ژوزه در يك قدمي درب خروج/ چه كسي سرمربي سرخپوشان مي شود؟

کد خبر: 235266

امروز که در یکقدمی نیمه دوم فصل همه منتظر اعلام خبر جدایی ژوزه از پرسپولیس هستند؛ از بازیکنان پرسپولیس گرفته تا هواداران و پیشکسوتانی که از اول هم این مربی را نمی‌خواستند و منتقدش بودند. شاید این بار همه چیز همانطور پیش برود که آن‌ها انتظارش را می‌کشند چرا که مدیرعامل هم به تازگی در صف معترضان ایستاده و می‌گوید که تا اینجای کار، در حمایت از مانوئل ژوزه به اندازه کافی ریسک کرده و دیگر چوب‌خطی نمانده که او پرش کند

ژوزه در يك قدمي درب خروج/ چه كسي سرمربي سرخپوشان مي شود؟
سرويس ورزشي «فردا»-

ماجرای جدایی مانوئل ژوزه از جمع سرخپوشان بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. اتفاقی که برای چندمین بار پیاپی در فصل جاری رخ داد، اما بر خلاف تمام دفعات گذشته این بار هیچ خبری از تکذیب این خبر نبود. پرسپولیس در فصل جاری فراز و نشیب‌های بسیاری را متحمل شده و در طول نیم فصل ۶ بار به حریفان خود باخته است. بعد از هر شکست هم موضوع جدایی ژوزه مطرح می‌شد و حداقل در یک نیم فصل شش بار بحث اخراج یا استعفای این مربی پرتغالی به میان آمد. اتفاقی که هرگز رخ نداد و امروز که در یکقدمی نیمه دوم فصل همه منتظر اعلام خبر جدایی ژوزه از پرسپولیس هستند؛ از بازیکنان پرسپولیس گرفته تا هواداران و پیشکسوتانی که از اول هم این مربی را نمی‌خواستند و منتقدش بودند. شاید این بار همه چیز همانطور پیش برود که آن‌ها انتظارش را می‌کشند چرا که مدیرعامل هم به تازگی در صف معترضان ایستاده و می‌گوید که تا اینجای کار، در حمایت از مانوئل ژوزه به اندازه کافی ریسک کرده و دیگر چوب‌خطی نمانده که او پرش کند: «برای من، موفقیت تیم در نیم‌فصل دوم اولویت است و هر تصمیمی که بگیریم دلیلی جز این نخواهد داشت. دیگر برای ریسک کردن وقت نداریم و من هم نمی‌خواهم ریسک دوباره‌ای را تجربه کنم. تنها امیدوارم که جلسه با ژوزه و کمیته فنی نتایج مثبتی برای پرسپولیس داشته باشد.»

ژوزه پیش از این هم در واکنش به شایعه تکراری جدایی‌اش گفته بود که هیچ رقمه حاضر به استعفا نیست و می‌ماند تا روزی که خود باشگاه تصمیم به رفتنش بگیرد و او را برکنار کند. حالا اما داستان کمی متفاوت است فشار بازیکنان و هواداران سبب شده تا مسئولان باشگاه نیز از ادامه همکاری با کادر فنی فعلی مایوس شوند. هرچند مسوولان باشگاه پرسپولیس در حال حاضر سکوت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند در مورد سیاست‌هایشان برای نیمکت صحبتی انجام ندهند ولی تجربه نشان داده همان‌هایی که در طول این مدت به حمایت از مانوئل خوزه پرداختند و اعلام کردند که او را برکنار نمی‌کنند، در زمان حمید استیلی نیز چنین رفتاری داشتند و در ‌‌نهایت پس از مذاکره با پنج، شش مربی خارجی، دنیزلی را روی نیمکت پرسپولیس نشاندند. دنیزلی باز می‌گردد؟ سفر ۲۴ ساعته رویانیان همراه یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس به ترکیه برای دیدار و مذاکره مجدد با آقامصطفی نشان می‌دهد که احتمال بازگشت دنیزلی به پرسپولیس وجود دارد و ماجرای طلب باشگاه از مربی مستعفی تنها یک سرپوش است. در مورد دیدار رویانیان و مصطفی دنیزلی حرف و حدیث‌های زیادی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود برخلاف مانوئل خوزه که مدام از نحوه یارگیری باشگاه و وضعیت بازیکنان کنونی پرسپولیس ایراد می‌گیرد، دنیزلی از بازیکنان پرسپولیس و کیفیت آن‌ها راضی است و بر این باور است که پرسپولیس باوجود بعضی از ضعف‌ها، تیم خوب و باکیفیتی است. ناگفته پیداست که با توجه به روابط خوب هواداران پرسپولیس با مصطفی دنیزلی، حضور افندی در تهران می‌تواند هواداران شاکی پرسپولیس را دوباره به این تیم جذب کند. هوادارانی که حالا از خوزه وتیمش دلخور هستند و علیه او شعار می‌دهند، احتمالا با شوک بزرگی به نام دنیزلی بار دیگر با تیمشان آشتی می‌کنند. دنیزلی نیاید، گل محمدی سرمربی می‌شود مدیرعامل پرسپولیس درحالی امشب از اروپا به تهران برمی‌گردد که گویا این سفر او را برای انجام تغییر و تحولات در کادرفنی سرخ‌ها قانع کرده است. محمد رویانیان که به همراه حمید استیلی و تعدادی از باشگاه‌نشینان، چند روزی است که درایتالیا مشغول گردش وجلسه وعکس انداختن است، امشب به تهران برمی‌گردد اما دیشب خبر رسید، سردار حتی ۲۴ ساعت هم طاقت نیاورد واز‌‌ همان شمال کشور ایتالیا فرمان تغییر خوزه را علنی کرد. گفته می‌شود سردار در تماسی با سعید شیرینی، مرد معتمد خود به سرپرست دستور داده که پیرمرد پرتغالی را هر کجای اروپا که هست پیش از سفر به تهران پیدا کند و از او بخواهد که مرخصی‌اش را ۷۲ ساعت تمدید کند. بخش مهم تصمیم سردار به آنجا برمی گردد که غیر از تعویق در بازگشت خوزه، یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی موقت قرمز‌ها معرفی کرده است. از آن‌سو مانوئل خوزه هم که برای گذران تعطیلات به کشورش رفته، به سردار قول داده تا امشب خودش را به تهران برساند تا با یک روز تاخیر و از روز یکشنبه در تمرینات تیمش شرکت کند. بنابراین گزارش به نظر می‌رسد روز دوشنبه خبرهای مهمی از باشگاه پرسپولیس به بیرون درز کند. روزی که قرار است کادر فنی با حضور مدیر عامل باشگاه وسرمربی پرتغالی تشکیل جلسه داده و درباره کادر فنی تصمیم گیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها