وضعیت بغرنج فوتبال در سایه درگیری میلیونر‌ها+ تصاوير

کد خبر: 144375

حضور ماموران نیروی انتظامی، مسئولان حراست استادیوم آزادی، نیروهای یگان ویژه، اعضای کادر فنی تیم‌ها و... در درگیری‌های فوتبال، در حالی چهره زشت و خشن تری به اتفاقات موجود می‌دهد که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی ایرانی و خارجی منتظر حضور و دخالت داور مسابقه در چنین صحنه‌هایی هستند.

چندی پیش خبری تحت عنوان تفاوت درگیری بازیکنان ایرانی با نمونه‌های خارجی منتشر شد که بازتاب هاي بسيار آن هم باعث نشد تا مسئولان ورزش كشور از بروز چنين اتفاقاتي در ورزش اول كشور جلوگيري كنند. به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» دیدار دو تیم استیل آذین و پرسپولیس جمعه شب در حالی روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی شاهد اتفاقاتی تلخ و وضعيتي بغرنج در این مسابقه بودند. دیدار این دو تیم تا دقایق پایانی مسابقه با آرامش کافی دنبال می‌شد، كه به يكباره دروازه‌بان استیل آذین روی یک صحنه معمولی بعد از دریافت توپ خود را به زمین انداخت و برای تلف کردن وقت توپ را به بیرون زد تا ماجرای فوتبال اکشن کلید بخورد. در همین لحظه بعد از ورود پزشک استیل آذین به زمین، دایی به سپهر حیدری دستور داد که توپ را به استیل آذینی‌ها ندهد و آن را روی دروازه پرتاب کند. طبق معمول عادل فردوسی‌پور یک پیش بینی موفقیت آمیز انجام داد که بلافاصله به حقیقت پیوست. او گفت اگر این توپ گل شود اتفاقات عجیبی در ورزشگاه خواهد افتاد و دقیقا همین هم شد. حیدری توپ را بلند روی دروازه فرستاد و اشتباه سوشا مکانی توپ را روی پای آرفی جفت و جور کرد و او با ضربه روپا و تماشایی گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. چند لحظه بعد و در حالی که دوربین شبکه سه به دنبال زننده گل بازی بود ناگهان در جایی که بازیکنان پرسپولیس شادی می‌کردند چند بازیکن استیل آذین به سمت پرسپولیسی‌ها حمله‌ور شدند که یکی از آن‌ها ماتیوس، بازیکن پرحاشیه برزیلی استیل بود. آغاز این اتفاقات که از زمین افتادن سوشا مکانی آغاز و با دستور علی دایی به سپهر حیدری و ورود افراد غیر مسئول به زمین وارد فاز جدیدی شد، از چند دیدگاه قابل بررسی است. در خصوص حرکت دروازه‌بان استیل آذین که با رفتارهای خود موجبات آزار هوداران پرسپولیس را فراهم کرد به همین نکته بسنده می‌کنیم که فوتبال ایران سال هاست از اینگونه وقت کشی‌ها، نفرت و انزجار خاصی پیدا کرده است. این موضوع نیز به رفتارهای غیر ورزشی تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس باز می‌گردد که طی سالیان دراز بار‌ها به تیم ملی ایران از این راه ضربه زده‌اند. از همین رو چنین رفتاری در فوتبال ایران کاملا غیر منطقی و ضد اخلاقی محسوب شده و در شرایطی که بازی به شکلی کاملا روان در حال جریان است، تلف کردن وقت امری غیر ورزشی به شمار می‌رود. از سوی دیگر زمین خوردن این دروازه‌بان به هر دلیل و منطقی که صورت پذیرفت، این اجازه را به علی دایی که اسطوره بسیاری از ورزشکاران جوان و تازه به دوران رسیده ورزش است، نمی‌دهد که دستور انجام بازی ناجوانمردانه را به بازیکن تیم خود دهد. اين اقدام دايي درحالي صورت پذيرفت كه وي بار‌ها در مصاحبه‌های خود از حضورش در فوتبال اروپا و لیگ‌های حرفه‌ای سایر کشور‌ها صحبت به میان آورده و چنین حرکت غیر اخلاقی از فردی که مدعی حضور در کنار بازیکنان بزرگ جهان را دارد منطقی به نظر نمی‌رسد. در این بین مهم‌ترین اتفاق جالب در دیدار جمعه شب استیل آذین برابر پرسپولیس به حضور افراد غیر ورزشی و غیر مسئول در درگیری‌های پیش آمده باز می‌گردد. از همين رو با توجه به تصاویر زير به اتفاقات عجیب و غریب دیگری که برای چندمین بار در ورزشگاه آزادی رخ داده است اشاره می‌کنیم.

براي مشاهده تصاوير كامل اين درگيري ها اينجا كليك كنيد

در حالی که در زمین فوتبال در تمام دنیا تنها شخص مداخله کننده در اتفاقات رخ داده داور مسابقه است، در مسابقات فوتبال ایران و در شرایط بحرانی تنها کسی که هیچ توجهی به حضور او نمی‌شود داور است. حضور ماموران نیروی انتظامی، مسئولان حراست استادیوم آزادی، نیروهای یگان ویژه، اعضای کادر فنی تیم‌ها و... در درگیری‌های فوتبال، در حالی چهره زشت و خشن تری به اتفاقات موجود می‌دهد که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی ایرانی و خارجی منتظر حضور و دخالت داور مسابقه در چنین صحنه‌هایی هستند. دیدگاه پایانی نیز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و نحوه جریمه‌ها و بخشش‌های این روزهای این کمیته مربوط می‌شود. در حالي كه تصمیم گیری در خصوص نحوه برخورد با چنین صحنه‌های غیر اخلاقی در فوتبال به عهده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است، اين كميته طی ماه‌های گذشته نشان داده منافع مالی را به هر گونه محرومیت و بخشش ترجیح داده است. در این بین این کمیته شریفه که دست به جریمه‌اش آنقدر خوب شده که بازیکنان دربی را‌‌ همان شب مسابقه جریمه‌های میلیونی می‌کند، به جای رسیدگی به مسائل ذینفع، بايد به فکر چاره‌ای برای جلوگیری از وقوع چنین صحنه‌های تاسف باري در فوتبال نماید. بر اساس این گزارش آنچه در هفته‌های گذشته در فوتبال ایران شاهد هستیم چیزی جز نابودی فوتبال با درگیری عده‌ای از میلیونرهای کشور نیست که با هزینه‌های بیت المال به جایی رسیده‌اند که مقابل دوربین‌های تلویزیونی هر آنچه که می‌خواهند را بار یکدیگر کرده و به هم حمله کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها