پروژه مشترک رویانیان، حسین هدایتی و علی پروین برای خریداری پرسپولیس؟!/ ماجراهای شرکتی که قصد دارد پرسپولیس را خریداری کند!

کد خبر: 900535

حسین هدایتی در سال ۱۳۹۳ تلاش‌های گسترد‌های را برای خرید پرسپولیس انجام داده بود. او که شرکت استیل آذین را در اختیار داشت تا مرحله آخر تیز پیش رفت، اما اهلیت او برای واگذاری تایید نشد و آن پروژه به طور کلی لغو شد.

پروژه مشترک رویانیان، حسین هدایتی و علی پروین برای خریداری پرسپولیس؟!/ ماجراهای شرکتی که قصد دارد پرسپولیس را خریداری کند!

پایگاه خبری تحلیلی فردا:

پروژه مشترک رویانیان، حسین هدایتی و علی پروین برای خریداری پرسپولیس؟!/ ماجراهای شرکتی که قصد دارد پرسپولیس را خریداری کند!

«در حالی که این روز‌ها بحث ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عرصه خصوصی سازی شنیده می‌شود، مسئولان شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس درخواست رسمی خود را برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش و جوانان ارائه دادند. در صورتی که اعضای هیأت دولت با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی موافقت کنند و قیمت پایه برای فروش سرخابی‌ها اعلام شود، مسئولان این شرکت رقم پیشنهادی خود را هم برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس اعلام خواهند کرد مسئولان شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس در نظر دارند با استفاده از تجربیات پیشکسوتان و فعالان عرصه اقتصادی این باشگاه را از نظر مالی به خودکفایی و سودآوری رسانده و در همین رابطه برنامه‌های مدونی تهیه شده است و در صورتی که واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی قطعی شود، این شرکت اقدامات خود را برای در اختیار گرفتن این باشگاه انجام خواهد داد. به گزارش هفت صبح این متن خبری است که خبرگزاری اصولگرای «فارس» منتشر کرده و از یک اتفاق احتمالی ویژه خبر داده است. همین چند وقت پیش بود که بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس دوباره (و شاید چند باره!) جدی شد و سازمان خصوصی سازی اعلام کرده فعلا قیمت پایه برای خرید هر کدام از این باشگاه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان ناقابل است.

حالا هم که پیشکسوتان پرسپولیس گفته اند می‌خواهند این باشگاه را بخرند و همه چیز روی کاغذ زیبا به نظر می‌رسد: «یک باشگاه قدیمی خصوصی می‌شود و به دست پیشکسوتان همان باشگاه اداره می‌شود.

در پشت پرده، اما چه می‌گذرد؟ اینجا هم جمع اند؟

۱- علی پروین: او به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس» فعالیت می‌کند. دوستی نزدیک او با حسین هدایتی بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مشکلات قبلی و فعلی پرسپولیس با وساطت علی پروین و دست و دلبازی‌های حسین هدایتی رفع و رجوع شده و می‌شود. این را فقط محض اطلاع ذکر کردیم و منظور خاصی نداریم.

۲. سعید شیرینی در سایت این شرکت سمت او به عنوانعضو هیات مدیره شرکت پیشکسوتان پرسپولیس» درج شده است. در زمانی که محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس بود به طور ناگهانی او را به عنوان معاون اجرایی و سرپرست باشگاه انتخاب کرد. او در تیر ماه سال ۱۳۹۱ به این سمت منصوب شد و حاشیه‌های مختلفی در زمان سرپرستی اش به وجود آمد. علی کریمی و جواد کاظمیان در آن زمان انتقادات تندی نسبت به او و نحوه پرداخت چک‌های بازیکنان را مطرح کرده بودند.

٣. محمد جمعه‌ای در سایت این شرکت درباره او هیج اطلاعاتی نوشته نشده و جلوی نام او فقط عنوان شده: عضو هیات مدیره شرکت پیشکسوتان پرسپولیس.جست و جو‌های ما نشان می‌دهد او در همان مدیریت رویانیان در باشگاه پرسپولیس به عنوان مشاور در این باشگاه حضور داشته است.

۴. مهدی محمد نبی: او نیز عضو هیات مدیره شرکت پیشکسوتان پرسپولیس است. همه فوتبالی‌ها او را به خوبی می‌شناسند که تا سال‌های سال به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد و خیلی‌ها از او به عنوان مرد پشت پرده فوتبال ایران نام می‌بردند. فردی که شایعات مختلفی از نزدیکی اش به برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها مطرح می‌شد و در آخر علی کفاشیان او را به صورت ناگهانی برکنار کرد. ماهنامه دنیای فوتبال در گزارشی در سال ۱۳۹۳ درباره او نوشته بود: «در نزدیک به هشت سالی که مهدی محمد نبی در فدراسیون فوتبال دبیر کل بود، تلفیقی از «تحسین» نزدیکان و دوستان و البته «ترس» مخالفان، جایگاهی قدرتمند و تاثیر گذار در فوتبال ایران برای او به وجود آورده بود. آنقدر قدرتمند که در بسیاری از مواقع سایه این نفوذ بر علی کفاشیان هم سیطره می‌انداخت و رئیس فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار می‌داد. با تمام این اوصاف اما تشکیل یک اپوزیسیون قدرتمند در هیات رئیسه و یک جریان منتقد رسانه‌ای که به آگاهی پیدا کردن مسئولین و اهالی فوتبال نسبت به جریانات داخلی فدراسیون منتهی شده برای زیر سوال بردن عملکرد آقای دبیر کل و برکناری مهدی محمدنبی کافی بود.» اسم محمد نبی این روز‌ها البته دوباره پر رنگ شده و حتی برخی شایعات به گوش می‌رسد که ممکن است مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شود. برخی شایعات نیز از برگزاری جلسه تاج با او خبر می‌دهند تا شاید بتواند با بازگشت محمد نبی به فدراسیون فوتبال، جای خود را در فدراسیون محکم کرده و از فشار‌هایی که علیهاش در مورد قانون بازنشستگی به وجود آمده، بگریزد.

۶،۵ و ۷: حمید جاسمیان، بیژن ذوالفقار نسب و حمیدرضا استیلی: هر سه این افراد به عنوان عضو هیات مدیره شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس مشغول به فعالیت هستند که فوتبالی اند. جاسمیان بازیکن دهه ۴۰، ذوالفقارنسب بازیکن دهه ۵۰ و حمید استیلی بازیکن دهه ۷۹ پرسپولیس و خب محض اطلاع بگوییم که معمولا در مراسم‌های مختلفی که هدایتی حضور دارد، این سه فرد نیز در کنار علی پروین حضور پیدا می‌کنند.

از کجا آمده؟

حالا که با اعضای هیات مدیره این شرکت آشنا شدیده بگذارید بررسی کنیم که این شرکت از کجا سر در آورده است.

در سایت و روزنامه‌های مختلف گفته شده که درصد بزرگی از سهام این شرکت متعلق به «حسین هدایتی» است. مثلا گفته شده بود: «۷۰ درصد از سهام شرکت پیشکسوتان کهن باشگاه پرسپولیس متعلق به شرکت استیل آذین ایرانیان است. به عنوان مثال به قضیه بند بعد نگاه کنید

امیر عابدینی مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۹۳ گفته بود: «در این جلسه مقرر گردید ۷۰ درصد سهام شرکت پیشکسوتان کهن به آقای هدایتی یا همان شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان واگذار شود و آقای هدایتی هم در قبال آن ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را برای شرکت پیشکسوتان خریداری کند. حال در نظر بگیرید ۲۰ درصد سهام باشگاه به شرکت پیشکسوتان واگذار شود بعد ۷۰ درصد همین شرکت متعلق به حسین هدایتی است. یعنی ۶ درصد سهام پرسپولیس به پیشکسوتان واگذار می‌شود. البته آقای هدایتی هم حق دارند، زیرا قرار است چیزی در حدود ۸ میلیارد تومان پرداخت کنند»(وب سایت نود)

در جست و جو‌های رسمی، اما نامی از حسین هدایتی و محمد رویانیان روی کاغذ دیده نمی‌شود در سایت روزنامه رسمی: تاریخ تاسیس و ثبت شرکت کهن پرسپولیس که به بهمن سال ۱۳۹۱ باز می‌گردد (همان سالی که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس بود). موضوع فعالیت شرکت هم جالب است: سرمایه گذاری و مشارکت در کلیه فعالیت‌های صنعتی و عمرانی و کشاورزی و... سعید شیرینی که آن زمان سرپرست باشگاه پرسپولیس بود به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شدند و حمید استیلی نیز به مدت دو سال به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شده بود. از اعضای فعلی این شرکت نیز محمد جمعه‌ای به عنوان بازرس على البدل انتخاب شده بود. سرمایه اولیه شرکت در آن سال نیز یک میلیارد تومان اظهار شده بود.

در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ خبری از تغییرات بزرگ در این شرکت و آگهی‌های آن نیست. شاید بتوان گفت: تنها اتفاق مهم، انتخاب ناصر محمد خانی به عنوان بازرس علی البدل بود. با ورود ناصر محمدخانی مجمع رفقای قدیمی کامل‌تر شده او این شرکت سال ۱۳۹۴ را در سکوت گذراند و موج بعدی تغییرات در این شرکت از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. در ابتدا، سرمایه این شرکت از یک میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. سپس علامت تجاری این شرکت اصلاح و ثبت شده او در اواخر سال ۱۳۹۵، موضوع فعالیت این شرکت به ۲۳ دسته تقسیم شد. از روغن سرخ کردنی بگیرید تا مواد خوراکی رنگی، عذا‌های مکمل برای کودکان، عینک هوشمند، طبی، ورزشی، لوازم خانگی از فلزات قیمتی، لباس و پوشاک ورزشی، عصاره جلبک دریایی برای تهیه غذا، نوشیدنی‌های ورزشی، خدمات مالی و سرمایه گذاری در س. اخت و ساز مجتمع‌های ورزشی، خانه‌های اجاره‌ای همراه با غذا، تامین غذا برای کشتی‌ها و هواپیماها، کترینگ و.. در واقع این شرکت از سال ۱۳۹۵ به طور رسمی وارد فعالیت‌های اقتصادی شد.

در بهمن سال ۱۳۹۶ موج بعدی تغییرات مهم در این شرکت رخ می‌دهد و افراد نزدیک به هدایتی نیزدر این شرکت پست می‌گیرند. مهم‌ترین آن افراد علی پروین است که به عنوان سمت رئیس هیات مدیره انتخاب می‌شود و ذوالفقارنسبه محمدنیی و نیز وارد این شرکت می‌شوند.

پایان بدون نتیجه گیری

حسین هدایتی در سال ۱۳۹۳ تلاش‌های گسترد‌های را برای خرید پرسپولیس انجام داده بود. او که شرکت استیل آذین را در اختیار داشت تا مرحله آخر تیز پیش رفت، اما اهلیت او برای واگذاری تایید نشد و آن پروژه به طور کلی لغو شد. منظور ساده از اهلیت آن است که فرد متقاضی خرید یک شرکت دولتی، خودش سابقه‌ای از جنس فعالیت‌های آن شرکت داشته باشد و همچنین صلاحیتش از سوی نهادی امنیتی تایید شود. او در آن زمان از این مرحله نتوانست عبور کند. از آن زمان به بعد نزدیکی هدایتی به علی پروین بیشتر و بیشتر شد و تصاویر جشن تولدی که هدایتی برای علی پروین گرفت در خاطره‌ها ماند. حتی در ماجرای عجیب و غریب طارمی در سال گذشته، علی پروین با انتشار بیانیه‌ای از هدایتی حمایت و تشکر کرد. به هرحال وعده و وعید هدایتی به طارمی از دلایل آن ماجرای پرحاشیه محرومیت پرسپولیس بود. حالا نیز به نظر می‌رسد شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس» همه پارامتر‌ها برای تایید و اهلیت را دارد. مدیر عامل آن در دست على پروین است و فوتبالی‌ها نیز در آن حضور دارند (که اکثرا به حسین هدایتی نزدیک هستند. تاکید فقط محض اطلاع است) و از سوی دیگر غیر فوتبالی‌های این باشگاه نیز سابقه‌های مهمی در پست‌های مدیریتی فوتبال داشته اند که اکثرا نزدیک به رویانیان هستند. آیا این شرکت می‌تواند از گردنه ۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان خصوصی سازی عبور کند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها