ماجرای پیشنهاد 250 میلیون تومانی برای یک باخت/ فوتبال ایران کثیف است

کد خبر: 321018

در کوران مسابقات لیگ یک بود که یک روز با من تماس گرفتند. از طرف مسئولان آن زمان استیل آذین پیشنهاد 250 میلیون تومانی مطرح کردند برای یک باخت. خوب من هم اخلاقم به این حرف ها نمی خورد و این پیشنهاد را قبول نکردم. در این فوتبال اگر بخواهی پاک باشی و پاک رفتار کنی باید مشکلات را هم تحمل کنی.

ماجرای پیشنهاد 250 میلیون تومانی برای یک باخت/ فوتبال ایران کثیف است
سرویس ورزشی « فردا »- رحمان احمدی را همه به عنوان یک مربی نظامی در فوتبال ایران می شناسند. فردی که بازیکنان یا به عبارتی دیگر سربازان فوتبالیست بسیاری را به این فوتبال تحویل داد. اما عمده شهرت رحمان احمدی به ماجرای افشاگری هایی بازمی گردد که وی در خصوص دلالی ها و ناپاکی های فوتبال به خصوص در لیگ یک فوتبال کشور داشت. رحمان احمدی همان سرمربی وقت نیروی زمینی بود که در یکی از برنامه های نود حرف هایی زد که بی ربط به مسائل و بحث دلالی در فوتبال نبود . این مربی نام آشنای لیگ یک فوتبال کشور گفتگویی با خبرنگار « فردا » داشت که در ادامه آن را می خوانید: - آقای احمدی؛ چند وقتی است که خبری از شما نیست و بعد از نیروی زمینی و اتفاقاتی که در آن دوران رخ داد و افشاگری هایی که کردید دیگر در هیچ تیمی فعالیت نکردید. خودم هم نمی دانم چرا الان من به عنوان یک مربی نظامی در هیچ تیمی فعالیت ندارم. هر چه هم در خودم و در نیروهای مسلح گشتم تا جواب این سوال را پیدا کنم، چیزی نیافتم. در هر تیمی هم که حضور داشتم و کار کردم هم موفق بودم اما چرا الان بیکارم خودم هم نمی دانم. - خودتان دلیل اصلی این گوشه نشینی را چه می دانید؟ فکر می کنم به خاطر آن حقایقی که در وجود من هست، خیلی ها نمی توانند آن مسائل و آن حقیقت گویی های من را ببینند و با آن کنار بیایند. به خاطر همین فکر می کنم یکی از دلایل گوشه نشینی من همین مسئله است.
- اینکه هر کس حقیقت را در فوتبال بگوید از فوتبال کنار گذاشته می شود جمله ای است که بسیاری از مربیان حقیقت گوی فوتبال ما به آن اعتقاد دارند. نظر شما در این باره چیست؟ من می خواستم این موضوع را باز نکنم اما به هر حال این مسائل در فوتبال وجود دارد. در فوتبال ایران دست هایی در کار هستند که نمی گذارند این فوتبال رشد کند. من و خیلی از مربیان حقیقت گوی این فوتبال هم خیلی وقت است که کنار کشیدیم و سکوت اختیار کردیم. - علت این ناپاکی های فوتبال از کجاست؟ به نظر متصدی فوتبال و لیگ یک کشور ما آدم ضعیفی است. لیگ یک آدم قوی می خواهد که بتواند این مشکلات را جمع کند. آدمی که مستعد باشد و استقلال فکری و کاری داشته باشد. اما الان وجود آدم های ضعیف باعث شده تا لیگ یک به همچین روزی دچار شود. جمع کردن معضلات لیگ یک آدمی گردن کلف می خواهد تا بتواند فوتبال را از این مسیر بیراهه ای که در آن در حال حرکت است خارج کند. به خصوص در لیگ های پایین که اصلا صاحب ندارد. فوتبال ما آدم های بادرایتی می خواهد که بتواند با مشکلات مقابله کند. - شما در دوران حضورتان در فوتبال چگونه با ناپاکی ها و مسائل غیر اخلاقی برخورد می کردید؟ من آدم نظامی هستم و ایده های نظامی هم دارم اما بیشتر هدف حضور من در فوتبال انجام دادن یک کار خداپسندانه بود. درست است که جوانان در اختیار ما قرار می گیرند، اما من وظیفه خود می دانستم که این جوانان را به نحوی بار بیاورم که وقتی وارد جامعه می شوند سربار جامعه نباشند. روش کاری ما هم این چنین است و به مقوله فرهنگی یک فوتبالیست نیز اهمیت می دهیم. از لحاظ فنی هم از کسی کم نداشتیم. اما متاسفانه امروز مربیان فوتبال ما مسائل اخلاقی و فرهنگی را فراموش کرده اند. - برسیم به آن افشاگری که در برنامه نود داشتید و بعد از آن بود که دیگر خبری از شما نشد... بعد از آن مصاحبه ای که در تلویزیون انجام دادم دیگر منسوخ شدم. مصاحبه ای که آن زمان علیه تیم استیل آذین و مسئولان این تیم انجام دادم یکی از دلایلی بود که سبب شد از این فوتبال دور باشم. - ماجرا را کمی بیشتر توضیح می دهید؟ در کوران مسابقات لیگ یک بود که یک روز با من تماس گرفتند. از طرف مسئولان آن زمان استیل آذین پیشنهاد 250 میلیون تومانی مطرح کردند برای یک باخت. خوب من هم اخلاقم به این حرف ها نمی خورد و این پیشنهاد را قبول نکردم. در این فوتبال اگر بخواهی پاک باشی و پاک رفتار کنی باید مشکلات را هم تحمل کنی. - این پیشنهاد 250 میلیون تومانی از طرف چه کسی مطرح شد؟ یکی از نزدیکان مسئولان آن زمان استیل آذین به نام آقای (ع) بود که با من تماس گرفت. - مسئولان آن زمان استیل آذین از این پیشنهاد 250 میلیونی خبر داشتند؟ نمی توان گفت که خبر نداشتند. به هر حال مدیر تیم بودند و مگر می شود که مدیر یک تیم از اتفاقات خبر نداشته باشد. اما آن زمان فوتبال کثیف بود دیگر. البته الان هم کثیف است اما به نظر من می توان فوتبال را پاک کرد. - و حرف آخر... امیدوارم که در این فوتبال دست اندرکاران بتوانند کار فرهنگی را جلو بیاندازند و کارهایی که باید انجام باشد را انجام دهند. به این پول های میلیاردی سر و سامان دهند تا بتوانیم فوتبال ایران را به جایگاه واقعی خود برگردانیم. فقط مرد می خواهد که سلایق شخصی را کنار گذاشته و کارها را ساماندهی کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها