انتخاب خزانه‌دار کمیته المپیک از بیرون مجمع!

کد خبر: 652149

در انتخابات جدید کمیته ملی المپیک، نامزدهای خزانه‌داری فقط از اعضای مجمع کمیته نخواهند بود.

خبرگزاری فارس: بعد از استعفای محمدعلی شجاعی، فهیمه شباک در تاریخ 15 اسفند به عنوان سرپرست خزانه‌داری و ذیحساب معرفی شد. وی قرار است تا زمان انتخابات کمیته ملی المپیک که امسال برگزار می‌شود، در این سمت به فعالیت خود ادامه دهد.

این در حالیست که اساسنامه کمیته ملی المپیک که مورد بررسی اعضا قرار گرفت تغییراتی دارد که می‌توان به انتخاب خزانه‌دار اشاره کرد.

براین اساس در زمان انتخابات کمیته برای پست خزانه‌داری انتخاباتی صورت نمی‌گیرد و اعضای هیات اجرایی گزینه‌های خود را به خزانه‌داری کل کشور معرفی می‌کنند، تا گزینه‌ها در مجمع انتخاباتی به رأی گذاشته شوند و در نهایت خزانه‌دار مشخص شود.

پیش از این از بین اعضای مجمع، افراد برای نامزدی خزانه‌داری اقدام می‌کردند، اما با توجه به اینکه خزانه‌دار باید از سمتش به عنوان ریاست فدراسیون استعفا دهد، به نظر می‌رسد روسا تمایلی برای خزانه‌داری ندارند.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این باره به فارس گفت: با توجه به اینکه خزانه‌داری شغل محسوب می‌شود و خزانه‌دار باید کارمند دولت باشد، ما 2 محدودیت داریم. پیش از این خزانه‌دار از بین اعضای مجمع (روسای فدراسیون‌ها، نماینده نهادها و ...) انتخاب می‌شد که البته باید سوابقی را در بحث مالی دارا می‌شد.

وی افزود: ما همه موارد را بررسی کردیم. تلاش این است انتخابات بدون چالش برگزار شود. در زمان بررسی اساسنامه که دو معاون وزارت ورزش هم حضور داشتند و نتیجه این شد خزانه‌دار فقط از اعضای مجمع نباشد، اما نامزدها تمامی خصوصیات وزارت دارایی را داشته باشند. بنابراین بعد از تایید نهایی وزارت دارایی، هیات اجرایی در زمان انتخابات نامزدهای خزانه‌داری را معرفی می‌کند و اعضای مجمع می‌توانند به شخص مورد نظر خود رأی دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها