کج سلیقگی سیما در ماجرای پخش والیبال و فوتبال ملی!

کد خبر: 679607

نمی توان تلاش های روزافزون صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی را نیز نادیده گرفت. در طول سال های گذشته مسابقات ورزشی مختلف از داخلی و فوتبال گرفته تا خارجی و سایر ورزش ها، همواره از صدا و سیما به صورت زنده و مستقیم پخش شد و همین اقدامات قابل تقدیر نیز باعث شده بود تا شب گذشته نیز کمتر کسی انتظار عدم پخش بازی تیم ملی فوتبال را داشته باشد.

کج سلیقگی سیما در ماجرای پخش والیبال و فوتبال ملی!
دوربین صدا و سیما
سرویس ورزشی فردا: بر کسی پوشیده نیست که صدا و سیمای کشورمان بیشترین آمار بینندگان خود را زمانی دارد که یک مسابقه ورزشی از شبکه های تلویزیونی روی آنتن می رود و میلیون ها مخاطب را پای جعبه جادویی می نشاند تا 90 دقیقه و یا بیشتر، یک مسابقه فوتبال یا والیبال را به تماشا بنشیینند.
در این رابطه بخوانید: اقدام عجیب سیما هنگام پخش بازی های ملی
در این بین اگر این مسابقات ورزشی در سطح ملی برگزار شود، بی شک بر تعداد بینندگان تلویزیونی آن نیز افزود می شود و در کنار این مسئله نیز تعطیلی چند روزه نیز می تواند بر آمار مخاطبان تلویزیون هنگام پخش زنده یک مسابقه ورزشی بیفزاید. اما شب گذشته شاهد این مسئله بودیم که در یک کج سلیقگی آشکار، مسئولان صدا و سیما در شرایطی که می توانستند مردم را پای تلویزیون نشانده و پایان یک روز تعطیل را با پخش بازی های ملی فوتبال و والیبال به کام مردم شیرین کنند، از این اقدام سر باز زده و سریال تلویزیونی جای بازی مهم تیم ملی والیبال و پخش مسابقات موتوجی چی جای بازی دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان را گرفت.
اوج اقدامات عجولانه صورت گرفته نیز زمانی بود که در حساس ترین لحظه از مسابقه تیم ملی والیبال کشورمان برابر لهستان، درست زمانی که بازیکنان کشورمان در امتیاز 24 و یک قدمی پیروزی ست سوم بودند، تصاویر تلویزیونی والیبال قطع و گزارشگر والیبال نیز اعلام کرد که بینندگان تلویزیونی ادامه مسابقه را از شبکه ورزش می توانند تماشا کنند.
موضوعی که حتی به انتقاد بازیکنان ملی پوش والیبال کشورمان نیز منجر شد. سیدمحمد موسوی که غایب بزرگ ایران در این دوره لیگ‌جهانی است، بعد از برد ۳-۱ ایران برابر لهستان در آخرین بازی هفته اول، ضمن تبریک به بازیکنان تیم‌ملی در اینستاگرامش پستی را منتشر کرد و از نحوه پخش بازی تیم ملی نیز انتقاد کرد.
از سوی دیگر نیز میلیون ها هوادار تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته منتظر بودند تا جدال تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با مونته نگرو را به صورت زنده و مستقیم تماشا کنند تا شبی کاملا ورزشی و پرنشاط را بعد از برتری تیم ملی والیبال برابر لهستان تجربه کنند. اما این امکان نه تنها با عدم پخش بازی تیم ملی فوتبال کشورمان فراهم نشد، بلکه به جای رقابت تیم ملی فوتبال ایران، مسابقات موتوجی چی از شبکه ورزش روی آنتن رفت.
البته نمی توان تلاش های روزافزون صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی را نیز نادیده گرفت. در طول سال های گذشته مسابقات ورزشی مختلف از داخلی و فوتبال گرفته تا خارجی و سایر ورزش ها، همواره از صدا و سیما به صورت زنده و مستقیم پخش شد و همین اقدامات قابل تقدیر نیز باعث شده بود تا شب گذشته نیز کمتر کسی انتظار عدم پخش بازی تیم ملی فوتبال را داشته باشد. اما این انتقادات مطرح شد تا صدا و سیما در برنامه های آتی خود، به میزان مخاطبان منتظر پای جعبه جادویی نیز توجه ویژه داشته باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها