کشتی آزاد، دین خود را به ورزش ادا کرد

کد خبر: 562523

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب یک مدال طلا توسط حسن یزدانی، یک نقره کمیل قاسمی و یک برنز حسن رحیمی نایب قهرمان المپیک ریو شد. این بهترین عملکرد کشتی آزاد ما در 20 سال اخیر در مسابقات المپیک بود.

روزنامه ایران: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب یک مدال طلا توسط حسن یزدانی، یک نقره کمیل قاسمی و یک برنز حسن رحیمی نایب قهرمان المپیک ریو شد. این بهترین عملکرد کشتی آزاد ما در 20 سال اخیر در مسابقات المپیک بود.
علیرضا رضایی پیشکسوت و سخنگوی پیشین فدراسیون کشتی در ارتباط با عملکرد تک تک آزادکاران کشورمان به خبرنگار «ایران» گفت: «تیم ملی کشتی آزاد ما دین خود را در المپیک به نحو احسن به ورزش ادا کرد و نسبت به دوره قبل عملکرد بسیار خوبی داشت. از المپیک96 آتلانتا به این طرف این بهترین عملکرد ما بوده است، یعنی نزدیک به 20 سال. خوشبختانه کسب مدال طلا توسط حسن یزدانی جوان برومند ایران نشان از پتانسیل بالای کشورمان است. پدیده کشتی ما بی‌شک حسن یزدانی است که در آستانه 22 سالگی قهرمان المپیک می‌شود. کسی که در کمتر از یک سال خودش را به کشتی دنیا معرفی کرد. با توجه به شناختی که از این کشتی گیر دارم مطمئن هستم این روند را ادامه خواهد داد و باز هم خواهد درخشید و آتیه بسیار پرافتخاری در انتظار او خواهد بود. حسن یزدانی دو المپیک دیگر می‌تواند حضور داشته باشد. یزدانی اگر کار خودش و سیستم خودش را دنبال کند می‌تواند در دو المپیک دیگر امید کسب طلا برای ایران باشد.حسن یزدانی وقتی که 6 بر صفر عقب است و نتیجه را مساوی می‌کند و برنده می‌شود، نشان دهنده روح جسارت و میل خواستن این جوان است و این فاکتور به او کمک خواهد کرد در مسابقات جهانی و المپیک بعدی باز هم افتخارآفرینی کند.»
وی با بیان اینکه حسن رحیمی شایستگی کسب مدال طلا را داشت، درباره کسب مدال برنز حسن رحیمی گفت: «حسن رحیمی شایسته‌ترین فرد برای کسب مدال طلا بود که متأسفانه در مقابل حریف ژاپنی غافلگیر شد. او یک مقدار کشتی را دیر شروع کرد. البته کشتی گیر ژاپنی بسیار قابل بود و حتی در فینال هم با اینکه نتیجه را واگذار کرد اما بسیار عالی مبارزه کرد. با این حال به نظر من حسن رحیمی توان بردن این کشتی گیر را داشت اما غافلگیر شد.»
رضایی درباره حذف علیرضا کریمی نیز عنوان کرد: «کریمی، جوان دوست داشتنی و نجیب کشورمان یک مقدار بی‌تجربگی کرد و در مقابل حریف قدرتمند امریکایی کم تجربه عمل کرد، البته چیزی از شایستگی این جوان کم نخواهد شد و در سال‌های آتی بهتر از این خواهد شد.»
دارنده مدال نقره سنگین وزن المپیک آتن در ارتباط با کسب مدال نقره کمیل قاسمی اظهار داشت: «در وزن 125 کیلو هم کمیل قاسمی مبارزات بسیار دیدنی انجام داد، خصوصاً در مقابل حریف گرجستانی بسیار با برنامه و خوشفکر کشتی گرفت و موفق شد او را شکست بدهد. در فینال مقابل طاها آکگول آن چیزی که توسط کادر فنی برنامه‌ریزی شده بود را نتوانست اجرا کند. کشتی گیر ترک هم خیلی خوب و عنوان دار بود به طوری که در سال‌های 2014 و 2016 مدال طلای مسابقات جهانی را گرفته بود. این مسأله نشان دهنده سطح بالای این کشتی گیر است.»
رضایی درباره دو کشتی گیر دیگر کشورمان رضا یزدانی و میثم نصیری گفت: «رضا یزدانی با وجود مصدومیتی که داشت در مسابقه اول خود کشتی خیلی خوبی گرفت اما در کشتی دوم 2 امتیاز مسلم را داوران از او دریغ و او را به ناحق بازنده کردند. اما از میثم نصیری انتظار بیشتری می‌رفت. او خیلی مبتدیانه با حریف بلغار و نه چندان مطرح خود کشتی گرفت و خیلی زود حذف شد. به نظر من جو المپیک روی میثم تأثیر منفی گذاشته بود.»

پیشکسوت کشتی کشورمان درباره شکست ناباورانه رضا یزدانی با ضربه فنی مقابل حریف ازبک عنوان کرد: «من فکر می‌کنم رضا بعد از ناداوری در کشتی مقابل گازیموف آذربایجانی، روحیه خود را از دست داده بود و همین مسأله باعث شده بود که انگیزه خود را از دست بدهد وگرنه یزدانی کسی نیست که به این سادگی اجازه اجرای فن به حریف خود را بدهد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها