چرا وزارت ورزش با حضور کرانچار در تیم ملی امید مخالفت کرد؟/ شرب خمر؛ عامل رد صلاحیت مربی کروات+ اسناد

کد خبر: 383904

در حالی که کمیته توسعه فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون به حضور زلاتکو کرانچار در تیم فوتبال امید ایران رای مثبت داده بودند، اما به دنبال تماس یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان با علی کفاشیان رئیس فدراسیون، تصمیم گیری نهایی در مورد این مربی کروات به وزارت ورزش و جوانان سپرده شد.

چرا وزارت ورزش با حضور کرانچار در تیم ملی امید مخالفت کرد؟/ شرب خمر؛ عامل رد صلاحیت مربی کروات+ اسناد
سرویس ورزشی « فردا » - انتظار فوتبال ایران برای حضور در رقابت های المپیک به 40 سال رسید و حالا همه اهالی فوتبال تلاش می کنند تا ترتیبی اتخاذ کنند که این ناکامی به 44 سال کشیده نشود. در سال 1976 بود که ایران برای سومین بار راهی المپیک مونترال شد و حالا ناکامی های ایران برای حضور در این رقابت ها به حدی رسیده که فرزندان بازیکنان تیم ملی المپیک ایران در سال 1976 نیز از فوتبال خداحافظی کرده اند. بازیکنانی چون ناصر حجازی و علی پروین که امروز فرزندان آنها نیز دیگر از فوتبال ایران کنار رفته اند، اما همچنان ناکامی های حضور فوتبال ایران در رقابت های المپیک پابرجاست. ماجرای تعیین تکلیف سرمربی تیم امید این روزها بدل به یک کلاف سردرگم و پیچیده شده که ظاهرا قرار نیست به این زودی حل شود. فدراسیون فوتبال ابتدا برای بهبود اوضاع حبیب کاشانی را به عنوان مدیر تیم امید معرفی کرد و کاشانی نیز بارها و بارها به صراحت از قطع همکاری با وینگادا گفت، اما حمایت سفت و سخت کارلوس کروش از رفیق صمیمی‌اش سبب شد تا علی کفاشیان در امضای حکم اخراج وینگادا مردد باشد. از سوی دیگر تجربه پرسپولیس نیز موجب شده تا کاشانی از هرگونه تصمیم ناگهانی خودداری کرده و در اینباره با کارشناسان بسیاری گفتگو کند. از سوی دیگر نیز هر چند به نظر می رسد کاشانی علاقه خاصی به حضور کرانچار در تیم ملی امید دارد اما به مخالفت وزارت ورزش با حضور این مربی کروات از جمله مهمترین عوامل عدم حضور در این جایگاه بوده است. چرا وزارت ورزش با کرانچار مخالف است؟ شب گذشته بود که خبر رسید وزارت ورزش و جوانان با حضور زلاتکو کرانچار در تیم ملی امید مخالفت کرده است. در این بین در حالی که کمیته توسعه فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون به حضور زلاتکو کرانچار در تیم فوتبال امید ایران رای مثبت داده بودند، اما به دنبال تماس یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان با علی کفاشیان رئیس فدراسیون، تصمیم گیری نهایی در مورد این مربی کروات به وزارت ورزش و جوانان سپرده شد تا در قالب کمیته نظارت بر مربیان خارجی نظرش را اعلام کند. دراین خصوص نیز کمیته نظارت بر مربیان خارجی وزارت ورزش و جوانان به حضور زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران رای نداد. سرانجام جلسه ای مشترک میان علی کفاشیان و مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و ساعاتی پس از این نشست پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نوشت " جلسه کمیته نظارت بر مربیان خارجی با حضور کلیه اعضاء و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد." در این باره اما شنیده می شود مهمترین عاملی که سبب شد کمیته نظارت بر مربیان خارجی تصمیم بر رد صلاحیت زلاتکو کرانچار بگیرد، اقداماتی بوده که وی در سال های گذشته در کشورهای خارجی انجام داده است. چراکه طبق اسناد زیر، زلاتکو کرانچار یکبار از تیم استرادا اسلواکی به علت الکلی بودن و یکبار دیگر نیز توسط فدراسیون فوتبال مونتنگرو به علت شرب خمر، اخراج شده بود.
حالا به نظر می رسد حساسیت وزارت ورزش روی گزینه فدراسیون فوتبال برای حضور در تیم ملی امید که جمعی از جوانان زیر 23 سال کشورمان در آن فعالیت می کنند، بجا و درست بوده است. حالا در شرایطی که اهالی فدراسیون فوتبال بارها با کرانچار در قطر به مذاکره نشسته بودند، باید به فکر انتخاب یک مربی جدید برای تیم ملی امید کشورمان باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها