کد مطلب: 31073

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

واریز 1 میلیون و 613 تومان برای این صاحبان سهام عدالت | شگفتانه داغ رئیس جمهور برای سهام داران در این تاریخ

امروز خبر جدیدی درباره واریزی جذاب بحساب سهام داران منتشر شد.صاحبان سهام عدالت منتظر واریز مرحله دوم سود سهام عدالت باشند.

واریز 1 میلیون و 613 تومان برای این صاحبان سهام عدالت | شگفتانه داغ رئیس جمهور برای سهام داران در این تاریخ

خبرنگار شکیبا بقال زاده: مرحله اول سود سهام عدالت 1402 از 23 آذر تا شب یلدا بحساب صاحبان سهام عدالت واریز شد.گویا مرحله دوم سود سهام عدالت هم تا چند هفته آینده بحسابها واریز خواهد شد. حال امروز خبر داغی از سوی دولت درباره واریز جدید بحساب دارندگان سهام عدالت و جاماندگان اعلام شده است که جزئیات این خبر مهم را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت به کجا رسید؟

سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ مانند سال‌های گذشته به صورت دو مرحله‌ای پرداخت می‌شود. مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه سال جاری انجام شد و حالا سهامداران آماده دریافت سود سهام خود در مرحله دوم هستند.

در سال‌های گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شده که مرحله نخست آن در پاییز و مرحله دوم در روزهای پایانی سال انجام شده است. امسال نیز همین رویه برای واریز سود سهام عدالت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تازگی زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت را پایان سال جاری اعلام کرده است. او گفته است: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

در سال‌های اخیر مرحله دوم سود سهام عدالت در هفته پایانی سال واریز شده و احتمالا امسال نیز در روزهای آخر اسفند سود سهام به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند. 

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد. به طور مثال سهام داران برگه 1 میلیون تومانی سود سهام عدالتی در حدود 1 میلیون و 613 هزارتومان دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت متوفیان چه شد؟

درخصوص انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها روز ۱۵ آبان امسال و پس از ۱۸ سال دولت سامانه‌ای را با نام «میراث» راه اندازی کرد. در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند. 

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت)، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

سهام عدالت

تعداد متوفی دارنده سهام عدالت ۳.۷ میلیون نفر اعلام شده که که سود این سهامداران ذخیره شده و بعد از انحصار ورثه و انتقال قهری سهام به وراث،‌ این سود برای ذینفعان واریز خواهد شد.

خبر خوش برای سهامداران عدالت؛ منتظر واریزی بزرگ باشید

تقسیم سود بالا در مجامع همواره مورد توجه سهامداران قرار داشته است و حائز اهمیت بوده است، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب به میزان سود تقسیمی چند نماد پرداخته ایم که در دی ماه سال جاری سود سهام سهامداران را واریز خواهند کرد.

در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود. با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

۱- ددانا (دارویی دانا): ۴۱۰۰ ریال/تقسیم سود: ۸۲ درصد/ (از دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۲- دکیمی (کیمیدارو): ۲۴۰۰ ریال/تقسیم سود: ۶۸ درصد/ (از ۱۵ دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۳- داسوه (دارویی اسوه): ۳۴۰۰ ریال/تقسیم سود: درصد/ (از ۲۶ دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۴- ددام (زاگرس فارمد پارس): ۷۳۰ ریال/تقسیم سود: ۱۰۳ درصد/ (از دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۵- پخش (پخش البرز): ۱۲۰۰ ریال/تقسیم سود: ۵۰ درصد/ (از ۲۰ دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۶- شاملا (املاح معدنی): ۱۴۳۰ ریال/تقسیم سود: ۱۰۱ درصد/ (از ۲۰ دی ۱۴۰۲ واریز به حساب سجام)

۷- دجابر (دارویی جابر): ۱۲۰۰ ریال/تقسیم سود: ۷۰ درصد/ (از ۲۵ دی ۱۴۰۲ واریز به سجام)

۸- دقاضی (قاضی دارو): ۲۵۹۲ ریال/تقسیم سود: ۹۰ درصد/ (از ۲۷ دی ۱۴۰۲ واریز به سجام)

۹- دالبر (البرز دارو): ۶۴۰ ریال/تقسیم سود: ۵۹ درصد/ (از دی ۱۴۰۲ واریز به سجام یا بهمن مراجعه به بانک پارسیان)

۱۰- پکرمان (لاستیک کرمان): ۵۵۰ ریال/تقسیم سود: ۵۰ درصد/ (از دی ۱۴۰۲ واریز به سجام یا بهمن در بانک پاسارگاد)

۱۱- تاصیکو (سرمایه گذاری صدر تامین): ۲۲۵۰ ریال/تقسیم سود: ۹۱ درصد/ (سجام واریز از دی ۱۴۰۲ غیرسجام ارسال مشخصات به ٠۹٢٢٠٠۸۷٣٤۸)

۱۲- رمپنا (گروه مپنا): ۳۵۰ ریال/تقسیم سود: درصد/ (سجام واریز از ۳۰ آذر ۱۴۰۲ غیرسجام ۳۰ دی مراجعه به بانک تجارت)

۱۳- پترول (گروه صنایع تکمیلی خلیج فارس): ۵۰ ریال/تقسیم سود: ۲۴ درصد/ (سجام واریز از ۱۵ آذر ۱۴۰۲ غیرسجام ۱۶ دی بانک تجارت)

۱۴- غالبر (لبنیات غالبر): ۱۴۰ ریال/تقسیم سود: ۱۰ درصد/ (سجام واریز از دی ۱۴۰۲ سهامداران تا ۱ میلیون سهم، بالاتر از اسفند)

۱۵- صبا (سرمایه گذاری صبا تامین): ۵۵۰ ریال/تقسیم سود: ۶۳ درصد/ (سجام واریز از ۲۸ آبان ۱۴۰۲ غیرسجام ۵ دی بانک پارسیان)

۱۶- غاذر (کشت وصنعت پیاذر): ۱۷۱ ریال/تقسیم سود: ۱۹ درصد/ (سجام واریز از ۲۰ دی ۱۴۰۲)

۱۷- حکشتی (کشتیرانی ایران): ۲۳۳۰ ریال/تقسیم سود: ۸۴ درصد/ (سجام: واریز از ۱۱ آذر ۱۴۰۲ غیرسجام: از ۳۰ بهمن به بعد بانک تجارت)

۱۸- وسبحان (سرمایه گذاری سبحان): ۳۵۰ ریال/تقسیم سود: ۵۰ درصد/ (سجام: واریز از ۱۹ آذر ۱۴۰۲ غیرسجام: از ۲۵ دی با اعلام شماره حساب)

۱۹- کفراور (فرآورده‌های سیمان شرق): ۱۵۰۰ ریال/تقسیم سود: ۸۹ درصد/ (سجام: واریز از ۲۰ دی ۱۴۰۲ غیرسجام: از ۳۰ دی بانک صادرات)

۲۰- چکارن( کارتن‌ ایران‌ ) : سود سهامداران حقیقی سجامی، از ابتدای دی ماه

پرداخت یکجا سود سهام عدالت به حساب افراد با این شرط

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث خبر داد.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند. یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

در این اطلاعیه آمده است، در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی