و این قدرت ناشی از ایمان و اتصال به خدا است.

وی با بیان اینکه امروز همه به قدرت مقاومت اعتراف می‌کنند، افزود: غزه، بزرگترین زندان روباز جهان بوده و صهیونیست‌ها همه دسترسی‌های مردم آن را قطع کرده بودند اما فلسطینی‌ها با قدرت ایمان و اراده و ایستادگی خود، توانستند با صهیونیست‌ها مقابله کنند و این الهامی است که مردم فلسطین از انقلاب و آموزه‌های امام خمینی (ره) دارند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به رشد فناوری و علمی در کشور خاطرنشان کرد: علیرغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، ایران امروز پیشرفته و فناور است. جهانیان ببینند که چگونه جوانان ما پیشرفت می‌کنند. دشمنان می‌خواستند تولید، رشد اقتصادی کشور و رشد علم و فناوری را در کشور متوقف کنند اما نتوانستند. آنها می‌خواهند در کشور ایران توسعه و پیشرفت نباشد.

رئیس جمهور خطاب به تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران، معدن کاران و فعالان اقتصادی، گفت: محلی که درآن حضور دارید سنگر است و برای ستقلال و پیشرفت کشور تلاش کنید‌. شما در عرصه‌هایی که اراده کردید از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم. واکسن کرونا نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به وجود مخازن نفت و گاز در گلستان افزود: معتقدیم زنجیره ارزش در همه بخش‌ها از جمله نفت و گاز باید کامل و از خام فروشی جلوگیری شود.

آیت‌الله رئیسی به ظرفیت گردشگری گلستان اشاره کرد و گفت: در دور اول سفر به این مناطق رفتیم و تاسف خوردیم که چرا این ظرفیت وجود دارد اما استفاده‌ای از آن نمی‌شود. نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک و تهدیدی برای منطقه شود. باید این فرصت را حفظ کرد و درست از آن استفاده کرد. روز بعد از پایان سفر اول به استان تلاش‌ها برای احیای خلیج گرگان آغاز شد و در این سفر شاهد بودیم با تلاش مسئولان لایروبی کانال انجام و خلیج گرگان آباد و تبدیل به یک فرصت برای کشور شد.

وی گفت: در ارتباط با پتروشیمی و سهامداران، وزیر نفت مامور شد با همکاری هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی را فعال کند. باید از دادگستری و همه کسانی که تلاش کردند شکلات پروژه رفع شود، قدردانی می‌کنم. امروز شاهدیم کار باسرعت پیش می‌رود و مامور کردیم هلدینگ خلیج فارس بیشترین سهم را در این پروژه داشته باشد تا آورده بیشتری نصیب مردم استان شود.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای رفع تنش‌های آبی در استان گلستان گفت: در برخی روستاها و شهرها با تنش آبی مواجهیم و  در دو سال کارهای خوبی شده است. در سد نرماب بیشتر از 15 سال، در این دو سال هزینه کردیم بعد از این هم هزینه خواهیم کرد تا سد نرماب مشکل ابرسانی در منطقه را حل کند.

وی گفت: آبرسانی اولویت دولت است. دولت برای آبرسانی به 10 هزار روستا برنامه ریزی کرده و تاکنون 3 هزار و 600 روستا آبرسانی شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار اصلاح راه‌های مواصلاتی در استان انجام شد. در حوزه مسکن تاکنون دو هزار و 60 واحد تحویل شد و در این سفر 3 هزار و 600 مسکن تحویل می شود و برنامه ریزی برای 41 هزار واحد انجام شده و در دست ساخت است.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: مدیران در ادارات و سازمان‌ها تلاش کنند تا روابط سالم برقرار باشد؛ کوچکترین فساد اداری در این دولت قابل تحمل نیست. مردم در مراجعه به ادارات باید احساس کنند تا گره‌هایشان باز می‌شود و این را هم باید در عمل احساس کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن سعی می‌کند فسادنمایی کند اما بنای ما در دولت فسادستیزی است و اجازه نمی‌دهیم کوچکترین فسادی در سازمان‌های اداری ما لانه کند.

رئیس جمهور افزود: دشمن امید مردم ما را نشانه گرفته است و می‌خواهد امیدها را تبدیل به یاس کند اما بدانید امروز کار ما در دولت و در هر سنگری، امیدآفرینی است.

تسنیم

حجم ویدیو: 8.79M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها