قلعه نوعی با چه کسانی آشتی کرد؟

کد خبر: 224799

برخی معتقدند رفع کدورت و کینه نباید منحصر به زمان شادی یا غم افراد باشد. امری که در بین ایرانیان به آن مرده پرستی می گویند و این عده کسانی هستند که با فراموشي فوري اختلافات مهم و بنيادين، در احساسات هم شريك مي‌شوند. در مقابل گروهی دیگر بر اين باورند كه رفع كدورت‌ها و عادي‌سازي روابط حتي به بهانه چنين فرصت‌هايي نيز مغتنم‌ است و مي‌توان آنها را قدر دانست.

سرویس ورزشی «فردا»- رفع کدورت ها و آشتی کردن از جمله رفتارهای نیکی است که همواره در اسلام هم مورد توجه قرار گرفته و در کشور ایران نیز جزو آدابی است که از گذشته تا به امروز به آن توجه ویژه ای شده است. درگذشت مادر امیر قلعه نوعی نیز بار دیگر باعث شد تا بسیاری از کدورت های به وجود آمده طی یک دهه اخیر بین برخی از اهالی فوتبال از بین رفته و بار دیگر روابط حسنه میان این عده به جریان افتد. در این بین اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی معتقدند رفع کدورت و کینه نباید منحصر به زمان شادی یا غم افراد باشد. امری که در بین ایرانیان به آن مرده پرستی می گویند و این عده کسانی هستند که با فراموشي فوري اختلافات مهم و بنيادين، در احساسات هم شريك مي‌شوند. در مقابل گروهی دیگر بر اين باورند كه رفع كدورت‌ها و عادي‌سازي روابط حتي به بهانه چنين فرصت‌هايي نيز مغتنم‌ است و مي‌توان آنها را قدر دانست. درگذشت مادر مربی خوش سابقه استقلال نیز سبب شد به هر یک از دلایل فوق هم که شده، کدورت های به وجود آمده میان امیر قلعه نوعی و برخی اهالی فوتبال از بین رفته و امید می رود که این شراکت در احساسات و در آغوش گرفتن ها در آینده نیز همینگونه باقی بماند. درادامه افرادی را که با امیر قلعه نوعی در مراسم درگذشت مادرش آشتی کردند معرفی می کنیم.
لباس آبي،پاداش پيراهن مشكي مجیدی؟ ماجرای اختلاف امیر قلعه نوعی و مجیدی به روزهای آغازین فصل جاری باز می گردد. جایی که فرهاد مجیدی قصد بازگشت به استقلال را داشت و در این راه با مشکلاتی مواجه شد. حقيقت آن است كه امير قلعه‌نويي بارها چه به صورت شفاهي و چه به شكل عملي بي‌ميلي‌اش براي همكاري با فرهاد مجيدي را آشكار كرده است. او سرگروه پيشين آبي‌ها را نخواست و به اين نخواستن اصرار هم كرد. هنوز يك هفته كامل نمي‌گذرد از زماني كه امير به صراحت براي آنهايي كه مجيدي را الگو قرار داده‌اند، ابراز تاسف كرد و تلويحا او را پول‌پرست دانست. بعد از قوت گرفتن زمزمه‌ها در مورد بازگشت احتمالي مجيدي به استقلال، خود فرهاد اين موضوع را تكذيب كرده و گفته قصد دارد به دنياي مربيگري رو بياورد. با اين حال اگر ورق برگشت و تلاش‌هاي برخي از مسوولان باشگاه براي آبي‌پوش كردن دوباره فرهاد جواب داد، آقايان بايد تمهيداتي در نظر بگيرند تا او يك‌بار ديگر تصميم به ترك تيم در حساس‌ترين برهه ممكن نگيرد. اگر شركت در مراسم ترحيم مي‌تواند دل مجيدي را به رحم بياورد و او را نزديك به باشگاه نگه دارد، لازم است استقلالي‌ها پس از بازگرداندن او ترتيبي بدهند كه حول و حوش باشگاه مجالس ختم بيشتري برگزار شود. اينطوري شايد فيل مجيدي هم ناگهان ياد قطر نكند و استقلالي‌ها اين‌بار تا آخر قراردادشان بتوانند از وجود اين بازيكن استفاده ببرند!
آتیلا حجازی جای پدر را پر کرد فرزند مکتب ناصر حجازی یکی از افرادی بود که با حضور در مجلس ختم مادر قلعه نوعی این مصیبت را به وی تسلیت گفت. حضور آتيلا حجازي در مراسم ختم مادر اميرقلعه‌نويي اما باعث به وجود آمدن سوال‌هاي زيادي شد. چرا آتيلا كه هم خودش و هم پدرش آن همه اختلاف با امير قلعه‌نويي داشتند به يكباره سر از مسجد نور درآورد؟ آتیلا حجازی درباره حضورش در مراسم ختم مادر قلعه نوعی می گوید: چند تا از هواداران دو آتشه پدرم بودند كه تماس گرفتند و گفتند آتيلا اين چه كاري بود كردي اما باور كنيد اگر پدرم هم زنده بود حتما در اين مراسم شركت مي‌كرد. آخر مگر دنيا چقدر ارزش دارد؟ مگر ما انسان نيستيم. شايد خيلي‌ها از اين كارها نكنند و خوششان هم نيايد كه من رفتم، حتي طرفداران پدرم اما من به آنها مي‌گويم كه اينطوري ياد نگرفتم. بايد مي‌رفتم و رفتم. حتي اگر ناصرخان هم زنده بود در اين مراسم شركت مي‌كرد. باوركنيد.
مظلومی هم به قلعه نوعی تسلیت گفت پرویز مظلومی هم برای عرض تسلیت به امیر قلعه نوعی در مسجد نور حاضر شد. سرمربی فصل گذشته استقلال که بارها با امیر قلعه نوعی بر سر دست های پشت پرده به مشکل برخورده بود برای رفع کدورت های گذشته در مراسم ختم مادر قلعه نوعی شرکت کرد. اصلی ترین مشکلات قلعه نوعی و مظلومی به زمانی بازمی گردد که امیر قلعه نوعی در سپاهان و مظلومی در استقلال، هر دو از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند و در آن سال، قلعه نوعی چند تن از بازیکنان اصلی استقلال را با خود به سپاهان برد تا استقلالی ها در چند پست از زمین مسابقه به مشکل بر بخورند.
جواد ذرینچه هم با لباس مشکی آمد کاپیتان سال های نه چندان دور استقلال و هم بازی سابق امیر قلعه نوعی که خودش عزادار فوت مادر بود در مسجد نور حاضر شد و به سرمربی آبی پوشان تسلیت گفت. قلعه نوعی و ذرینچه در زمان مدیریت واعظ آشتیانی در استقلال با یکدیگر به مشکل برخوردند و ذرینچه به همراه محمد نوازی اظهاراتی را علیه قلعه نوعی مطرح کردند که هیچ گاه ثابت نشد. همان اظهار نظرها بود که باعث شد صدای قلعه نوعی بلند شده و به شدت علیه جواد ذرینچه موضع گیری کند. این دو روابط صمیمی با یکدیگر نداشتند تا اینکه کاپیتان سابق استقلال با حضور در مراسم ختم مادر قلعه نوعی بر این کینه و کدورت ها پایان داد. فکری و مرفاوی هم به خانه قلعه نوعی رفتند در ادامه این آشتی کنان ها که در فضای غم و اندوه رخ می دهد صمد مرفاوی و محمود فکری دو تن از دستیاران سابق امیر قلعه نویی در نیمکت استقلال که در این مدت با او اختلاف نظرهای شدیدی پیدا کرده بودند هم به منزل او رفتند. البته محمود فکری در مراسم خاکسپاری هم به بهشت زهرا(س) رفته بود اما از آن جا که امیر قلعه نویی میان ازدهام جمعیت قرار داشت فکری نتوانسته بود از نزدیک او را ببنید به همین خاطر در ادامه حضور اهالی فوتبال در منزل سرمربی استقلال با صمد مرفاوی همکار جدیدش در کادر فنی صبا به دیدار قلعه نویی رفت.
مدیری که قلعه نوعی را اخراج کرده بود هم آمد واعظ آشتیانی تنها مدیری است که امیر قلعه نوعی در دوران مربیگری خود توسط وی اخراج شده است. اختلافات واعظ و قلعه نوعی به چند سال قبل بازمی گردد. جایی که قلعه نوعی استقلال را قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور کرد و بعد از آن مورد بی مهری های مسئولان استقلال قرار گرفت. در آن سال سرانجام امیر قلعه نوعی بعد از اختلافات شدیدی که با واعظ آشتیانی پیدا کرد از استقلال جدا شد و به سپاهان پیوست. بنابراین گزارش سرمربی تیم استقلال نیز با صدور پیامی از مردم به خاطر همدردی با او تشکر کرد.امیر قلعه نویی با صدور پیامی از همه کسانی که در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت مادر وی شرکت کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد و وی نیز با صدور این پیام تمامی کینه و کدورت های گذشته را به فراموشی سپرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها