تاج: پای به سرانجام رسیدن VAR می‌ایستیم

کد خبر: 1177633

رییس فدراسیون فوتبال در دوره دانش افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر بانوان به نکات مختلفی اشاره کرد.

تاج: پای به سرانجام رسیدن VAR می‌ایستیم

مهدی تاج در در دوره دانش افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر بانوان اظهار داشت: از حضور در این دوره و جمع شما بسیار خوشحالم. مسأله VAR یکی از مباحثی بود که در جلسه صبح با مدیران عامل باشگاه‌ها به آن پرداختیم. به اعتقاد همه باشگاه‌های لیگ برتر نبود این سیستم موجب ضررشان شده است. به هرحال این سیستم  به سالم سازی فضای سکوها کمک بسزایی می‌کند. شرایط فوتبال چند وجهی شده است و کمک داور ویدیویی حداقل کمک می‌کند تا در ناحیه داوری آرامش برقرار شود.

وی ادامه داد: بازی ٣ بر ٣ انگلیس و پرتغال را دیدیم که چند اشتباه جدی از سوی داور صورت گرفت و درنهایت منجر به پنالتی شد که خب این سیستم به داور کمک کرد. تلاش ما این است که VAR را برای نیم فصل دوم داشته باشیم. روزی که فدراسیون آمدیم یکی از شرایط اصلی ما مسئله سرمربی تیم ملی بود که انجام شد و از دیگر مسایل بحث این سیستم است که به امید خدا انجام خواهد شد و به انجام آن بسیار امیدوارم.

تاج افزود: درخصوص حق‌الزحمه داوران، در پازل فوتبال نازلترین دریافتی را دارند و غیرقابل مقایسه با مربیان و بازیکنان است. اما بحث توان پرداخت سازمان لیگ را هم باید درنظر داشته باشیم که با کوچکترین میزان افزایش، عدد بزرگی ایجاد می‌شود. اما حتما این کار را خواهیم کرد و افزایشی خواهیم داشت.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اینکه افشاریان جلسات و دوره های آموزشی داوری را برای همه بخشهای داوری آقایان و بانوان انجام دادند اقدام بسیار شایسته‌ای است. در این مراسم افتتاحیه شاهد حضور اعضای هیات رییسه نیز هستیم که نشان دهنده اهمیت بحث داوری و بخش بانوان است. همچنین در این نشست حسن زاده رییس کمیته انضباطی حضور دارد که اگر برخی آرای بخش تحت مدیریت وی نبود، جو بسیار ناآرامی برای داوری ایجاد می‌شد. البته تشدید آرا را از وی می‌خواهیم تا هرکسی به حوزه داوری توهین کند برخوردی جدی‌ شود.

تاج در پایان تصریح کرد: پای به سرانجام رسیدن VAR می‌ایستیم و باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از آن خواهیم کرد. انشالله این دوره‌ها ادامه پیدا می‌کند و از همه اعضای کمیته داوران و سازمان لیگ و هیات رییسه فدراسیون تقدیر و تشکر می‌کنم. انشالله  VAR که میرشاد ماجدی نیز در پیشبرد آن زحمت کشیده و قرارداد بسیار خوبی آماده شده است را تا حصول نتیجه پیش خواهیم برد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها