آقای رویانیان؛ آزموده را آزمودن خطاست+ جدول مقایسه عملکرد مربیان جایگزین

کد خبر: 223470

بدون شک پرسپولیس این فصل تا اینجای کار بدترین نتیجه چند سال اخیر را تجربه کرده و با این بازیکنان گرانقیمت نتوانسته است انتظارات هوادارانش را برآورده کند. با وجود این به نظر نمی‌رسد برکناری مربی پرتغالی که با فوتبال روز دنیا آشناست و در حال پیاده کردن برنامه‌های مورد نظرش است کار چندان منطقی به نظر برسد.

آقای رویانیان؛ آزموده را آزمودن خطاست+ جدول مقایسه عملکرد مربیان جایگزین
سرویس ورزشی «فردا»-

تیم فوتبال پرسپوليس از 30 امتياز ممكن در 10 هفته ابتدايي ليگ دوازدهم 10 امتياز گرفته، آن هم در شرايطي كه مانوئل خوزه پرتغالي مدعي است تركيب اين تيم را نبسته و از اول هم قول قهرماني پرسپوليس را نداده است. نتایج ضعیف و بدتر از آن بازی های بی کیفیت سرخپوشان در فصل جاری سر و صدای همه هواداران این تیم را درآورده و حتی مدیر عامل این باشگاه نیز پس از شکست 2 بر صفر برابر سپاهان در هفته نهم ليگ گفت: «به مانوئل خوزه به خاطر نتايج ضعيفي كه كسب كرده كارت زرد نشان مي‌دهم اما اخراجش نمي‌كنم.» بعد از شکست پرسپولیس برابر سپاهان بود که مسئولان این باشگاه به فکر اضافه کردن یک مربی ایرانی به کادر فنی تیم افتادند و سرانجام یحیی گل محمدی را به جمع نیمکت نشینان اضافه کردند تا شاید مانوئل خوزه خطر اخراج را بیش از پیش حس کند.

سردار پرسپوليس مي‌گويد يحيي‌ گل‌محمدي را به تيم آورده تا به عنوان دستيار به خوزه كمك كند. حال دو بحث به وجود مي‌آيد كه اولا چطور يك كمك مربي مي‌تواند با اختيار تام به يك سرمربي كمك كند و دوم اينكه اصلا يحيي با توجه به كارنامه‌اي كه دارد شايسته نشستن روي نيمكت پرسپوليس براي خارج ساختن اين تيم از بحران هست يا نه؟ وقتي رويانيان مي‌گويد يحيي گل‌محمدي با اختيار تام به اين تيم آمده، مي‌توان اين‌طور برداشت كرد كه شايد سردار مي‌خواهد به دستيار جديد مانوئل خوزه آنقدر فضا و اختيار دهد كه سرمربي پرتغالي نيز عطاي ادامه كار در پرسپوليس را به لقاي آن ببخشد و قبل از اتمام قرارداد يك ساله‌اش با قرمزها، تهران را ترك كند. هر چند كه سرمربي پرتغالي قبلا به صراحت گفته تحت هيچ شرايطي حاضر به فسخ قراردادش با پرسپوليس نيست. تجربه نشان داده تغییر مربی دردی دوا نمی کند بررسی تاریخ لیگ برتر نشان می دهد هیچ کدام از مربی های جایگزین پرسپولیس نتوانتسه اند نتیجه ای بهتر به دست بیاورند. در طول ۱۱ دوره گذشته لیگ برتر، پرسپولیسی ها در ۴ دوره مربی خود را در میانه فصل عوض کرده اند. تغییراتی که بر اساس آمار، باعث نتایج ضعیف تر تیم و سقوط رتبه سرخپوشان شده است.هفت سال و یک تغییرپرسپولیس در ۷ دوره ابتدایی لیگ برتر ثبات نسبتا بیشتری نسبتا به سال های اخیر داشت.

خوزه زیر دست کسی کار نمی کند

محسن عاشوري تنها دستيار ايراني خوزه در اين فصل كه مدت زيادي در پرسپوليس نماند به نكاتي اشاره مي‌كند كه قابل تامل هستند. عاشوري كه به گفته خيلي از نزديكان به باشگاه پرسپوليس هيچ تقصيري در ناكامي‌هاي پرسپوليس نداشت، مي‌گويد: خوزه با توجه به شخصيتي كه دارد حاضر نيست زيردست كسي كار كند! يادم مي‌آيد يك روز يك ساعت راجع به همين موضوع با هم صحبت كرديم. من از او پرسيدم آيا در فوتبال دنيا مربيان بزرگ هم زير بار دخالت فني ديگران در تيم‌هايشان مي‌روند؟ او هم پاسخ داد متاسفانه بله اما من هرگز هيچ دخالتي را از نفر دوم نمي‌پذيرم! ‌ به عبارت ساده‌تر مانوئل خوزه مثل روز اولي كه به پرسپوليس آمد حاضر نمي‌شود تا تركيب تيمش را نفر دومي بچيند. خوزه با كارنامه‌ايي روشن حداقل از نگاه مديران اين فصل پرسپوليس به ايران آمد و حالا با كار كردن احتمالي زير نظر گل‌محمدي هرآنچه در يكي، دو دهه اخير رشته، پنبه خواهد كرد. جالب‌تر اينكه اين مربي به گفته كمك سابقش در پرسپوليس بعد از اخراج مارادونا از الوصل، پيشنهاد خوبي از اين تيم اماراتي داشته است و حالا كه در پرسپوليس نتيجه نگرفته تحت هيچ شرايطي راضي به ترك تهران نمي‌شود. خوزه در اين سن و سال به موفق ماندن كارنامه كاري‌اش مي‌انديشد. به اين ترتيب طبق ادعاي عاشوري، نه حاضر مي‌شود زير بار حرف‌هاي يك نفر دوم برود و نه علنا مي‌پذيرد نفر دوم باشد. چرا كه در اين صورت از نگاه مشتريان او فوتبال كشورهاي عربي ديگر يك مربي موفق نخواهد بود. بدون شک پرسپولیس این فصل تا اینجای کار بدترین نتیجه چند سال اخیر را تجربه کرده و با این بازیکنان گرانقیمت نتوانسته است انتظارات هوادارانش را برآورده کند. با وجود این به نظر نمی‌رسد برکناری مربی پرتغالی که با فوتبال روز دنیا آشناست و در حال پیاده کردن برنامه‌های مورد نظرش است کار چندان منطقی به نظر برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها