مورایس: از نتایج سپاهان ناراضی‌ام

کد خبر: 1172941

سرمربی سپاهان از عملکرد بازیکنانش در دیدار مقابل ذوب آهن تمجید کرد.

مورایس: از نتایج سپاهان ناراضی‌ام

ذوب آهن و سپاهان امشب (دوشنبه) در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال داربی اصفهان را برگزار کردند که این دیدار با تساوی یک، یک به پایان رسید. مدیر رسانه‌ای سپاهان در ابتدای نشست خبری پس از بازی نسبت به میزبانی ذوب‌آهن و اختصاص ندادن ظرفیت بیشتر به هواداران این تیم اعتراض کرد.

مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: هر چیزی که هست در زمین اتفاق افتاده است. بازی داربی بود و از احساسات و فشار خاصی برخوردار بود. درباره خیلی چیزها صحبت کرده بودیم اما نمی‌شد آن را کنترل کرد. بعضی اوقات فکر می‌کنم ما از فوتبال درک اشتباهی داریم. ما باید در فوتبال، بازی با کیفیتی برای تماشاگران به نمایش بگذاریم. این ارزشی است که باید به مردم بدهیم.

او افزود: ارزش شامل این است که با مردم و افرادی که فوتبال را دوست دارند، رو راست باشیم. این چیزی بود که در زمین تلاش کردیم. ما بعضی اوقات این کار را انجام می‌دهیم و بعضی اوقات نه. قصد ما این است که بهترین کاری که می‌توانیم را انجام دهیم. همه‌ی ما می‌توانیم مرتکب اشتباه شویم ولی باید راجع به آن فکر کنیم و از موقعیت بعدی بهتر عمل کنیم.

سرمربی سپاهان با کنایه نسبت به قیمت بالای بلیت ورزشگاه فولاد شهر و خالی بودن این ورزشگاه بیان کرد: من درخواستی از باشگاه خودمان داشتیم، این که قیمت بلیت‌ها زیاد نباشد چرا که دوست داریم هواداران ذوب آهن هم در ورزشگاه باشند.

مورایس ادامه داد: فکر می‌کنم نیمه اول و حتی نیمه دوم خوبی داشتیم. ما نسبت به حریف بهتر بودیم. ما داریم تلاش می‌کنیم از توپ‌های بلند و توپ‌های سوم استفاده کنیم. در کل بازی خوبی بود. من باید به بازیکنانم و هافبک‌های تیمم تبریک بگویم. مسعود، مانوئل و یاسین فعلا جایگزینی در آن پست ندارند و کاری که انجام می‌دهند، فراتر از کاری است که ما می‌خواهیم. در کل می‌توانم بگویم که تیم رفتار خوبی از خود نشان داد ولی گلی که خوردیم حیف بود چرا که بازیکن ما تمرکز کمی داشت و نباید چنین پنالتی می‌دادیم و چنین گلی می‌خوردیم.

او تصریح کرد: تا الان مقابل حریفان قدری مثل استقلال، نساجی، فولاد، ذوب آهن و گل‌گهر بازی کردیم. تنها بازی‌ای که برای بازیکنانم ناراحتم این است که در بازی با فولاد حداقل لیاقتمان کسب یک امتیاز بود. حتی لیاقت کسب سه امتیاز هم داشتیم.

سرمربی سپاهان در ادامه در پاسخ به این سوال که به اهدافشان از پنج هفته ابتدایی رسیده است، گفت: هدف ما از پنج بازی، ۱۵ امتیاز بود اما اتفاقی است که برای هر تیمی رخ می‌دهد. هدف ما افزایش کیفیت است تا بازیکنان با چیزی که ما می‌خواهیم وفق پیدا کنند و به اهداف بعدی‌مان برسیم. برعکس نتایجی که کسب کردیم، من بابت امتیازات و نتایج راضی نیستم چرا که لیاقت ما در هر بازی کسب امتیاز بهتر بوده است. با این حال کاری از دستمان برنمی‌آید و باید آینده را نگاه کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم.

مورایس در واکنش به این که سپاهان در ایجاد موقعیت ضعف دارد، توضیح داد: دیدگاه من این است که کیفیت تیم را بهتر و بهتر کنم. تیم‌هایی که مقابل ما بازی کردند، اکثرا دفاع کردند و فضای زیادی به ما ندادند. با تمام احترام به تیم‌های مقابلمان، روی این سبک بازی کار می‌کنیم. در مورد خلق موقعیت می‌توانم بگویم که تیم به یک سوم تهاجمی می‌رسد ولی در آخر آن چیزی که می‌خواهیم رخ نمی‌دهد. بعضی اوقات همانطور که می‌بینید، در تصمیم آخر و پاس آخر کمی تاخیر وجود دارد ولی در حال حل این مشکل هستیم. متوجه شدم که فرآیند تهاجمی و تدافعی رو به پیشرفت است. ما در جزئیات انفرادی کم داریم که باعث شدیم امتیاز کمی کسب کنیم. ما قدم به قدم جلو می‌رویم. ضمن این که بازیکنان ماشین نیستند و باید به آن‌ها زمان داده شد تا پیشرفت کنند. ما باید بابت پیشرفت‌های کوچک هم خوشحال باشیم چرا که در آینده نزدیک بزرگ و بزرگتر می‌شود.

او با اشاره به شکست یک بر صفر سپاهان مقابل ذوب‌آهن در فصل گذشته اظهار کرد: مهم است که ما حداقل بتوانیم نتیجه‌ها را نسبت به پارسال بهتر کنیم. البته من از نتیجه‌ای که کسب شده راضی نیستم ولی تلاش می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم.

سرمربی سپاهان درباره ملی‌پوشان تیمش گفت: آن‌ها مجبور شدند که برای مراجعه به سفارت اتریش به تهران بروند. علاوه بر این آن‌ها مجبور شدند که با اتومبیل به اصفهان برگردند. البته این را می‌توانم بگویم که این‌ها توجیه نیست چرا که همیشه بازیکنان ما باید در دسترس تیم‌ملی باشند. در آینده هرچه قدر هم سخت باشد باید به آن‌ها اجازه دهم که برای کشورشان بازی کنند. دیدید که این سه بازیکن چه تلاشی در بازی کردند و در پایان بازی چقدر خسته بودند. بابت عملکرد شهریار به دو دلیل خوشحالم چرا که یک، در حال پیشرفت است و دو، جنگجو است. گلی که او به ثمر رساند گل خوبی بود و نشان دهنده دو دلیلی بود که گفتم. من فشاری روی شهریار حس نمی‌کنم و در حال پیشرفت است. مطمئنم او در بازی‌های آینده و بازی‌های مهم‌تر برای ما گل‌زنی می‌کند.

مورایس در پایان بیان کرد: صحبتی با هوادرانمان دارم. از آن‌ها ممنونم که باوجود قیمت بالای بلیت به ورزشگاه آمدند./ایسنا

نشست خبری سرمربیان بعد از بازی

مطهری: بازیکنانم مثل کماندوهای ستاره دار می‌دویدند

سرمربی نساجی بازیکنانش را به کماندوهای ستاره دار تشبیه و آن‌ها را تحسین کرد.

به گزارش ایسنا، حمید مطهری پس از پیروزی تیمش مقابل مس کرمان اظهار کرد: بعد از چهار هفته پیروز شدیم. روی ما بسیار فشار بود. من با داوری مشکلی نداشتم و ندارم. مشکلم با اشتباهات داوری در سه هفته متوالی بود. داور وقتی در شرایط عادی سوت می‌زند برای هیچ تیمی مشکلی پیش نمی‌آید. این پیروزی را به هواداران نساجی تقدیم می‌کنم چون ما را حمایت کردند. امیدوارم این پیروزی آن‌ها را خوشحال کرده باشد و هفته‌شان را بسازد. وقتی در رختکن را بستم تا به نشست خبری بیایم، این پیروزی را فراموش کردم.

او ادامه داد: خودم را برای بازی با استقلال آماده می‌کنم اما بازیکنانم حق دارند ۲۴ ساعت شاد باشند. شرایط آب و هوایی امروز سخت بود اما بازیکنانم تا دقیقه آخر تلاش می‌کردند. بازیکنانم مثل کماندوهای ستاره دار می‌دویدند و از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم. بعضی‌هایشان هم نشان دادند لیاقت دعوت به تیم ملی را دارند. سیستم دفاع تیمی ما باعث شد دو هفته پشت سر هم کلین شیت کنیم. علیرضا حقیقی، علی شجاعی و کریم اسلامی هم لیاقت دارند به تیم ملی دعوت شوند. امیرمهدی جانملکی آینده این فوتبال است و مثل یک دفاع وسط باتجربه دارد کار می‌کند. اکبری صادقی هم بسیار عالی است. تک تک بازیکنان برای من ستاره‌ هستند.

سرمربی نساجی اضافه کرد: از بزرگترهای تیم هم تشکر می‌کنم. در شروع نیمه دوم با آوردن زامهران تغییرات را در تیم دیدید. تیم حریف در این نیمه دفاعی کار کرد اما من فضاها را شناسایی کردم و با تغییری که دادم توانستیم تاثیرگذار عمل کنیم. کریم اسلامی از فرصت استفاده کرد و گل بسیار حرفه‌ای زد. با این حال هیچ چیز از ارزش‌های مس کرمان کم نمی‌شود. آن‌ها بهترین خط حمله لیگ را داشتند اما به خوبی کنترل کردیم. به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم.

او درباره عملکرد آداما نیان گفت: او یک بازیکن حرفه‌ای است اما زمانی که آمد شرایط بدنی‌اش خوب نبود و با او هم در این رابطه صحبت کردم. یک بازیکن حرفه‌ای حداقل باید بدنش ۵۰ درصد آماده باشد اما اینگونه نبود. سعی کردیم او را به آرامی آماده‌ کنیم. صبوری کردیم تا این‌که امروز روزی بود که می‌توانست به تیمش کمک کند. او بسیار خوب بود و از او راضی هستم.

مطهری درباره عملکرد علیرضا فغانی بیان کرد: او فخر فوتبال ماست و اگر اشتباهی کند، می‌دانم که قصدی ندارد چون اشتباه پیش می‌آید. او امروز فوق العاده سوت زد. اگر این بازی مساوی هم می‌شد، همین صحبت‌ها را می‌کردم. من می‌خواهم عدالت رعایت شود. تیم داوری فوق‌العاده‌ای هستند و امیدوارم تعدادشان بیشتر شود.

او در پایان اضافه کرد: من به کار تیمی اعتقاد دارد. حامد شیری بزرگ تیم است اما تشخیص این بود که روی نیمکت باشد. دیدید چه برخورد خوبی داشت. همه بازیکنان ما ستاره هستند. هر کسی وظیفه خودش را انجام می‌دهد و از همه آن‌ها راضی هستم.

رحمتی: پوستم به اندازه کافی کلفت است/ فوتبال، خم رنگرزی نیست!

سرمربی آلومینیوم اراک می‌گوید تیمش برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به زمان دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک پس از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل تراکتور در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:‌ در ۵ هفته گذشته، این بازی یکی از بهترین بازی‌های تیم ما بود و به معنای واقعی کلمه فوتبال بازی کردیم اما از بخت بد روزگار توپ‌های ما به گل تبدیل نشد و باید بیشتر کار کنیم. از هواداران عذرخواهی می‌کنم که در بازی‌های خانگی شکست خوردیم. بازیکنان تیم باید به خودشان بیایند و متوجه شوند که این اتفاق نباید رقم بخورد اما ما در بازی‌های خارج از خانه نتایج خوبی گرفتیم. تیم من جوان است و روی تیم مقداری فشار است و این مساله تیم را شاید تحت تاثیر قرار دهد. ما در بازی‌های خارج از خانه مقابل صنعت نفت آبادان پیروز شدیم و از مس رفسنجان امتیاز گرفتیم و بابت این ۳ باخت عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در ادامه راه خود به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

او درباره وضعیت خط حمله و مهاجمان آلومینیوم گفت: ما در نقل و انتقالات دنبال مهاجم بودیم اما بعد از اینکه علی‌نژاد را از دست دادیم، مجبور شدیم جای خالی این بازیکن را پر کنیم ولی اگر این بازیکن در تیم می‌ماند ما یک مهاجم هدف را به تیم می‌آوردیم. فوتبال با آدم صحبت می‌کند. ما بازی به بازی بهتر می‌شویم. با توجه به اینکه ما یک گل آفساید دریافت کردیم‌، تیم توانست خودش را جمع کند و بارها موقعیت گل ایجاد کرد. ما روبروی تیمی بازی کردیم که میلیاردها تومان هزینه کرده است و بازیکنان خارجی گران قیمتی نسبت به ما گرفته است. چیزی که باب شده، این است که وقتی ما می‌خواستیم سوار بازی شویم، حریف بازی را از تکاپو می‌انداخت و وقت را تلف می‌کردند. قطعا ما با تلاش خود، سعی می‌کنیم بهتر شویم.

رحمتی افزود: مسلما هوادار دوست دارد تیمش برنده بازی باشد. ما هم دنبال این مساله هستیم و به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند. ما باید پله به پله جلو برویم و سعی می‌کنیم روز به روز بهتر شویم. من از فردا صبح،‌ سعی می‌کنم تلاش خودم را ۳ برابر کنم. با شناختی که از بازیکنان دارم، بازیکنان تلاش بیشتری خواهند کرد و همانطور که سال قبل نشان دادیم، تیمی در شان مردم استان مرکزی می‌سازیم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره شرایط میثم مجیدی گفت: مجیدی از روز اول بدنسازی در کنار ما بوده است و از این بازیکن تشکر می‌کنم. او به تیم خیلی کمک کرده است و در شرایط مناسب از این بازیکن استفاده خواهیم کرد. در این بازی، ما دنبال بازی مستقیم نبودیم و به بازیکن رونده احتیاج داشتیم.

او درباره حضور هواداران تراکتور و بی‌انگیزه بودن هواداران آلومینیوم گفت: از همه کسانی که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم اما باید بدانیم هدف باشگاه چیست. ما دنبال ساختن یک تیم خوب هستیم. طبق قرارداد، ما باید رتبه سال قبل را حفظ کنیم و تیم را جوان کنیم و برای سال بعد هم یک تیم خوب بسازیم. قرارداد من ۲ ساله است و من به قرارداد خود پایبند هستم. شما من را می‌شناسید. بازیکن جوان دوست دارد هوادار تا دقیقه ۹۰ از او حمایت کند. من به هواداران حق می‌دهم اما می‌خواهم از تیم حمایت کنند و این فشار را از تیم بردارند. ما در بازی‌های خارج از خانه داریم خوب کار می‌کنیم و فشاری در بازی‌های خانگی وجود دارد که این را هم به مرور برطرف می‌کنیم.

سرمربی آلومینیوم اراک درباره اعتراض هواداران به شرایط تیم گفت: ما باید به دنبال هدف باشگاه باشیم. هدف باشگاه کاملا مشخص است. هیات مدیره و کارخانه توقع یک تیم خوب از ما دارد و می‌خواهد که جایگاه فصل قبل را حفظ کنیم. در حال حاضر ۵ بازی گذشته است و ما به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستیم! ما نه قول کسب سهمیه و نه کسب عنوان قهرمانی دادیم. هوادارن حق دارند و می‌خواهند تیم‌شان پیروز میدان باشند. قرعه تیم ما هم در بازی‌های اول خیلی سخت بوده است و تلاش ما بر این بوده است که کیفیت خوبی ارائه دهیم. من ۲۰ سال این اعتراضات را دیدم و از این فحاشی‌ها دیدم و پوستم به اندازه کافی کلفت است. من از هواداران عذرخواهی می‌کنم و اجازه می‌خواهم که این تیم کارش را پیش ببرد. من به قرارداد خود پایبند هستم و مربیانی را دیدم که برایشان چنین اتفاقی رقم بخورد. روزی که مسیر مربی‌گری را شروع کردم، تمام این مسائل را پذیرفتم و به کار خود ادامه می‌دهم. من تلاش خودم را بیشتر می‌کنم تا آن تیمی که مد نظر دارم را بسازم و امیدوارم به هدفی که می‌خواهیم، برسیم. من فصل گذشته این تیم را در رتبه دوازدهم جدول تحویل گرفتم و در ۱۴ بازی به پیروزی نرسیده بود و  در ۷ بازی گلی به ثمر نرسانده بود. این‌ها را می‌توانید بررسی بکنید که آلومینیوم در آن موقع چه شرایطی داشته است حالا ما آلومینیوم را تحویل گرفتیم و از ریشه داریم این تیم را می‌سازیم و نیاز به زمان داریم. فوتبال، خم رنگرزی نیست. در بازی قبلی ما نتوانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم اما در این بازی انواع فرصت‌ها و موقعیت‌های گل داشتیم. ما در بازی مقابل تراکتور چند موقعیت را در ۶ قدم به گل تبدیل نکردیم. شانس هم جزوی از فوتبال است. خیلی از بازی‌ها را من خودم درون دروازه بودم و در مسابقه‌ای که باید ۲۰ گل دریافت می‌کردیم، در نهایت یک بر صفر پیروز شدیم. قطعا این توپ‌ها گل خواهد شد. اگر به این تیم اعتقاد داشته باشید و به کار خود معتقد باشید، قطعا موفق خواهید شد.

 تارتار: ای‌کاش دربی اصفهان برنده داشت/ تا الان به خواسته‌هایمان رسیده‌ایم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن که تیمش در ۵ بازی اول لیگ ۵ تساوی به دست آورده گفت که با توجه به سطح حریفان‌شان به خواسته‌های خود رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تارتار در نشست خبری بعد از تساوی یک - یک ذوب آهن برابر سپاهان گفت: بازی واقعا زیبایی بود، درست است که دو گل رد و بدل شد، اما می‌توانست گل‌های بیشتری هم داشته باشد. هر دو تیم برنامه داشتند و از حملات سریع خود به خوبی استفاده می‌کردند و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد شد. یک بازی شطرنج‌گونه بود. جا دارد از بازیکنان تشکر کنم، وقتی تمام جوانب را در نظر می‌گیرید و به بودجه دو تیم توجه می‌کنید، آن وقت ارزش کار بچه‌های ما مشخص می‌شود.

وی افزود: تیمی دست و پا بسته مقابل تیم مدعی سپاهان نبودیم. ای‌کاش بازی برنده داشت. بازی‌های سختی داشتیم، تیم شخصیت لازم را به دست آورده و نه تنها مقابل تیم‌های مدعی نمی‌بازد، بلکه بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهد. برای سپاهان هم آرزوی موفقیت دارم.

تارتار درباره متوقف کردن پرسپولیس و سپاهان و در پاسخ به این سوال که کدام یک از این دو تیم شانس موفقیت در لیگ امسال را دارد؟ گفت: صحیح نیست که بخواهم راجع به تیم‌های دیگر حرف بزنم، ولی هر دو تیم خوب و باکیفیت هستند.

سرمربی ذوب‌آهن درباره تعویض‌هایی که در این بازی انجام داد، عنوان کرد: ما یک استراتژی داریم. پنج بازی اول واقعاً سنگین بود. با برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم، تا الان به خواسته‌هایمان رسیده‌ایم، هر چند می‌توانستیم در تبریز پیروز شویم. در واقع در دقیقه 97 ده نفر شدیم و گل مساوی را خوردیم. اگر آن دو امتیاز را می‌گرفتیم، الان وضعیت بهتری در جدول داشتیم. سعی می‌کنیم از هفته‌های آینده برای پیروزی به میدان برویم.

تارتار درباره عکس‌العمل‌هایش در کنار زمین گفت: این دربی بود و فرق می‌کند. ما دوست نداریم به تیم همشهری‌مان ببازیم. حساسیت در بازی وجود دارد، هر چند در بازی‌های مهم آن حساسیت و انگیزه در میان من و بازیکنان وجود دارد. ای‌کاش به جایی برسیم که مقابل تیم‌های میانه جدول و پایین‌تر هم همین انگیزه را داشته باشیم و با آن تفکر حرفه‌ای بازی کنیم.

وی درباره حضور هواداران در ورزشگاه گفت: هزینه‌ها سنگین است و هم به هواداران و هم به باشگاه حق می‌دهم. ما واقعاً مشکلات زیادی را تحمل می‌کنیم. ضمن اینکه بودجه‌مان محدود است و مخارج سنگینی را متحمل می‌شویم. ای کاش ورزشگاه پر می‌شد و جذابیت هم بیشتر می‌شد.

بردیف: نباید به خاطر ترس از گل عقب بکشیم/ آلومینیوم تیم خوبی است

سرمربی تراکتور می‌گوید تیمش نباید به خاطر ترس از گل خوردن عقب بکشد.

به گزارش ایسنا، قربان بردیف سرمربی تراکتور پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل آلومینیوم اراک در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: از تماشاگران و هواداران تراکتور تشکر می‌کنم. حمایت‌های آن‌ها برای ما خیلی مهم بود و در تمام بازی به ما کمک کردند. ما در چند زمان مختلف توانستیم فوتبال خوبی ارائه دهیم. پس از زدن گل، مقداری عقب کشیدیم به خاطر ترس از گل اما نباید این اتفاق رقم بخورد. خدا را شکر آخر بازی یک گل دیگر زدیم. در برخی اوقات خوب بازی نکردیم. تیم میزبان خیلی خوب بازی کرد اما خدا را شکر توانستیم این بازی را ببریم.

او درباره عملکرد آلومینیوم اراک گفت: آلومینیوم تیم خوبی است. من چند بازی این تیم را نگاه کردم، به این نتیجه رسیدم که آلومینیوم تیم خوبی است.

بردیف در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تراکتور با این پیروزی از بحران خارج می‌شود؟ گفت:‌ از نظر روانشناسی این اتفاق رقم می‌خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها