گزارش سفر رئیسی به استان گلستان؛

برای حل مشکلات باید با روحیه جهادی و بسیجی کارها پیگیری شود /باید مسائل را حل و چاله‌ها را چاره کنیم /دشمن به دنبال فسادنمایی است/ خلیج گرگان آباد شد

کد خبر: 1263394

رئیس جمهور برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

برای حل مشکلات باید با روحیه جهادی و بسیجی کارها پیگیری شود /باید مسائل را حل و چاله‌ها را چاره کنیم /دشمن به دنبال فسادنمایی است/ خلیج گرگان آباد شد

هم اکنون «دکتر ابراهیم رئیسی» در سفری دو روزه در قالب سفرهای استانی دولت به همراه هیئت وزیران وارد استان گلستان شد.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، مورد استقبال «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان و «آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت.

«دکتر سید ابراهیم رئیسی» در چارچوب سفرهای استانی و در «یازدهمین سفر استانی در دور دوم» ابتدا به مصلای بزرگ وحدت گرگان رفته و پس از استقبال مردمی در چهارراه شهدای این شهر با مردم گلستان دیدار می‌کند و سپس با حضور در مناطق مختلف استان از چندین پروژه عمرانی، عام‌المنفعه و گردشگری بازدید به عمل می‌آورد.

رئیس جمهور در این سفر دو روزه علاوه بر بازدید از خلیج گرگان و جزیره آشوراده، در آیین افتتاح متمرکز پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان و آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه برون شرکت می‌کند.

همزمان با این سفر مبارک، بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ و پروژه عمرانی و اقتصادی در استان گلستان افتتاح خواهد شد و آیت الله رئیسی در دومین روز سفر به استان گلستان نیز در ظهر روز جمعه «یکم دی ماه» با مردم شهرستان مراوه‌تپه دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر رئیس جمهور، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو نیز با حضور در شهرستان مختلف استان گلستان ضمن افتتاح پروژه‌های مختلف از برخی طرح‌های در حال اجرا بازدید می‌کنند.

«حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات نهاد، «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، «حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، «انیسه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی» رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون نیز با حضور در شهرهای مختلف ضمن دیدار با گروههای مختلف مردمی، آخرین وضعیت پروژه‌ها را بررسی خواهند کرد. /ایسنا

رئیسی: در دولت نهضت حل مسئله را دنبال می‌کنیم

رئیس جمهور گفت: ما در دولت نهضت حل مسئله را دنبال می‌کنیم و باید مسئله را شناخت و راهکارهای آن را پیدا کرد و برای چاله‌ها باید چاره کرد و نباید از مسئله‌ها گذشت وباید با کمک مردم و نخبگان نهضت حل مسئاله را دنبال کرد.

به گزارش تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به استان گلستان در فرودگاه بین‌المللی گرگان اظهار داشت: ما در دور نخست سفر به نیازهای فوری و ضروری سفر رسیدیم و همکاران ما کارهای ضروری را دنبال کردند.

وی افزود: در سفر نخست شناخت مساله و حل مساله مورد نظر ما بود و ما در دولت نهضت حل مسئله را دنبال می‌کنیم و باید مسئله را شناخت و راهکارهای آن را پیدا کرد و برای چاله‌ها باید چاره کرد و نباید از مسئله‌ها گذشت وباید با کمک مردم و نخبگان نهضت حل مسئاله را دنبال کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: طرح‌هایی در دور نخست در استان گلستان اجرا شده که قابل توجه بوده و اعتبارات قابل توجهی اختصاص یافته و با پیگیری‌های که شده و تلاش‌های صورت گرفته گزاش خوبی را برای مردم استان داریم.

وی اظهار داشت: ما علاوه بر اینکه باید برنامه داشته باشیم، باید کارنامه داشته باشیم و بگوییم چه گام‌هایی برداشته شده و در دور نخست موارد ضروری را پیگیری کردیم اما در دور دوم علاه بر پیگیری سفر نخست همه همکاران ما بسیج خواهند شد و برای حل مسائل باید با روحیه جهادی و بسیجی کارها پیگیری شود.

آیت الله رئیسی گفت: استان گلستان ظرفیت گردشگری و دریا و صنعت و معادن و کشاورزی و غیره فراوانی دارد  و مهم آن است که از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

دیدار با مردم در مصلی گرگان، افتتاح فاز نخست طرح علاج بخشی خلیج گرگان، آغاز اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده، افتتاح طرح فیبرنوری استان، افتتاح فاضلاب شهر گنبدکاووس، دیدار با نخبگان، نشست با فعالان اقتصادی استان و شرکت در جشن واگذاری اسناد اراضی استان از  برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان گلستان است.

دیدار عمومی مردم استان گلستان با رئیس جمهور امروز، پنجشنبه سی‌ام آذر ساعت 9.30. دقیقه صبح در مصلی وحدت گرگان برگزار می‌شود.

در این سفر وحیدی وزیر کشور، خاندوزی وزیر اقتصاد، صحرایی وزیر آموزش و پرورش، هاشمی وزیر ورزش، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، نیکبخت وزیر جهادکشاورزی، محرابیان وزیر نیرو،  اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد دیگری از وزرا، معاونان و روسای سازمان‌ها رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

رییس جمهور از تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد

 سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم در دور دوم سفر استانی گلستان با حضور در جزیره آشوراده در غرب استان از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

رییسی در این بازدید به همراه شماری از اعضای دولت، مسوولان گلستان وارد جزیره آشوراده شد و از محل اجرای پروژه طرح طبیعت گردی این جزیره بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به استان گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

جزیره آشوراده که تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است در سال ۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

این جزیره در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد .

 رئیسی: کوچکترین فساد اداری در این دولت قابل تحمل نیست

رئیس جمهور گفت: مردم اراده کرده‌اند کشور را پیشرفت دهند و ما امروز می‌توانیم بگوییم ایران کشور درحال پیشرفت است. دشمن می‌خواست تولید و رشد اقتصادی کشور را متوقف کند ولی نتوانستند.

به گزارش تسنیم ، آیت الله سیدابراهی رئیسی صبح امروز  ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی مردم این شهر اظهارداشت: خوشحالم امروز در میان مردم گلستان هستم، مردمی که در عرصه های مختلف سیاسی امتحان خوبی پس دادند.مردمی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام و قرآن و امام حمایت و شهدای زیادی را تقدیم کردند. وحدت و انسجام مردم این استان مثال‌زدنی است و اقوام مختلف فارس، ترکمن، سیستانی، مازندرانی و همه اقوام و مذاهب در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

وی وجود مردم باایمان را در صحنه‌های مختلف مولفه قدرت جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ایران اسلامی با نیروهای جوان و باایمان، دارای اقتدار است. اولین مولفه قدرت در جامعه ما، همین مردم باایمان و همیشه در صحنه هستند. انچه دشمن را ناامید کرده همین مولفه قدرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم منطقه، پیام انقلاب اسلامی مبنی بر ایستادگی و مقاومت را دریافت کرده‌اند، به مقاومت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین 70 روز است که در مقابل صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند. یک گروه مقاومت بااراده‌ای در مقابل امریکا  و رژیم صهیونیستی در حال مقاومت هستند. امروز همه از این مقاومت در شگفت هستند و این قدرت ناشی از ایمان و اتصال به خدا است.

وی با بیان اینکه امروز همه به قدرت مقاومت اعتراف می‌کنند، افزود: غزه، بزرگترین زندان روباز جهان بوده و صهیونیست‌ها همه دسترسی‌های مردم آن را قطع کرده بودند اما فلسطینی‌ها با قدرت ایمان و اراده و ایستادگی خود، توانستند با صهیونیست‌ها مقابله کنند و این الهامی است که مردم فلسطین از انقلاب و آموزه‌های امام خمینی (ره) دارند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به رشد فناوری و علمی در کشور خاطرنشان کرد: علیرغم همه تحریم‌ها و تهدیدها، ایران امروز پیشرفته و فناور است. جهانیان ببینند که چگونه جوانان ما پیشرفت می‌کنند. دشمنان می‌خواستند تولید، رشد اقتصادی کشور و رشد علم و فناوری را در کشور متوقف کنند اما نتوانستند. آنها می‌خواهند در کشور ایران توسعه و پیشرفت نباشد.

رئیس جمهور خطاب به تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران، معدن کاران و فعالان اقتصادی، گفت: محلی که درآن حضور دارید سنگر است و برای ستقلال و پیشرفت کشور تلاش کنید‌. شما در عرصه‌هایی که اراده کردید از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم. واکسن کرونا نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به وجود مخازن نفت و گاز در گلستان افزود: معتقدیم زنجیره ارزش در همه بخش‌ها از جمله نفت و گاز باید کامل و از خام فروشی جلوگیری شود.

آیت‌الله رئیسی به ظرفیت گردشگری گلستان اشاره کرد و گفت: در دور اول سفر به این مناطق رفتیم و تاسف خوردیم که چرا این ظرفیت وجود دارد اما استفاده‌ای از آن نمی‌شود. نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک و تهدیدی برای منطقه شود. باید این فرصت را حفظ کرد و درست از آن استفاده کرد. روز بعد از پایان سفر اول به استان تلاش‌ها برای احیای خلیج گرگان آغاز شد و در این سفر شاهد بودیم با تلاش مسئولان لایروبی کانال انجام و خلیج گرگان آباد و تبدیل به یک فرصت برای کشور شد.

وی گفت: در ارتباط با پتروشیمی و سهامداران، وزیر نفت مامور شد با همکاری هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی را فعال کند. باید از دادگستری و همه کسانی که تلاش کردند شکلات پروژه رفع شود، قدردانی می‌کنم. امروز شاهدیم کار باسرعت پیش می‌رود و مامور کردیم هلدینگ خلیج فارس بیشترین سهم را در این پروژه داشته باشد تا آورده بیشتری نصیب مردم استان شود.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای رفع تنش‌های آبی در استان گلستان گفت: در برخی روستاها و شهرها با تنش آبی مواجهیم و  در دو سال کارهای خوبی شده است. در سد نرماب بیشتر از 15 سال، در این دو سال هزینه کردیم بعد از این هم هزینه خواهیم کرد تا سد نرماب مشکل ابرسانی در منطقه را حل کند.

وی گفت: آبرسانی اولویت دولت است. دولت برای آبرسانی به 10 هزار روستا برنامه ریزی کرده و تاکنون 3 هزار و 600 روستا آبرسانی شده است.

وی ادامه داد: در سفر اول 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار اصلاح راه‌های مواصلاتی در استان انجام شد. در حوزه مسکن تاکنون دو هزار و 60 واحد تحویل شد و در این سفر 3 هزار و 600 مسکن تحویل می شود و برنامه ریزی برای 41 هزار واحد انجام شده و در دست ساخت است.

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: مدیران در ادارات و سازمان‌ها تلاش کنند تا روابط سالم برقرار باشد؛ کوچکترین فساد اداری در این دولت قابل تحمل نیست. مردم در مراجعه به ادارات باید احساس کنند تا گره‌هایشان باز می‌شود و این را هم باید در عمل احساس کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن سعی می‌کند فسادنمایی کند اما بنای ما در دولت فسادستیزی است و اجازه نمی‌دهیم کوچکترین فسادی در سازمان‌های اداری ما لانه کند.

رئیس جمهور افزود: دشمن امید مردم ما را نشانه گرفته است و می‌خواهد امیدها را تبدیل به یاس کند اما بدانید امروز کار ما در دولت و در هر سنگری، امیدآفرینی است.

 رئیسی: جزیره آشوراده و خلیج گرگان باید حفظ شود

رئیس جمهور گفت: اجرای طرح گردشگری آشوراده می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در استان گلستان باشد و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

به گزارش تسنیم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در بازدید از طرح ملی گردشگری در جزیره آشوراده اظهارداشت: خلیج گرگان یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده کرد و اگر از آن استفاده نشود تبدیل به تهدید برای استان گلستان و منطقه خواهد شد که خوشبختانه با کمک همه مسئولان استانی و ملی و مردم منطقه و محیط زیست امروز شاهدیم که خلیج گرگان به فرصتی تبدیل شده است.

وی افزود: خلیج امروز هم فرصتی برای کار اقتصادی و هم گردشگری و هم برای منطقه است و هم جزیره آشوراده و هم خلیج گرگان باید حفظ شود و نباید این کار رها شود.

رئیسی اظهار کرد: از مردم و مسئولان می‌خواهیم که این محدوده حفظ شود و ارتقاء یابد و این می‌تواند زمینه توسعه گلستان را فراهم کند و دولت هم همه تلاش خود را خواهد کرد. این جزیره باید برای دولت و استان حفظ شود و اطلاع‌رسانی این موضوع برای مردم استان و کشور مهم است.

رئیس جمهور گفت: اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان نمونه‌ای از انجام قانون‌گرایی و توجه به کار جهادی و انقلابی در کنار هم است.

وی با بیان اینکه قانون‌گرایی ارزش است، افزود: ما می‌توانیم در کنار انجام کار قانونی و توجه به الزامات قانونی کاری جهادی و انقلابی انجام دهیم و این طرح گردشگری نمونه‌ای از آن است.این کار سبب افزایش نشاط و امید مردم و بالا رفتن سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها