مصوبات شیفت سوم از پنجمین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲

کد خبر: 1208083

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار سومین نوبت از پنجمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داشت که با پایان این جلسه ۷ مصوبه حاصل بررسی های نمایندگان بود.

مصوبات شیفت سوم از پنجمین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار سومین نوبت از پنجمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داشت که با پایان این جلسه ۷ مصوبه حاصل بررسی های نمایندگان بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه (۱۰ اسفدماه) در جلسه علنی نوبت سوم خود در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تا پایان تبصره ۱ را به تصویب رساندند.

اولین مصوبه چهاردهمین جلسه از بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مجوز مجلس به دولت برای ایجاد حساب بهینه سازی مصرف انرژی بود که بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱ به دولت اجازه دادند به منظور تسهیل تامین مالی و اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی حساب بهینه سازی مصرف انرژی نزد خزانه داری کل کشور ایجاد کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۳ تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به تصویب رساندند که بر اساس آن وزارت نفت را مکلف کردند در بازه های زمانی چهارماهه از ابتدای سال ۱۴۰۲ گزارش عملکرد فروش نفت، گاز، میعانات گازی و محصولات ناشی از آن و گزارش نحوه هزینه‌کرد را به کمیسیون انرژی و برنامه مجلس ارائه کند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق بند الحاقی ۴ تبصره ۱، وزارت نفت را مکلف کردند تا نسبت به سرمایه‌گذاری جهت افزایش ظرفیت ذخیره سازی  گاز کشور  در سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

در ادامه نیز نمایندگان مجلس بند الحاقی ۵ تبصره یک را مصوب کردند که بر اساس آن وزارت نفت مکلف شد تا در سال آتی نسبت به طراحی و پیاده سازی سیستم اندازه گیری و رصد لحظه ای و برخط منابع نفت و گاز و میعانات گازی اقدام کند.

در مصوبه دیگری نیز مجلس بند الحاقی ۶ تبصره ۱ را مصوب کرد که در سال آینده به منظور تحقق نظام ارزی شناور مدیریت شده دولت، دستگاه های اجرائی و شرکت های تابعه وابسته به آنها و بانک مرکزی، مجاز به تخصیص، فروش، تهاتر و یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و گازی و سایر منابع به نرخ پایین تر از نرخ میانگین ارز صادرات در روز کاری قبل نیستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ و با توجه به تصویب بند الحاقی ۷ تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲، به وزارت راه و شهرسازی مجوز دادند در راستای توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی به میزان دو میلیارد دلار از محل تهاتر نفت در قالب انعقاد قراردادهای مشارکت عمومی و حقوقی و یا پیمانکاری اقدام نماید.

در پایان سومین جلسه از روز پنجم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با الحاق یک بند به تبصره ۱ لایحه بودجه، دولت مکلف شد از طریق وزارت نفت و با استفاده از منابع داخلی ارزی و ریالی شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت حاصل از فروش داخلی و صادرات محصولات فرعی گازی حساب سرمایه گذاری نفت و گاز کشور را ایجاد کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها