۲ اپیزود از رد پای دلال‌ها در انتخاب سرمربی آلمانی استقلال

کد خبر: 733176

باید منتظر ماند و دید که در روزها و هفته های آینده به خصوص در دربی هفته دهم سرخابی ها چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. چراکه برتری شفر مقابل برانکوی کروات در دربی پایتخت می تواند تضمینی باشد بر حضور حتی چند ساله این مربی روی نیمکت استقلال. اما شکست در دربی حتی ممکن است کاری کند که کار شفر به نیم فصل هم نکشد.

۲ اپیزود از رد پای دلال‌ها در انتخاب سرمربی آلمانی استقلال

2 اپیزود از رد پای دلال ها در انتخاب سرمربی آلمانی استقلال

سرویس ورزشی فردا: بالاخره تکلیف سرمربیگری استقلال هم مشخص شد و آبی های پایتخت توانستند یک مربی خارجی را روی نیمکت خود بنشانند. مردی که هر چند کارنامه چندان موفقی در عرصه مربیگری نداشته اما مطرح شدن نام های مختلفی از جمله فاتح تریم که جز بازی رسانه ای نبود، موجب شد تا اضافه شدن وینفرد شفر به کادر فنی استقلال چندان مورد حمایت هواداران استقلال قرار نگیرد.

خوش‌وبش شفر با کی‌روش +عکس اینجا ببینید

بعد از حضور شفر در ایران و عقد قرارداد با مسئولان این باشگاه، صحبت هایی هم در خصوص بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم مطرح شد اما بازهم اتفاقاتی رخ داد تا نشان داد به میان آمدن نام فرهاد مجیدی هم یک بازی رسانه ای دیگر برای هویت بخشیدن به شفر بوده و قرار نیست شماره هفت اسطوره ای آبی ها به این باشگاه بازگردد. انتخاب بیژن طاهری و سیروس دین‌محمدی از سوی کمیته فنی باشگاه استقلال به عنوان دستیاران وینفرید شفر عجیب و غیرمنتظره بود. در واقع این کمیته دو نفر از اعضای خودش را به عنوان مربی انتخاب کرد. این تصمیم با اعتراض زیادی از سوی هواداران روبه‌رو شد، چرا که بر این باور بودند آنها به نفع خودشان رای صادر کرده‌اند و گزینه‌های مناسبی برای کمک به سرمربی جدید آلمانی نیستند.

استقلالی شدن شفر اما بدون حاشیه نبوده و نخواهد بود و بدون شک سرمربی آبی ها کار سختی را پیش رو دارد. چراکه با تنها یک باخت دیگر، سر و صدای هواداران استقلال بلند شده و این بار فریاد سکوهای آبی آزادی به غیر از کادر فنی و بازیکنان، دامان مدیریت و هیئت مدیره باشگاه را نیز خواهد گرفت. به خصوص این روزها که خبرهایی مبنی بر دست داشتن یک دلال دبی نشین در استقلالی شدن شفر مطرح شده است.

۲ اپیزود از رد پای دلال‌ها در انتخاب سرمربی آلمانی استقلال

اپیزود اول- افشاگری مدیرعامل اسبق

صبح امروز بود که مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره انتخاب شفر به عنوان سرمربی آبی پوشان پایتخت لب به انتقاد گشود و درباره یک دلال دبی نشین نیز افشاگری کرد. مدیرعامل پیشین استقلال به حضور شفر در این باشگاه اشاره کرد و یادآور شد: آمدن شفر مرا یاد حضورم در استقلال می‌اندازد. ما آن سال در آسیا نتیجه نگرفتیم و یکی از ایرانی‌های دبی‌نشین بارها پیشنهاد می‌کرد که وسط فصل «شفر» را جایگزین مربی ایرانی‌مان کنیم. انگار آن «دلال دبی‌نشین» همچنان علاقه‌مند بود شفر به استقلال بیاید. زیاد نمی‌خواهم به اینکه چه کسی یا کسانی شفر را معرفی کردند یا پشت این اتفاق بودند بپردازم. امیدوارم تصمیمی که باشگاه استقلال گرفته، منطقی باشد و بتواند کمک به باشگاه کمک کند. آن چیزی که مسلم و از صحبت‌های شفر مشخص است، این است که ابتدا قول قهرمانی نداد و قطعاً در هفته‌های آینده نگرفتن سهمیه را جزو بحث‌هایش خواهد داشت. حتی شاید بعداً با این ادعا که تیم را تا اواسط جدول بالا بیاورد، مدیریت و هواداران را هم قانع کند. بعید نیست که شفر برای فصل آینده وعده‌هایی بدهد.

ردپای دلال دبی نشین در استقلالی شدن شفر اینجا بخوانید

واعظ آشتیانی درباره نقش کمیته فنی باشگاه استقلال در انتخاب شفر، خاطرنشان کرد: ای‌کاش کمیته فنی خودش را وارد این انتخاب نمی‌کرد، چرا که مدیریت باشگاه استقلال همان طور که خودش را پشت رفتن منصوریان پنهان کرد، این‌بار پشت این کمیته مخفی می‌کند و زیر بار تعهداتی که مبنی بر مدیریت در باشگاه دارند، نخواهد رفت. برداشت و تحلیل من این است که بزرگترین خطای مدیریت، موافقت با استعفای منصوریان بود که این فرصت را برای او مهیا نکردند که تا پایان فصل ادامه بدهد. اگر قرار بود تغییرات انجام شود، همه باید می‌رفتند. این انصاف نبود که انگشت اتهام به سمت سرمربی برود و خودشان به رویه سابق غلط مدیریتی‌شان ادامه دهند. اگر مربی ایرانی هم جای منصوریان می‌آمد، مقطعی شاید نتیجه می‌گرفت، اما این نتایج مُسکن بود و در آینده دچار مشکل می‌شدند.

اپیزود دوم- ماجرای یک دوست دبی نشین

علی نظری جویباری که سال ها در استقلال بوده و مدیر نقل و انتقالات آبی پوشان محسوب می شده، در اینستاگرام خود به مدیریت آبی پوشان حمله کرد و نوشته "از پانزده سال پیش هر زمان به دنبال مربی برای استقلال بودیم یک دوست در دبی شفر را به ما معرفی می کرد."

علی نظری جویباری با لحنی منتقدانه و اعتراض‌آمیز از بی‌اعتنایی باشگاه استقلال به هوادارانش گفت و افزود مدیران این تیم برای ادامه حیات مدیریت خود حاضرند همه را قربانی کنند. وی از ماجرای آمدن شفر سالخورده تا انتخاب فرهاد مجیدی، جوان فوتبالیست محبوب استقلالی‌ها نوشت و تلفیق حضور این جوان در کنار سرمربی جدید پیر و شاید کمی بی‌انگیزه را تصمیمی نسبتا مناسب دانست.

نظری جویباری در اینستاگرام خود اینگونه نوشت: " مديران باشگاه به خواسته هواداران توجه نمي كنند! دربعضي مواقع ممكن است خواسته هواداران احساسي باشد ولی مديران بايد شرايط سخت هواداران را درك كنند و با احساسات آنان بازی نكنند ولی متاسفانه مديران باشگاه برای بقاء خود همه را قربانی می‌كنند تا چند روزی عمر مديريت خودشان را افزايش دهند.

از مطرح كردن نام فاتح تريم بعنوان سر مربی تا رسيدن به شفر و از دستياری محمد تقوی و فرهاد مجيدی به اعضای كميته فنی منتخب خودشان رسيدند اينها نمونه هايی از مديريت مدرن امروزی است.

انتخاب شفر توسط يكی از دوستان مشترك ما كه سالها در دبی زندگی می‌كند اتفاق افتاد از ده الی پانزده سال پيش هر وقت استقلال نتيجه نمی‌گرفت و يا پی سرمربی بوديم ايشان تماس می‌گرفت دوست خودش آقای شفر را معرفی می‌كرد اين كج سليقگی مديرعامل با تأييد اعضای كميته فنی تشريفاتی تكميل شد.

اینجا بخوانید: پیغام منصوریان به سرمربی جدید استقلال

حال برای سربلندی تيم محبوبمان ناچاريم از شفر حمايت كنيم برای كمك به شفر با اين سن ممكن هست كمي بی‌انگيزه باشد با تلفيق شفر به عنوان سرمربی ويك جوان دوست داشتنی و محبوب هواداران بنام فرهاد مجيدی به عنوان دستيار اول به يك ميانگين سنی استاندارد يك مربی با تجربه برسيم شايد با كمك فرهاد جوان و تجربه شفر پيرمرد و بازيكنان با تجربه و جوانان با انگيزه استقلال بزرگ را به روزهای خوش باز گردانند ولی هر چند متعقدم اشكال كار در جای ديگري است حتی اگر فاتح تريم بيايد. "

حالا باید منتظر ماند و دید که در روزها و هفته های آینده به خصوص در دربی هفته دهم سرخابی ها چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. چراکه برتری شفر مقابل برانکوی کروات در دربی پایتخت می تواند تضمینی باشد بر حضور حتی چند ساله این مربی روی نیمکت استقلال. اما شکست در دربی حتی ممکن است کاری کند که کار شفر به نیم فصل هم نکشد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها