مجمع عمومی "آنوک" و فرصتی که برای مسئولان کمیته ملی المپیک از دست رفت

کد خبر: 466978

مطمئنا دیدار نزدیک با مسئولان آنوک و IOC می‌تواند یک نقطه قوت در جهت افزایش ارتباط‌ها باشد تا در مواقع ضروری با استفاده از این ارتباطات موانع از سر راه ورزش کشور در میادین بین‌المللی برداشته شود.

سرویس ورزشی « فردا »-

بیستمین مجمع عمومی انجمن جهانی کمیته‌های ملی المپیک(آنوک) 28 تا 30 اکتبر( 6 تا 9 آبان) در واشنگن برگزار شد و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا و روسا و مقامات کمیته ملی المپیک کشورهای عضو نیز در آن حضور داشتند. به گزارش نسیم خدمت به جنبش المپیک در چارچوب اصول فلسفی، معنوی و ورزشی تعریف شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک، توسعه همکاری و مبادله اطلاعات بین کمیته‌های ملی المپیک عضو، ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای لازم به کمیته بین‌المللی به منظور پیشبرد و توسعه جنبش المپیک و تقویت کمیته‌های ملی المپیک در سطح کشور متبوع مهم‌ترین اهداف ANOC است. به علاوه آخرین تغییرات در آیین نامه‌های داخلی IOC، نحوه برگزاری المپیک و اتفاقات پیش‌روی ورزش از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نشست مجمع عمومی انجمن کمیته‌های ملی المپیک در حالی در میان سکوت خبری در ایران و بدون حضور رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد که این نشست آخرین نشست آنوک پیش از برگزاری المپیک است. نشست هیات اجرایی انوک قرار بود در حاشیه بازی‌های المپیک تابستانی 2016 ریودو ژانیرو برگزار شود که مقرر شد این نشست در سال 2016 در دوحه برگزار شود.

مسئولین کمیته ملی المپیک در حالی امسال از حضور در نشست آنوک استقبال نکردند که در سال 2014 رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک جهت حضور در اجلاس عمومی سالانه آنوک ANOCراهی کشور تایلند شدند.

کیومرث هاشمی و شهنازی، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک پیش از این طی نامه‌ای به وزارت ورزش از سفر خود به واشنگتن آمریکا برای حضور در مجمع عمومی انجمن جهانی کمیته‌های ملی المپیک خبر داده بودند اما در اتفاقی غیر قابل پیش‌بینی و برخلاف انتظار به جای مسئولین مربوطه، رباب شهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک به این نشست اعزام شد. خبری که حتی روی خروجی کمیته ملی المپیک قرار نگرفت و نتیجه آن نیز اعلام نشد.

با توجه به اینکه دراین نشست موضوعات مهمی مطرح می‌شود، حضور مسئولان کمیته ملی المپیک در این نشست لازم بوده است. باید به یاد داشته باشیم که با توجه به حضور اعضای کمیته ملی المپیک، شورای المپیک آسیا، توماس باخ و شیخ احمد در نشست آنوک، یک دیدار غنی با مسئولان ورزش جهان از دست رفت. هر چند ممکن است که موضوعات نشست در قالب پکیجی به ایران ارسال شود اما با عدم حضور هاشمی و شهنازی باعث خواهد شد تا از سیاست‌های کلی آنوک بی‌اطلاع بمانیم.

مطمئنا دیدار نزدیک با مسئولان آنوک و IOC می‌تواند یک نقطه قوت در جهت افزایش ارتباط‌ها باشد تا در مواقع ضروری با استفاده از این ارتباطات موانع از سر راه ورزش کشور در میادین بین‌المللی برداشته شود.

همراهی رئیس کمیته ملی المپیک با تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی آمریکا از سوی برخی افراد مورد انتقاد قرار گرفت و شاید همین موضوع باعث شد تا هاشمی در مجمع عمومی انجمن جهانی کمیته‌های ملی المپیک شرکت نکند. حضور هاشمی در لاس‌وگاس آمریکا به واسطه موقعیت وی جای سوال ندارد و شاید بنا بر مصلحت ورزش وی این تیم را همراهی کرده باشد و نمی توان به آن خرده گرفت. آنچه جای تعجب و سوال دارد غیبت کیومرث هاشمی و مسئولان کمیته ملی المپیک در بیستمین مجمع عمومی انجمن جهانی کمیته‌های ملی المپیک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها