دفاع مدیر چندشغله از پست جدیدش: اینها شغل است؟

کد خبر: 455987

با توجه به سیاست‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم آکادمی مملو از قهرمانان برتر تیم‌های ملی باشد و وقتی در آکادمی قدم می‌زنید، هر کسی را می‌بییند یا ورزشکار المپیکی باشد یا ورزشکارانی که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند.

سرویس ورزشی « فردا »-

هفته گذشته با تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی به عنوان سرپرست آکادمی ملی المپیک انتخاب شد.

به گزارش تسنیم باقرزاده در خصوص انتصابش در آکادمی ملی المپیک گفت‌وگویی انجام داد که مشروح آن در زیر آمده است. این مصاحبه را بخوانید.
با تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک شما به عنوان سرپرست آکادمی ملی المپیک منصوب شدید. مهمترین برنامه شما برای احیای دوباره آکادمی چیست؟
با توجه به سیاست‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم آکادمی مملو از قهرمانان برتر تیم‌های ملی باشد و وقتی در آکادمی قدم می‌زنید، هر کسی را می‌بییند یا ورزشکار المپیکی باشد یا ورزشکارانی که به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند. من برنامه‌ها و کارهای خود را با هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک هماهنگ کردم و با سجادی تماس داشتم تا مرکز سنجش تیم‌های ملی بار دیگر فعال شود و سجادی با این تصمیم موافقت کرد. ما نیاز به حمایت وزارت ورزش و شورای برون مرزی و کمیته ملی المپیک داریم تا این مرکز دوباره راه‌اندازی شود و هیچ تیمی بدون آمادگی جسمانی به مسابقات اعزام نشود و کیفیت تیم‌های اعزامی بالاتر برود.
دوم اینکه آکادمی باید خانه ورزشکاران باشد و امکانات قوی در اختیار آنها باشد. بسیاری از دستگاه‌ها از رده خارج شده‌اند و باید در این زمینه از آکادمی حمایت شود. با معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش هماهنگی‌های لازم در حال انجام است تا آموزش‌ها در فدراسیون‌ها یکسان باشد. به علاوه احیای مرکز پزشکی آکادمی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه‌هاست. آکادمی باید با تمام توان تا المپیک ریو در اختیار ورزشکاران و فدراسیون‌ها باشد در ضمن انتخاب سرپرست آکادمی ملی المپیک با نظر اعضای هیئت اجرایی است و باید حمایت‌های کمیته ملی المپیک را به همراه داشته باشد.
برخی معتقدند که نباید بعد از یک دوره سرپرستی در آکادمی بار دیگر برای این مرکز سرپرست انتخاب می‌شد و لازم نبود این بار مدیر در رأس آکادمی قرار می‌گرفت؟
من فردی آکادمیک هستم و در حال دریافت کرسی استادی دانشگاه تهران هستم. سال‌های سال رئیس بزرگترین دانشکده ورزش آسیا و ایران یعنی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران بودم، جایی که بیش از 80 درصد دکترا و هیئت علمی تربیت بدنی را تربیت کرده است و بسیاری از مسئولان ورزش فارغ‌التحصیل این جا هستند. به دلیل ارتباطات و تعاملی که با فدراسیون‌های ورزشی و شخصیت‌های ورزشی داشتم، هیئت اجرایی تصمیم گرفت تا زمانی که رئیس خوب و جامع‌الشرایط انتخاب شود از من استفاده کنند.
با توجه به نزدیکی به المپیک و اینکه آکادمی باید بازوی ورزش ایران باشد، حکم سرپرستی من صادر شد و من چه یک روز و چه یک سال سرپرست باشم به نحو احسن کارم را انجام می‌دهم. من کارم را بلدم و با توجه به شناخت از نیازهای آکادمی این مسئولیت را پذیرفتم و به زودی خبرهای خوبی از آکادمی خواهید شنید و کمک‌های مناسبی به فدراسیون‌ها ورزشکاران برای حضور موفق در ریو ارائه خواهد شد. روز گذشته نامه‌ای به همه فدراسیون‌ها فرستادم تا نیازهای خود را اعلام کنند. هیئت اجرایی به دلیل شناختی که از من داشت این تصمیم را گرفت و چه رئیس باشم و چه سرپرست مسئولیتم را به بهترین نحو انجام خواهم داد.
پس این موضوع در دستور کار هیئت اجرایی است که برای از دست ندادن فرصت تا المپیک ریو در آکادمی سرپرست حضور داشته باشد و پس از آن رئیس معرفی شود؟
بله، همین طور است. من 30 سال است که کار آکادمیک کردم و از روانشناسی ورزش، مرکز سنجش، روانشناسی ورزشی، پزشکی ورزشی، بدنسازی ورزش و مدیریت در ورزش شناخت دارم. نیاز نیست فردی را در آکادمی قرار دهیم که تازه بعد از 8 ماه بفهمد که باید چه کند و ببینیم که ریو از دست رفته است. من درک صحیحی از فعالیت‌های آکادمی دارم و به دنبال گرفتن ارج و قرب از طریق آکادمی نیستم.
ما باید واقع‌بین باشیم. در فوتبال بلاتر بالای 80 سال، آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری بالای 70 سال و توماس باخ هم بالای 60 سال سن دارند ولی در ایران ما از مدیری با کوله‌باری از سابقه ورزشی می‌خواهیم که در خانه باشد. ما به مهدوی که بازنشسته است، می‌گوییم مجوز بگیرد و مشحون باید در خانه بنشیند. متاسفانه الان آدم‌های زیادی را داریم که با تجربه زیاد در ورزش خانه‌نشین هستند. من کار اجرایی کرده‌ام و می‌توانم این مرکز را تا المپیک ریو پیش ببرم. مبلغی از آکادمی نمی‌گیرم، حتی از شمشیربازی هم حقوقی نمی‌گیرم و تنها حقوق دانشگاهی را دارم.
حضور همزمان در آکادمی و فدراسیون شمشیربازی را چگونه مدیریت می‌کنید؟
کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی نهاد غیردولتی هستند و اهداف آنها مشخص است و اینگونه نیست که فردی باید از صبح تا شب آنجا بنشیند. آکادمی 10 مرکز دارد که نیازمند مسئول هستند و باید بر کار آنها نظارت شود. شمشیربازی هم نایب رئیس، دبیر و کارشناسان خوبی دارد که کارها را به پیش می‌برند.
هیئت اجرایی ماهی یک جلسه دو ساعته دارد و در خصوص مسائل کمیته ملی المپیک و اعزام‌ها بحث می‌شود. آیا این شغل است؟ ما می خواهیم با برنامه‌ریزی امور آکادمی را به پیش ببریم. اینکه یک مدیر تمام وقت از صبح تا شب در آکادمی باشد و چای بخورد اما امور را به پیش نبرد و کارش را بلد نباشد مشکل را حل نمی‌کند. باید دنبال فردی کاربلد در آکادمی باشیم. من این کار را بلدم و با برنامه پیش می‌روم و به دنبال احیای آکادمی هستم. آکادمی دو سال با سرپرستی اداره شد و برای رسیدن به برنامه‌ها نیاز به زمان دارد و امیدواریم تا المپیک آکادمی در بهترین شرایط باشد و در کنار ورزش قدم بردارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها