علیرضا حقیقی سکوتش را شکست / من پنالتی گیر نیستم که پنالتی آقای گل جهان را گرفتم؟

کد خبر: 423023

كروش كه عاشق چشم و ابروي من يا عاشق تيپ و قيافه‌ام نيست. سرمربي مي‌بيند چه كسي در تمرين و در بازي بهترين عملكرد را داشته و او را بازي مي‌دهد. من چه در تمرينات و چه در بازي‌ها تلاش كردم تا بهترين باشم. خدا را شكر توانستم نظر مربي بزرگي مثل او را جلب كنم. كروش هم اين تلاش را ديد و من را بازي داد.

سرویس ورزشی « فردا »

- علیرضا حقیقی‌؛ او که یک سال و اندی، حرف‌هایش را نزد، سکوت کرد و همیشه یک جمله کلیدی داشت: «حرف نزده را همیشه می‌شود زد.» حالا که لب به سخن می‌گشاید، از دل پُرش می‌گوید. اینکه از عملکردش انتقادهای مغرضانه شد اما دروازه‌بان جوان فوتبال ایران، مثل باتجربه‌ها حرف می‌زند. مي‌گويد اين انتقادها باعث شد پيشرفت كند. در عين حال از منتقدانش تشكر مي‌كند‌؛ جمله‌اي كه معناي زيادي دارد. حقيقي در گفت‌وگو با خبرورزشي از حضور در تركيب ثابت ايران در جام‌جهاني‌ و بعد جام ملت‌ها مي‌گويد. از اينكه چه شد ناگهان به آن بالاها رسيد...

هر بار كه صحبت مي‌كرديم، مي‌گفتي حرف‌هايي براي گفتن داري. گويا در اين مدت تحت فشار بودي... صد در صد. من يك سال و نيم حرف نزدم و اين دليل داشت. دوست داشتم تمام تمركزم را روي فوتبال بگذارم و لذت ببرم ولي بعضي‌ها از اين سكوت من سوء‌استفاده كردند. هرطور كه دوست داشتند، من را زدند تا تحت فشار قرار بگيرم. شرايط سختي بود ولي جا دارد از آنها يك تشكر ويژه هم كنم چون همين فشارها باعث شد تا عزمم را جزم كنم و پيشرفت داشته باشم. پس نمي‌توانم از دست‌شان زياد ناراحت باشم چون باعث شدند تا من ياد بگيرم تمركزم را بيشتر كنم و بتوانم از گذشته بهتر شوم.

رفتار فوتبالي‌ها در اين مدت با تو چطور بود؟ بچه‌هاي تيم‌ملي كه همه مثل برادر در كنار من بودند. آنها هميشه به من دلگرمي مي‌دادند ولي خب... يكي، دو نفر بودند كه متأسفانه از من انتقادهاي مغرضانه مي‌كردند اما من ناراحت نيستم. اين انتقادها منصفانه نبود ولي باز هم گفتم مشكلي نيست. خيلي‌ها به من گفتند حرف بزن و جواب بده ولي همان‌طور كه گفتم، دوست داشتم تمركز كنم. الان هم دوست ندارم اين تمركزم را از دست بدهم. اين كار را با من كردند ولي با ديگران نكنند.

البته كروش اعتماد زيادي به تو كرد. پايت ايستاد. در جام‌جهاني‌ و جام ملت‌ها فيكس تيم‌ملي بودي. كروش كه عاشق چشم و ابروي من يا عاشق تيپ و قيافه‌ام نيست. سرمربي مي‌بيند چه كسي در تمرين و در بازي بهترين عملكرد را داشته و او را بازي مي‌دهد. من چه در تمرينات و چه در بازي‌ها تلاش كردم تا بهترين باشم. خدا را شكر توانستم نظر مربي بزرگي مثل او را جلب كنم. كروش هم اين تلاش را ديد و من را بازي داد.

تو در جام‌جهاني‌ ناگهان فيكس شدي و خيلي‌ها باورشان نمي‌شد اما بعد از جام‌جهاني‌ به خاطر عملكردي كه داشتي، محبوبيت زيادي به ‌دست ‌ آوردي. من قبل از جام‌جهاني‌ تمام تمركزم را روي تمرينات گذاشتم. به لطف خدا و اعتمادي كه كارلوس كروش كرد، توانستم بازيكن ثابت تيم‌ملي شوم. بايد از مردم هم تشكر كنم چون از همان اول حمايت لازم را از من انجام دادند. هواداران در برزيل براي من سنگ تمام گذاشتند و با تشويق‌هاي‌شان روحيه دادند. لطف خدا پشتم بود. من اين را حس كردم. همين‌طور دعاي مردم و طرفدارانم. هدف من اين بود كه بتوانم بهترين عملكرد را براي تيم‌ملي كشورم داشته باشم. الان هم هدفي جز اين ندارم. طبيعي بود كه در ابتداي كار حساسيت روي من زياد باشد ولي به يك جمله ايمان دارم. اينكه با خدا باش و پادشاهي كن. من در اين مدت تمام تمركزم را روي فوتبال گذاشتم. در رسانه‌ها هم كه اصلاً نبودم. گاهي احساس مي‌كردم تنها هستم چون خودتان خبر داريد چه جوّي برايم درست مي‌شد. فقط تلاش كردم خودم را با فوتبالم نشان دهم نه چيز ديگري اما با وجود خدا، هوادارانم و همين‌طور دوستاني كه از من حمايت كردند، اصلاً احساس تنهايي نكردم. از اين به بعد هم روشم را عوض نمي‌كنم. دوست دارم اگر اشتباهي در گذشته كرده‌ام، تكرار نكنم. براي تيم‌ملي كشورم با جان و دل بازي كنم. حتي اگر روي نيمكت باشم، دوباره با تمام وجود در كنار تيم‌ملي خواهم بود.

بعد از جام‌جهاني‌ تو در جام ملت‌ها هم فيكس بازي كردي. پس از بازي با عراق بود كه عده‌اي از تو انتقاد كردند. يادت هست؟ همان‌طور كه گفتم، هميشه روي من فشار بود. روزي كه خوب بودم، از من بد نوشتند و روزي كه بد بودم، بدتر! البته دوستان زيادي هم داشتم كه در اين شرايط به من كمك كردند ولي در همان جام‌جهاني‌ هم چيزهايي بود و حرف‌هايي مي‌زدند كه من با آنها كنار آمدم. تجربه خوبي شد كه بتوانم چيزهايي ياد بگيرم. بعد از جام ملت‌ها اين جوّي كه راه افتاد، برايم تكراري بود. تا الان سعي كرده‌ام در چنين شرايطي پيشرفت كنم از اين به بعد هم هدفم همين است.

انتقادها از تو به خاطر پنالتي‌ها بود. مي‌گفتند چرا حقيقي نتوانسته يك پنالتي هم مهار كند؟ مي‌گفتند تو پنالتي‌گير نيستي و بايد كروش تعويضت مي‌كرد. يك بازي، قطعاً ملاك خوبي براي قضاوت نيست. من قبلاً نشان دادم كه اتفاقاً پنالتي‌گير هستم. در پرسپوليس كارم را با گرفتن پنالتي آقاي گل دنيا شروع كردم. بعد از آن دو فصل پي‌درپي با پنالتي‌هايي كه گرفتم، كمك كردم تيم قهرمان جام‌حذفي شود. همه بچه‌ها تلاش كردند و من هم با حمايت هواداران توانستم در مهار پنالتي‌ها موفق باشم. همين امسال در پنافيل با گرفتن پنالتي باعث شدم تيم در جام‌حذفي صعود كند. اگر من يك بازي پنالتي نگرفته‌ام، نبايد اين حرف‌ها را بزنند. يك بازي ملاك قضاوت نيست. بعد هم از كارشناس‌ها مي‌خواهم كه يك بار پنالتي‌هاي عراق را نگاه كنند. حتي يك پنالتي را هم نزديك من نزدند. به دورترين نقطه مي‌زدند و مهارش خيلي سخت بود. اگر يك پنالتي نزديك من بود و آن را نگرفتم، حق با منتقدانم است.

حقيقي: از چند تيم صاحبنام پيشنهاد دارم عليرضا حقيقي فصل بعد به چه تيمي مي‌رود؟ او از براگاي پرتغال پيشنهاد دارد ولي فعلاً مقصدش مشخص نيست. عليرضا در اين باره مي‌گويد: «پيشنهاد براگا در رسانه‌هاي پرتغال مطرح شد در حالي كه من چند پيشنهاد ديگر هم داشتم كه رسانه‌ها چيزي درباره‌‌اش ننوشتند چون نمي‌دانستند. چند تيم ديگر پرتغال هم خواهان عقد قرارداد با من شده‌اند. يكي، دو تيم صاحبنام ديگر هم جزو مشتريانم هستند ولي دوست ندارم رسانه‌اي شود. من يك سال ديگر با روبين كازان قرارداد دارم. منتظرم وضعيتم در آينده مشخص شود. فعلاً چيزي را رسانه‌اي نمي‌كنم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها