ابراهیم آشتیانی درگذشت +بیوگرافی

کد خبر: 740342

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس دار فانی را وداع گفت.

ابراهیم آشتیانی درگذشت +بیوگرافی

خبرگزاری تسنیم: ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که چند وقت اخیر را درگیر بیماری قلبی بود، صبح امروز ابراهیم آشتیانی درگذشت (سه‌شنبه 2 آبان 96) در بیمارستان شهید رجایی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آشتیانی متولد 10 آذر 1325 در تهران بود. او در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کرد و بیشتر دوران باشگاهی‌اش را در پرسپولیس گذراند. آشتیانی دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی بود و در دانشگاه تدریس می‌کرد. فرزند او، اردلان آشتیانی نیز بازیکن فوتبال بود.

آشتیانی دوران جوانی خود را در تیم‌های بوستان و پولاد (تیم زیر شاخه شاهین) گذراند و از سال 1343 توسط عباس اکرامی به تیم بزرگسالان شاهین راه یافت. آشتیانی در سال 1347 رسما به پرسپولیس پیوست و با این تیم در جام باشگاهای آسیا شرکت کرد. این اولین حضور یک تیم ایرانی در این جام بود که آشتیانی نیز در آن حضور داشت.

آشتیانی در سال 1348 همراه با اکثر بازیکنان پرسپولیس بر اساس قراردادی که مابین عبده (مالک باشگاه پرسپولیس) و خیامی (مالک باشگاه پیکان) منعقد شد به مدت یک سال به باشگاه پیکان نقل مکان کرد. در همان سال توسط رایکوف به تیم ملی راه یافت.

در سال 1349 او و بازیکنان پرسپولیس دوباره به باشگاه قدیمی خود پیوستند. در سال 1350 و بازی با هامبورگ آلمان بازی زیبای آشتیانی باعث شد تا مسئولان این تیم آلمانی پیشنهاد به خدمت گرفتن این مدافع 25 ساله را به مسئولان پرسپولیس بدهند که کارشکنی‌ها مانع این انتقال و او در ایران ماندگار شد. او علاوه بر حضور در دیدار پرسپولیس و هامبورگ دو روز قبل از آن در جریان دیدار دوستانه تاج برابر هامبورگ نیز به عنوان یار کمکی تاج (استقلال) به میدان رفت. همچنین در این سال در مسابقات جام دوستی به عنوان یار کمکی برای پاس به میدان رفت.

در سال 1351 همراه با پرسپولیس قهرمان مسابقات منطقه‌ای ایران شد و در سال 1352 به مقام قهرمانی جام تخت جمشید دست یافت در همین سال بود که پرسپولیس برد تاریخی 6 بر صفر مقابل تاج را کسب کرد که گل اولین این دیدار با حرکت از جناح راست و پاس آشتیانی و ضربه حسین کلانی به ثمر رسید.

در سال 1353 آشتیانی همراه با خداحافظی بازیکنان قدیمی باشگاه در حالی که 28 سال سن داشت به عنوان کاپیتان پرسپولیس انتخاب شد و در همان سال جام سوم تخت جمشید را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد. آشتیانی در سال 1355 با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ تخت جمشید از عرصه بازیگری خداحافظی کرد.

خبرگزاری تسنیم ضایعه درگذشت آشتیانی را به خانواده آن مرحوم و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها