وقاحت فدراسيون جودو در انتشار يك جوابيه

کد خبر: 144433

ساده‌ترین راه برای شفاف شدن موضوع این است که فدراسیون جودو اصل گذرنامه دارای ویزا و مهر خروج از کشور شرکت کننده ایرانی وزن -۸۱ کیلو را برای انتشار به سایت فردا ارسال نماید تا نام اصلی این ورزشکار مشخص و اذهان عمومی از این امر مطلع شوند.

در پی درج خبر افشای جعل هویت یک ورزشکار در مسابقات داخلی و بین المللی ، اهالی فدراسیون جودو در حرکتی عجولانه اقدام به مصاحبه با خبرگزاری‌های مختلف نمودند تا افتضاح موجود را لاپوشانی نمایند؛ اما در این مصاحبه‌ها ضد و نقیض‌گویی هایی وجود داشت که به آن‌ها به طور مجزا اشاره شد. به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» در پی ادامه افشاگری‌ها علیه تخلفات صورت گرفته در فدراسیون جودو، روابط عمومی این فدراسیون طی جوابیه‌ای خواستار روشن شدن افکار عمومی نسبت به مطالب منتشره شد. متن جوابیه فدراسیون و پاسخ «فردا» به دوستانمان در این فدراسیون به این شرح است: 1- طبق آیین نامه سازمان بازرسی کل کشور در صورتی که مسئولان در اداره مربوطه از تخلفی مطلع شدند باید تخلفات و سوء استفاده صورت گرفته را به این سازمان ارائه کنند. از همین رو در صورتی که حمید قاسمی‌نژاد طبق بند یک جوابیه تخلفی کرده مسئولین فدراسیون جودو می‌بایست به جای محرومیت شش ماهه و حل و فصل این موضوع، گزارشی از تخلف صورت گرفته به سازمان بازرسی ارسال می‌کردند. 2- از سوی دیگر با توجه به بند 2 این جوابیه، فدراسیون جودو مدعی است "بنا بر مدارک اصلی و صحت کلی در این خصوص نام امیرقاسمی‌نژاد را به عنوان جودوکار منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان به مسئولان برگزاری مسابقات آسیایی ارسال داشته است." در حالی که در فدراسیون جودوی آسیا نام حمید قاسمی‌نژاد درج گردیده است.

3- در این بین ساده‌ترین راه برای شفاف شدن موضوع این است که فدراسیون جودو اصل گذرنامه دارای ویزا و مهر خروج از کشور شرکت کننده ایرانی وزن -۸۱ کیلو را برای انتشار به سایت فردا ارسال نماید تا پس از انتشار در این سایت نام اصلی این ورزشکار مشخص و اذهان عمومی از این امر مطلع شوند. از سوی دیگر با توجه به ادعاهای فدراسیون جودو در متن جوابیه توصیه می شود روابط عمومی فدراسیون در اخبار منتشره در سایت فدراسیون جودو دقت بیشتری نماید تا خبر‌ها با نامهای دوگانه برای یک قهرمان بر روی سایت خبری فدراسیون قرار نگیرد و رییس فدراسیون جودوکار را امیر و ورزشکار سنگین وزن تیم ملی اورا با نام برادر حمید خطاب نکند.

بنابراین گزارش اگر چه مسئولان فدراسیون جهانی اشتباه خود را در گفتگوی شفاهی با خبرنگار سایت «فردا» تکذیب نموده‌اند اما جوابیه فدراسیون جودو بصورت ترجمه برای آنان ارسال تا آنان نظر نهایی را اعمال کنند. در پایان لازم به ذکر است مطابق بند مشترک سایر جوابیه‌های این فدراسیون به خبرگزاری‌ها حق فدراسیون در اقدام قانونی باز خواهد بود. متن جوابیه فدراسیون جودو به شرح زیر می‌باشد: مدیرعامل محترم خبرگزاری فردا نیوز باسلام و تحیات؛ احتراما به استحضار می‌رساند در مورخه ۲۲ فروردین سال ۱۳۹۰ خبری با تی‌تر «افشای جعل هویت یک ورزشکار در مسابقات داخلی و بین المللی + اسناد» با کد ۱۴۳۵۶۹روی خروجی خبرگزاری تحت مدیریت شما قرار گرفت که نیاز به توضیحاتی دارد. لذا خواهشمند است بنا بر قانون و برای روشن شدن افکار عمومی نکات ارائه شده ذیل روی خروجی خبرگزاری فردا نیوز قرار گیرد. ۱-حدود دو سال پیش امیر قاسمی‌نژاد تخلفی را مبنی بر شرکت در مسابقات لیگ انجام داد که این موضوع از طریق کمیته انضباطی فدراسیون جودو مورد رسیدگی قرار گرفت و نامبرده متحمل ۶ ماه محرومیت شد. مدارک حکم محرومیت وی از سوی کمیته انضباطی در فدراسیون جودو موجود می‌باشد. ۲-موضوع تخلف امیر قاسمی‌نژاد مربوط به حدود ۲ سال پیش است و ارتباطی به مسابقات آسیایی امارات که چندی پیش در ابوظبی برگزار شد، ندارد. چراکه وی محرومیت خود را سپری کرده و پس از آن در مسابقات شرکت کرده است. فدراسیون جودو نیز بنا بر مدارک اصلی و صحت کلی در این خصوص نام امیرقاسمی‌نژاد را به عنوان جودوکار منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان به مسئولان برگزاری مسابقات آسیایی ارسال داشته، نه با نام حمید قاسمی‌نژاد. ۳-در طول برگزاری مسابقات مسئولان فدراسیون متوجه اشتباه سایت فدراسیون جهانی در خصوص اشتباه درج کردن نام کوچک قاسمی‌نژاد شدند و تذکرات لازم را ارائه دادند آن‌ها نیز با کنترل کردن مدارک و گذرنامه قاسمی‌نژاد تاکید کردند که نام وی را در سایت جهانی اصلاح خواهند کرد منتهی هنوز اقدام به این امر نکرده‌اند. حتی حکم عنوان سومی، با نام امیر قاسمی‌نژاد صادر شده است نه حمید قاسمی‌نژاد. ۴-فدراسیون در نظر دارد در اقدامی فوری نسبت به این موضوع مکاتباتی را با فدراسیون جهانی انجام داده تا نسبت به اصلاح نام قاسمی‌نژاد مراحل اداری را انجام دهد. ۵-در بخشی از خبر، فدراسیون جودو به جعل هویت و صغر سنی متهم شده است که این اتهام نیاز به اثبات قانونی دارد لذا فدراسیون این حق را بر خود قائل می‌داند تا نسبت به آن، اقدام قانونی انجام دهد. روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها