اخبار برگزیده ورزشی/محرومیت ۶ ماهه بازیکن استقلال

کد خبر: 966661

رای کمیته استیناف در خصوص بازیکن تیم فوتبال استقلال صادر شد.

اخبار برگزیده ورزشی/محرومیت ۶ ماهه بازیکن استقلال

خبرگزاری میزان: به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف رای خود را در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه‌های استقلال تهران و آینده‌سازان فولاد خوزستان نسبت به رای کمیته وضعیت درباره محمد بلبلی به شرح زیر صادر شد:

به لحاظ نقض قرارداد از سوی محمد بلبلی در دوره حفاظت شده تحت قرارداد با باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود حکم بر محرومیت بازیکن به مدت شش ماه از شرکت در بازی‌های رسمی و محکومیت باشگاه فولاد خوزستان به پرداخت سه میلیارد ریال بابت غرامت در حق باشگاه سپیدرود و رد دعوی باشگاه‌های سپید رود و فولاد خوزستان به خواسته مطالبه غرامت از باشگاه استقلال تهران صادر شده است نظر به محتویات پرونده اولاً بازیکن یاد شده بدون فسخ قرارداد خود با باشگاه سپیدرود و در دوره استخدام خود و به درخواست مسئولین و دست اندرکاران باشگاه فولاد خوزستان وارد مذاکره شده که النهایه منتهی به انعقاد قرارداد در تاریخ ۷/۳/۱۳۹۸ می‌گردد و با ثبت فسخ قرارداد خود با باشگاه سپید رود در تاریخ ۲۳/۳/۹۸ در سازمان لیگ در تارخ ۲۷/۳/۹۸ به استخدام باشگاه استقلال تهران در آمده و در این راستا باشگاه اخیراً اقدام به پرداخت یک میلیارد ریال به باشگاه سپیدرود به منظور کسب رضایت آن می‌نماید.

ثانیاً در مانحن فیه فسخ قرارداد از سوی بازیکن در دوره استخدام خود با باشگاه سپیدرود صورت نپذیرفته تا با تلقی غیرموجه بودن قائل به پرداخت غرامت از ناحیه باشگاه فولاد خوزستان به شرح بند‌های ۲ و ۳ ماده ۱۸ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان مصوب سال ۱۳۹۶ گردیم.

ثالثاً بازیکن صرفاً یک مورد نقض قرارداد بشرح بند ۴ ماده ۱۸ مقــررات مذکور داشته است لذا مشمول تشدید مجازات محرومیت نیست.

رابعاً غرامت بر عهده بازیکن ناقض قرارداد است ضمن آنکه باشگاه فولاد خوزستان در اجرای بند ۱۱ ماده ۱۸ علاوه بر پرداخت غرامت، متحمل مجازات ورزشی نیز خواهد شد لذا با توجــه بـــه مراتب مذکـــور و مستنداً به بنـــدهای ۷-۶-۵-۴ و ۱۱ ماده ۱۸ مقررات نقل و انتقالات و ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن اصلاح دادنامه تجدید نظر خواسته در خصوص محرومیت محمد بلبلی از شش ماه به چهارماه و تقلیل محکومیت باشگاه فولاد خوزستان به پانصد میلیون ریال حکم بر تائید سایر قسمت‌ها صادر و اعلام می‌شود این رای قطعی است و در خصوص رسیدگی به الزام محمد بلبلی به پرداخت غرامت به باشگاه سپید رود و اعمال مجازات باشگاه فولاد خوزستان پرونده به کمیته وضعیت بازیکنان اعاده می‌شود.

حکم ۱۲ ورزشکار دوپینگی اعلام شد خبرگزاری میزان- حکم قطعی ۱۲ ورزشکار که تخلف دوپینگ مرتکب شده‌اند، اعلام شد. به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نخستین مرحله از اسامی ورزشکاران دوپینگی سال ۲۰۱۹ که تمام مراحل مدیریت نتایج آنها در این ستاد سپری شده و احکام قطعی آنها به تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) رسیده را اعلام کرد.

تخلف این ورزشکاران مربوط به سال ۲۰۱۹ (دی ماه ۱۳۹۷ لغایت دی ۱۳۹۸) است و در ماه‌های گذشته پروسه قانونی بررسی پرونده آن‌ها انجام شده؛ لذا احکام قطعی صادر شده به این شرح است:

۱-علی قاسمی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ لغایت ۲۹ بهمن ۱۴۰۱) محروم شد.

۲-بهنام ابراهیمی از والیبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۲۵ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۳-یزدان میرزایی از ووشو به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ لغایت ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد.

۴-علیرضا نایب پاشایی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه کلوستبول و متاندینون به مدت چهارسال (از ۵ بهمن ۱۳۹۷ لغایت ۴ بهمن ۱۴۰۱) محروم شد.

۵- محسن فیاض‌بخش از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلنبوترول به مدت چهارسال (از ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ لغایت ۲۳ بهمن ۱۴۰۱) محروم شد.

۶- جاسم طاووسی از دوچرخه‌سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهارسال (از ۲ شهریور ۱۳۹۸ لغایت اول شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۷- علی شریعتی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه کلنبوترول و متاندینون به مدت چهارسال (از ۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد.

۸-بهرام حریرچی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه ترنبولون به مدت چهارسال (از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۹- مرتضی نوروزی از ووشو به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلومیفن به مدت چهارسال (از ۲ شهریور ۹۸ لغایت اول شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۰- حامد طالبی زرین‌کمر از کشتی به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال (از ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ لغایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۱۱- محمد بخشی از دوومیدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (۳۰ مرداد ۱۳۹۸ لغایت ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد. ۱۲- آرزو خورشیدی از دوومیدانی نابینایان به دلیل مصرف ماده ممنوعه دورزولامید، توبیخ کتبی شد.

خلیل‌زاده: دغدغه اصلی من بازگشت استراماچونی است

در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال استقلال مراسم معارفه سرپرست جدید این تیم نیز برگزار شد.

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال پیش از دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز از ساعت 15 امروز (چهارشنبه) در مجموعه نفت تهرانسر برگزار شد.

* اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال به همراه هادی مباشری، معاون اجرایی باشگاه در محل تمرین حضور یافتند تا مراسم معارفه ستار همدانی، سرپرست جدید تیم استقلال را برگزار کنند.

* خلیل‌زاده در جمع بازیکنان و در جلسه معارفه ستار همدانی گفت: ابتدا می‌خواهم از زحمات جواد زرینچه تقدیر و تشکر کنم. زرینچه در مدت زمان حضور خود صادقانه برای باشگاه زحمت کشید و نحوه جدایی‌اش در شأن نام او نبود. وظیفه باشگاه است که مراسم قدردانی از ایشان را برگزار کند که این اتفاق نیز به زودی رخ خواهد داد. از امروز هم در خدمت ستار همدانی هستیم که برای تمام استقلالی‌ها چهره‌ای شناخته شده است.

وی در ادامه درباره وضعیت استراماچونی تصریح کرد: شبانه‌روز در حال تلاش هستیم تا مشکل وی حل شود، اما موانعی در این مسیر وجود دارد که با رایزنی برطرف نمی‌شود. از جمله اینکه طبق درخواست استراماچونی پرداختی باید با نام باشگاه استقلال به حساب او انجام شود، اما به دلیل تحریم این موضوع ممکن نیست و به دنبال راه حل دیگری هستیم. می‌خواهم همه بدانند که بازگشت او دغدغه اصلی بنده است.

سرپرست باشگاه استقلال درباره بحث قراردادها و مشکل پرداختی بازیکنان هم خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم تا روزی که مسئولیت اجرایی باشگاه را بر عهده دارم، از نظر پرداختی بازیکنان در سطح یکسان قرار گیرند. نه علاقه‌ای به دروغ گفتن دارم و نه نیازی به این کار است و مطمئناً به صورت شفاف اتفاقات پیش خواهد رفت. پیش از این برای پرداخت پاداش بردها به شما وعده داده بودم که این موضوع خیلی سریع عملی شد و حالا نیز اعلام می‌کنم در صورت موفقیت در دو بازی باقیمانده پاداش ویژه‌ای به شما پرداخت خواهد شد.

* فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و علی دشتی به علت مصدومیت در تمرین امروز حضور نداشتند.

* رضا حسن‌زاده، سرمربی تیم فوتبال امید استقلال در محل تمرین آبی‌پوشان حضور داشت.

دیدار استقلال - ماشین‌سازی در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:30 فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها