قاسم‌پور طلایی شد

کد خبر: 1100794

کامران قاسم‌پور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با نتیجه ۸ بر ۴ حریف خود را شکست داد قهرمان جهان شد.

قاسم‌پور طلایی شد

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریف روس، سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی نروژ را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های ۴ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، کامران قاسمپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، در دیدار نهایی برابر ماگومد قربان اف دارنده مدال طلای اروپا از روسیه به روی تشک رفت و با زیرگیری های منحصر به فرد خود و با نمایش یک کشتی ایرانی در پایان با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و سومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

قاسمپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آندریل ولاوسف از اوکراین ۷ بر صفر پیروز شد. وی سپس ایراکلی متسیتوری از گرجستان را با نتیجه قاطع ۱۰ بر یک شکست داد و در نیمه نهایی نیز در مبارزه ای حساس مقابل جی دن کاکس دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا با نتیجه ۳ بر ۳ و با توجه به اخطار حریف به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم صاحب طلای جهان شدند و علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز به مدال نقره جهان رسیدند. رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

همچنین مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل کایل اسنایدر از آمریکا راهی دیدار رده بندی شد و عرفان الهی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت تا او نیز برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال این دو وزن فردا(سه شنبه) در روز پایانی رقابت های کشتی آزاد برگزار می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها