ترکیب کمیته ملی المپیک تغییر کرد/ کیومرث هاشمی در جایگاه ریاست/ دبیر کل، نواب رئیس و خزانه دار هم مشخص شدند

کد خبر: 317820

چهل و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی عصر دوشنبه برگزار شد که بر اساس قانون باید یکسال و نیم پیش و بعد از برگزاری رقابت های المپیک لندن این انتخابات برگزار می شد اما حالا بعد از یک سال که از زمان برگزاری انتخابات این کمیته بالاخره اعضای مجمع ریاست کمیته ملی المپیک برای 4 سال آینده را به کیومرث هاشمی سپردند.

ترکیب کمیته ملی المپیک تغییر کرد/ کیومرث هاشمی در جایگاه ریاست/ دبیر کل، نواب رئیس و خزانه دار هم مشخص شدند
سرویس ورزشی « فردا »

- چهل و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی عصر دوشنبه برگزار شد که بر اساس قانون باید یکسال و نیم پیش و بعد از برگزاری رقابت های المپیک لندن این انتخابات برگزار می شد اما حالا بعد از یک سال که از زمان برگزاری انتخابات این کمیته بالاخره اعضای مجمع ریاست کمیته ملی المپیک برای 4 سال آینده را به کیومرث هاشمی سپردند. بامداد دوشنبه بود که « فردا » طی گزارشی به پیش بینی گزینه های احتمالی ریاست کمیته ملی المپیک و سایر پست های این کمیته پرداخت و از احتمال قریب به یقین انتخاب کیومرث هاشمی خبر داد. سرانجام بعد از گذشت کمتر از 18 ساعت این پیش بینی واقعیت یافته و کیومرث هاشمی با کسب اکثریت آرای مجمع به عنوان رئیس 4 سال آینده کمیته ملی المپیک انتخاب شد. انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی برگزار شد که اعضای مجمع انتخابات از ساعت 15 دور هم جمع شده بودند تا در چهل و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بعد از انتخاب رئیس جدید نفرات سایر پست ها را نیز مشخص کنند. در پایان رای گیری ریاست کیومرث هاشمی با 42 رای به عنوان رئیس آینده کمیته انتخاب شد. در این رای گیری مهدی قدمی و کامبوزیا به ترتیب 9 و 7 رای را از آن خود کردند. شهنازی دبیر کل شد در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و در دور دوم رای‌گیری، شاهرخ شهنازی با کسب 34 رای موافق از 61 رای مأخوذه به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

محمدرضا داورزنی دیگر کاندیدای این پست در این دور 26 رای موافق کسب کرد. یک رای هم سفید بود.

پیشتر و در دور اول رای‌گیری محمدرضا داورزنی 23 رای، شاهرخ شهنازی 21 رای و علی مرادی 17 کسب کردند و یک رای هم سفید بود.

بهرام افشارزاده دبیر کل فعلی این کمیته با وجود اخذ مجوز لازم از سوی دولت تصمیم گرفت از کاندیداتوری دبیر کلی برای دوره بعد انصراف دهد.

دبیر و شهریان در جایگاه نواب رئیس

در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و در دور دوم رای‌گیری، رباب شهریان و علیرضا دبیر به ترتیب با کسب 39 و 31 رای موافق به عنوان نواب رئیس اول و دوم کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.

مهدی قدمی و محمود خسروی‌وفا نیز در دور دوم به ترتیب 18 و 16 رای موافق کسب کردند.

در رای‌گیری اولیه برای این 2 سمت، علیرضا دبیر 24 رای، محمود خسروی‌وفا 16 رای، مهدی قدمی 16 رای و رباب شهریان 16 رای کسب کردند.

پیش از این مهدی قدمی نایب رئیس اول و محمود خسروی‌وفا نایب رئیس دوم بودند.

رستگار انصراف داد، شجاعی خزانه‌دار شد

پس از به دور دوم کشیده شدن انتخاب خزانه‌دار کمیته ملی المپیک، رستگار انصراف داد تا محمدعلی شجاعی به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شود.

در دور اول رای‌گیری محمد علی شجاعی 29 رای آورد و رستگار 10 رای کسب کرد.

سمت خزانه‌داری کمیته ملی المپیک پیش از این در اختیار مهدی کرباسیان بود.

اعضای هیات اجرایی

در دهمین دوره انتخابات کمیته ملی المپیک که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پست اعضای هیأت اجرایی باقرزاده، پولادگر، خادم، داوری، درویش‌زاده، رضازاده، رضوانی، رستگار، زارع‌پور، سعیدی، شایسته، صبور، علیپور، قمری، کفاشیان، مشحون، ناطق نوری و مهدی هاشمی برای 6 کرسی این سمت رقابت ‌کردند که این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تنها محمدرضا پولادگر و محمود مشحون با 32 رأی در مرحله اول انتخاب شدند.

کفاشیان (30 رای)، خادم (29 رای)، باقرزاده (26 رای)، علیپور (23 رای)، ناطق نوری (17 رای)، هاشمی (18 رای)، صبور (19 رای) و رضوانی (22 رای) برای 4 کرسی باقیمانده در درو دوم رقابت خواهند کرد.

محمدرضا پوریا، رئیس فدراسیون بدمینتون از حضور در این انتخابات انصراف داد؛ محمدعلی شجاعی هم که پیش از این به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شده بود به صورت خودکار از حضور در انتخابات هیأت اجرایی کنار رفت.

7 نفر در ابتدای راه کنار کشیدند محمد علی آبادی

اولین نفری بود که از حضور در سمت ریاست و دبیرکلی کمیته ملی المپیک انصراف داد و پس از وی خسروی وفا نیز کنارگیری خود از بین گزینه های ریاست را اعلام کرد تا راه برای سایر نامزدهای تصاحب پست ریاست کمیته هموار شود. پس از علی آبادی و خسروی وفا 5 نفر دیگر انصراف خود از حضور در جمع گزینه های ریاست کمیته را اعلام کردند. محمدرضا داورزنی، علی مرادی، مهرزاد حمیدی و فضل‌الله باقرزاده از کاندیداتوری ریاست استعفا دادند.مهدی کرباسیان نیز از نامزدی ریاست و خزانه‌داری کناره‌گیری کرد. وزیر ورزش: تأخیر ۱۴ ماهه انتخابات زیبنده نیست

محمود گودرزی در مراسم در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک گفت: به لحاظ مدیریت خوب هیأت اجرایی برای برگزاری انتخابات کمیته المپیک تشکر می‌کنم.با توجه به تأخیر 14 ماهه خیلی برای کشور ایران زیبنده نیست که صحبت از دموکراسی می کنیم و به دنبال حاکمیت مردم در کشور هستیم.

وی افزود: طولانی شدن و تداوم این کار مطلوب نبوده است، امیدوارم امروز در آرامش کامل انتخابات انجام شود. تلاش ما این است که در ظرف مدت حضور دوستان به این باور عمل کنند و بعید به نظر می رسد کسی بتواند یک عبارت از من نقل کند که در جایی جهت دار حرف زده باشم و بخواهم قدمی را خلاف اظهاراتم داشته باشم به عنوان نماینده مردم باید خواسته آنها را عملی کنیم. در این شرایط دموکراتیک برخی اتفاقات زیبنده نیست. کمیته المپیک جایگاه بالایی دارد به این چهت که آنچه که در بیرون نمایش داده می شود نشان دهنده فرهنگ ما است، اگر بد باشد همه آسیب می بینیم و اگر خوب نشان دهیم همه نفع می برند. جایگاه این کمیته بسیار وسیع است که باید خوب رفتار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: رویدادهای مهمی در سال 93 در پیش داریم که اگر خوب نباشیم همه آسیب می بینیم؛ مثل کشتی است که همه در آن هستیم و باید تلاش کنیم که به سلامت به مقصد برسد. کمیته المپیک باید از حالت صرف تدارکات چی خارج شود و به دنبال ارائه استراتژی باشد. تعجب می کنم کمیته المپیک باید علمی به مسائل نگاه کند. سوالی برایم مطرح است برخی فدراسیون ها با وجود تلاش زیاد در یک نقطه ماندند که شاید به خاطر عدم مدیریت است، امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

گودرزی در پایان گفت: باید دموکراسی را تمرین و رعایت کنیم، اینکه افراد عضو فکری کدام گروه هستند،‌برای همه قابل احترام است. مجمعی که من می بینم همه متعهد و اهل علم هستند و در این مسیر حرکت می کنند امیدوارم با وجود اینکه تمام اتفاقاتی که دیروز افتاده و توسط برخی به آن دامن زده شده است به دور از این محیط به عنوان تعیین کننده هایی که همه متخصص و عاقل هستیم، بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم و دنبال کارها برویم و در آینده شاهد توفیق باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها