طحان‌نظیف: ۱۹ بهمن فهرست نهایی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود

کد خبر: 1270050

سخنگوی شورای نگهبان:اسامی داوطلبان جدید تأیید صلاحیت شده به وزارت کشور اعلام شد.

طحان‌نظیف: ۱۹ بهمن فهرست نهایی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود

تا ۱۹ بهمن برای بررسی صلاحیت‌ها مهلت وجود دارد. ۱۹ بهمن فهرست نهایی را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: فهرست اسامی یک هزار نفری که تاکنون در مرحله شورای نگهبان تأیید شدند، به وزارت کشور ارسال شد و در روز ۱۹ بهمن لیست نهایی تأییدصلاحیت‌شدگان اعلام می‌شود.

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۱ سیما، اظهار کرد: براساس قانون سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ها پیش‌بینی شده است که به ترتیب عبارتند از هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان.

وی با اعلام اینکه اکنون در مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها در شورای نگهبان هستیم، اظهار کرد: بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان از روز ۲۰ دی آغاز شده است. اعضای شورای نگهبان شخصاً به بررسی اعتراضات داوطلبانی که در مرحله قبل (هیأت‌های نظارت) تأیید نشدند، می‌پردازند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اعضا، پرونده‌های داوطلبان را بررسی می‌کنند، اگر ابهام و شائبه‌ای وجود داشته باشد، با داوطلب تماس می‌گیرند و یا در صورت نیاز از فرد دعوت می‌کنند. اسناد، ادله و دفاعیات داوطلب را دریافت و در نهایت تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

طحان‌نظیف در ادامه اعلام کرد که تاکنون در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان بیش از یک هزار نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان نهایی که ۱۹ بهمن است، فرصت زیادی باقیمانده است، تلاش‌های شبانه‌روزی ادامه دارد. تک‌تک پرونده‌های داوطلبان توسط اعضا بررسی و موارد با داوطلبان در میان گذاشته می‌شود و تصمیم نهایی اتخاذ می‌‌گردد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان این گفت‌وگوی تلویزیونی خبر داد که ساعتی پیش فهرست اسامی یک هزار نفری که تاکنون در مرحله شورای نگهبان تأیید شدند، به وزارت کشور ارسال شد و در روز ۱۹ بهمن لیست نهایی تأییدصلاحیت‌شدگان اعلام می‌شود./فارس

حجم ویدیو: 4.14M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها