فوتبالی ها یا یکدیگر آشتی می کنند؟

کد خبر: 228734

شنیده می شود که قرار است جدا از مدیران و ورزشکارانی که در این جلسه حضور دارند، حتی چند چهره سرشناس نیز در لیست مدعوین قرار بگیرند که از بین آنها می توان به محمد عباسی، علی سعید لو، محمد علی آبادی، امیر واعظ آشتیانی، محمد رویانیان، امیر عابدینی و سایر اهالی فوتبال اشاره کرد. در ادامه به 10 آشتی مهم و بزرگی که می تواند در این مراسم رخ دهد اشاره شده است.

فوتبالی ها یا یکدیگر آشتی می کنند؟
سرویس ورزشی «فردا»-

طی یکی دو روز اخیر صحبت هایی مبنی بر برگزاری جشن ملی اهالی فوتبال ایران در روز عید غدیر که این روزها اختلافات گسترده ای در میان آنها درگرفته و موجب به وجود آمدن کدورت های بسیار گشته، مطرح شده است. در این خصوص شنیده می شود که قرار است جدا از مدیران و ورزشکارانی که در این جلسه حضور دارند، حتی چند چهره سرشناس نیز در لیست مدعوین قرار بگیرند که از بین آنها می توان به محمد عباسی، علی سعید لو، محمد علی آبادی، امیر واعظ آشتیانی، محمد رویانیان، امیر عابدینی و سایر اهالی فوتبال اشاره کرد. در ادامه به 10 آشتی مهم و بزرگی که می تواند در این مراسم رخ دهد اشاره شده است.

علی دایی - محمد رویانیان

یکی از مهمترین دعواهای فوتبالی چند ماه اخیر مربوط به نزاع کلامی مدیر عامل سرخپوشان با سرمربی سابق پرسپولیس است که طی هفته های اخیر به وقوع پیوست. ماجرای درگیری دایی و رویانیان از آنجا آغاز شد که سرمربی راه آهن در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه خواستار حق و حقوق خود از باشگاه پرسپولیس شد و با واکنش تند و تیز رویانیان مواجه شد. رویانیان خطاب به دایی اظهار داشت که تو هر چه داری از پرسپولیس داری و همین جمله کافی بود تا سرمربی راه آهن، این بار در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی تیمش برابر پرسپولیس به شدت علیه رویانیان موضع گیری کند. باید منتظر ماند و دید که این دو در این جلسه آشتی ملی باهم صلح خواهند کرد یا خیر؟ محمد دادگان - محمد علی آبادی یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین دعواهای فوتبالی به بعد از جام جهانی 2008 آلمان و ماجرای برکناری دادگان از فدراسیون فوتبال باز می گردد. دادگان که بعد از بازگشت از رقابت های جام جهانی به همراه تیم ملی به یکباره و به دستور علی آبادی از کار برکنار شد به شدت علیه رئیس وقت سازمان تربیت بدنی موضع گیری کرد و دعواهای این دو آغاز شد. بعدها علی آبادی در مصاحبه های خود اظهار داشت که برکناری دادگان دستور مقامات بالادستی بوده و وی در این امر هیچ تقصیری نداشته است.

امیر قلعه نوعی - پرویز مظلومی

دو مربی استقلال که در سال های نه چندان دور رابطه خوبی باهم داشتند با حضور پرویز مظلومی در صدر کادر فنی استقلال با یکدیگر اختلافاتی پیدا کردند. البته در باشگاه استقلال یک روال عادی است که هربار یک مربی به این تیم می آید و امیر قلعه نوعی در تیمی دیگر مربیگری می کند، مربی آبی پوشان با قلعه نوعی به مشکل می خورد. آشتی این دو مربی استقلال می تواند بخشی از حاشیه های استقلال را از بین ببرد.

محمد رویانیان - علی کریمی

یکی از مهمترین حاشیه های باشگاه پرسپولیس طی ماه های گذشته بحث جدایی علی کریمی از این باشگاه بوده است. معضلی که هنوز مدیر عامل سرخپوشان هیچ راه حلی برای آن پیدا نکرده و شخص رویانیان نیز هر از گاهی با مصاحبه های خود بر آتش آن می افزاید. رویانیان در آخرین اظهارات خود درباره علی کریمی، بعد از دیدار تیم ملی ایران برابر کره جنوبی از رسانه ها خواست تا بازیکنان بادکنکی و کسانی که در بازی ایران کره نیمکت نشین بوده اند را بزرگ نکنند. علی فتح الله زاده - امیر رضا واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق و فعلی استقلال تهران سال هاست که با یکدیگر دعوا دارند و هر چند وقت یکبار مصاحبه های تند و تیزی علیه یکدیگر انجام می دهند. البته آشتی این دو نفر حتی اگر اتفاق هم بیافتد پایدار نخواهد ماند چراکه تاکنون چندین بار این آشتی انجام شده و دو طرف نقض آتش بس کرده اند. حبیب کاشانی - علی دایی کار این دو نفر در پرسپولیس با رفاقت آغاز شد اما به دلیل آنچه از سوی دایی کارشکنی برای آوردن استیلی نام برده شد سبب شد تا درگیری های طرفین آغاز شود. حتی علی دایی معتقد بود که کاشانی از لیدرهای باشگاه خواسته تا در باشگاه پرسپولیس به وی توهین کنند. علی دایی جزو افرادی است که در روز عید غدیر باید با افراد بسیاری آشتی کند. علی رضا منصوریان - امیر قلعه نوعی دو همبازی قدیمی که رابطه شاگرد و استادی هم داشتند سال هاست که با هم اختلاف عمیقی دارند. قدمت این اختلاف که به لیگ پنجم و ششم حرفه ای برمی گردد به حدود هفت سال پیش می رسد. در شرایطی که بسیاری از منتقدان امیر از جمله ذرینچه و مجیدی از در دوستی با وی وارد شدند، معلوم نیست که آیا منصوریان هم مانند آنها با قلعه نوعی آشتی می کند یا خیر؟

امیر قلعه نوعی - فرهاد مجیدی

اختلاف مجیدی و قلعه نوعی در پایان لیگ هشتم حرفه ای شکل گرفت. زمانی که مجیدی به واعظ آشتیانی که به شدت با قلعه نوعی مشکل داشت نزدیک شد، مربی و شاگرد قدیمی دچار اختلاف شدند. این موضوع در ابتدای فصل مانع از برگشتن فرهاد به استقلال شد. هر چند مجیدی برای ختم مادر امیر به خانه سرمربی سابق خود رفت اما هنوز آنها به شکل رسمی با یکدیگر آشتی نکرده اند. امیر عابدینی - محمد رویانیان عابدینی و رویانیان حسابی با هم دوست بودند و حتی در پاره ای از دوران مدیریت عابدینی صحبت از این شد که عابدینی قائم مقام رویانیان در باشگاه پرسپولیس شود. اما این دوستی تحت تاثیر باخت پرسپولیس به داماش قرار گرفت و مصاحبه های مسئولان پرسپولیس در توجیه باخت با پاسخ مدیرعامل داماش روبرو شد و اختلاف این دو بالاگرفت. فریدون معینی - مسعود معینی برادران جنوبی و تمام فوتبالی معینی بیش از دو دهه است که با یکدیگر اختلاف دارند. البته چون این برادران تحصیل کرده کمتر در صحنه اول فوتبال هستند اختلاف آنها چندان دیده نشده است. اما زمانی که تیم ملی جوانان با اکبر محمدی ناکام ماند مسعود معینی از کمیته جوانان فدراسیونی که برادرش رئیس آن است انتقاد تندی کرد. مسعود در تاج سابق و فریدون در پرسپولیس بازی می کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها