دوباره کاری رئیس جدید سازمان محیط زیست

کد خبر: 768551

طرح تعطیلات زمستانی مدارس سال پیش از سوی مجلس رد شد اما رئیس سازمان محیط زیست از ارائه طرح جدیدی برای تعطیلات زمستانی خبر داده است که البته باز هم مورد استقبال مجلس و وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

دوباره کاری رئیس جدید سازمان محیط زیست

خبرگزاری فارس: طرح تعطیلات زمستانی مدارس سال پیش از سوی مجلس رد شد اما رئیس سازمان محیط زیست از ارائه طرح جدیدی برای تعطیلات زمستانی خبر داده است که البته باز هم مورد استقبال مجلس و وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

دوم اسفندماه 95 معصومه ابتکار رئیس سابق سازمان محیط زیست در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از تصویب لایحه تعطیلات زمستانی مدارس در دولت خبر داد و گفت: اگر تعطیلات زمستانی داشته باشیم، فشار آلودگی در دی‌ماه در کلان‌شهرها کاسته می‌شود. در این لایحه خواسته شده تا اختیار تعطیلات مدارس به دولت داده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه لایحه اصلاح تقویم آموزشی مدارس به تصویب هیئت وزیران رسیده و تقدیم مجلس شده است، گفت: با حضور گروه‌های مختلف کار کارشناسی روی این موضوع صورت گرفت تا بتوانیم تعطیلات آموزش‌وپرورش را در طول سال توزیع کنیم.

ابتکار گفت: وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز بر این موضوع تأکید دارد، علاوه‌براین رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع استقبال می‌کند، چون از نظر ایشان در صورت توزیع تعطیلات در طول سال، ایرانی‌ها فرصت بیشتری برای گردشگری و بازدید از میراث فرهنگی کشور دارند.

هنوز یک سال از خبر رد لایحه تعطیلات زمستانی مدارس در مجلس نگذشته بود که عیسی کلانتری در حاشیه جلسه چهارشنبه 13 دی 96 هیات دولت و در جمع خبرنگاران به بیان دلایل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها پرداخت و به تصمیم کمیسیون زیربنایی دولت درباره آلودگی هوا و کنترل آن اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون پیشنهاد کرده‌ایم که مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از 15 آذر تا 15 دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.

تعطیلات زمستانی مدارس موضوعی که در سه‌ سال گذشته درباره آن بحث‌و‌نظرهای زیادی وجود داشته است اما آنطور که از اخبار مشخص است این لایحه دو سال پیش در هیئت دولت تصویب شده است اما در مجلس رد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این باره به خبرنگار فارس گفته است: طرحی که تعطیلات یک‌ماهه زمستانی را مطرح می‌کند مربوط به سازمان محیط زیست است، اما قطعاً از آموزش و پرورش هم نظر خواهند خواست کما اینکه سال گذشته هم این اتفاق افتاد و طرحی به مجلس فرستاده شد که البته رد شد.

نوید ادهم با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تعطیلات یک‌ماهه زمستانی مدارس هنوز نظری نداده است، گفت: ما هم قبول داریم که تغییر تقویم آموزشی در کلان کشور تأثیرگذار است و راه‌حل‌های مختلفی می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد اما پیش شرط آن، این است که مجلس بپذیرد که مصوبه‌اش برای زمان آغاز سال تحصیلی اصلاح شود.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اینباره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: این طرح سال پیش در مجلس شورای اسلامی رد شد و باز هم رد خواهد شد.

وی دلیل عدم موافقت عمده نمایندگان مجلس با این طرح را عدم تطبیق آن با تقویم آموزشی و دانست و اظهار داشت: همه ایران که 4 کلانشهر بزرگ نیست، چرا مسئولان به جای حل معضل آلودگی هوا به فکر پاک کردن صورت مساله افتاده اند.

میرزاده ادامه داد: این طرح با موافقت وزارت آموزش و پروش تهیه نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها