کامیابی‌نیا: با همین فرمان تا قهرمانی می رویم/ بازی جم از دربی هم سخت‌تر بود/ دوست دارم قهرمانی‌مان را دبل کنیم

کد خبر: 753749

همه چیز تلاش کردن خالی نیست. اگر به این کار بود همه صبح تا شب تمرین می‌کردند و بعد قهرمان می‌شدند. البته که بازیکنان و کادر فنی و تاکتیک در فوتبال حرف اول را می‌زند، ولی خب اینکه بچه‌های تیم در تمرینات و مسابقات یکدل هستند و با هم برای رسیدن به موفقیت متحد شده اند مهم‌ترین چیز است که با تلاش و تمرین تکمیل می‌شد.

کامیابی‌نیا: با همین فرمان تا قهرمانی می رویم/ بازی جم از دربی هم سخت‌تر بود/ دوست دارم قهرمانی‌مان را دبل کنیم

سرویس ورزشی فردا: کمال الدین کامیابی نیا از پیروزی تیمش در بازی فینال گونه لیگ در شهر جم خیلی راضی بود و این برد را استارتی برای رسیدن به عنوان دوباره قهرمانی و دبل کردن در این زمینه می دانست. او که برای بازی با ذوب آهن از هر نظر آماده بود درباره شرایط این هفته های پرسپولیس و حاشیه هایی که تیم را احاطه کرده حرف زد.

فردا: باد در بادبان های کشتی پرسپولیس می وزد؟ - شکر خدا تیم خوب کار می کند و نتیجه اش را هم می گیرد. البته این بی دلیل نیست. یعنی هیچ اتفاقی بی دلیل نیست. من خودم از پایین ترین سطح فوتبال به اینجا رسیدم و تنها دلیلش را بعد از یاری خدا تلاش و ممارست در فوتبال می دانم.

فردا: یعنی همه چیز با تمرین و تلاش بدست می آید؟ - همه چیز تلاش کردن خالی نیست. اگر به این کار بود همه صبح تا شب تمرین می کردند و بعد قهرمان می شدند. البته که بازیکنان و کادر فنی و تاکتیک در فوتبال حرف اول را می زند ولی خب اینکه بچه های تیم در تمرینات و مسابقات یکدل هستند و با هم برای رسیدن به موفقیت متحد شده اند مهم ترین چیز است که با تلاش و تمرین تکمیل می شد.

فردا: بازی در جم سخت بود؟ - به جرأت می گویم که این بازی برای ما از دربی هم دشوارتر بود. در لیگی که 16 تیم با چنگ و دندان به جان هم می افتند تا حریف شان را از گردونه رقابت بیرون کنند و خودشان به بالای جدول برسند قطعا پارس جنوبی جم بی دلیل و شانسی به آن بالا نرسیده بود و این در بازی با ما ثابت شد. آنهایی که بازی را دیدند به این حرف من رسیده اند.

کامیابی نیا: با همین فرمان تا قهرمانی می رویم/ بازی جم از دربی هم سخت تر بود/ دوست دارم قهرمانی مان را دبل کنیم

فردا: چرا! بیشتر توضیح می دهی؟ - یکی از اتفاقات بدیهی در دیدارهای تیم ما با رقبا این است که نام پرسپولیس به خودی خود به حریف مان انگیزه بالایی می دهد تا دوبرابر هر بازی معمولی انگیزه داشته باشد و برای شکست دادن ما از همه انرژی اش استفاده کند. به این همه فاکتور انگیزشی که یکی از آنها هم پخش مستقیم برای کل کشور از تلویزیون است اضافه کنید کورس صدرنشینی را که اگر ما به این تیم می باختیم کارمان برای بازگشت به صدر دو برابر سخت تر می شد. مجموعه این دشواری ها باعث شدند تا بازی خیلی سختی را در جم داشته باشیم.

فردا: سکوها چقدر باعث دردسرتان شدند؟ - سکوها هم کار را برای ما سخت کردند ولی نه به اندازه خود پارس جم و بازیکنانش. به هر حال پرسپولیس یک تیم مردمی است و در همه نقاط ایران حتی در جم که در جنوبی ترین نقاط کشور است هم تنها نبود. هواداران تیم در ورزشگاه تختی جم برای ما سنگ تمام گذاشتند و دست شان درد نکند. ما هم این برد را به آنها تقدیم کردیم.

فردا: قبل از گل همه فکر کردند تو روی دفاع جم خطا کردی؟ - آن زمان متوجه این موضوع نشده بودم که برای چه اعتراض می کنند ولی بعد که فیلم بازی را دیدم متوجه شدم همه از روبرو دیده بودند و فکر کردند من بازیکن جم را هل دادم. اما بین و من و دفاع حریف نیم متری فاصله بود و من اصلا با او تماس نداشتم.

فردا: اما داور چطور متوجه این موضوع شد؟ - نمی دانم. شاید کمکش به او گفته که می تواند بازی را ادامه بدهد. چون انصافا من اصلا به بازیکن حریف نخوردم و او خودش را به زمین انداخت تا خطا بگیرد. این هم از کارهای خوب داور بود.

فردا: ...و پاست را دادی و...؟ - بله! شایان به موقع جلو کشیده بود و چون حواس مدافعان به مهاجمان ما بود او راحت رفت و تقه اش را به توپ زد تا گل بزنیم. خیلی چسبید و گل به موقعی بود. امیدوارم بتوانیم با همین فرمان تا قهرمانی برویم.

کامیابی نیا: با همین فرمان تا قهرمانی می رویم/ بازی جم از دربی هم سخت تر بود/ دوست دارم قهرمانی مان را دبل کنیم

فردا: در نیم فصل که قهرمان می شوید؟ - معلوم نیست! البته ما به چیزی جز برد فکر نمی کنیم و برای پیروزی هر کاری انجام می دهیم ولی با این همه قهرمانی در نیم فصل امتیازی برای تیمی ندارد. دوست دارم بتوانیم در پایان فصل قهرمانی را به هواداران مان هدیه کنیم تا آنها لذت دبل کردن در لیگ را تجربه کنند.

فردا: چطور پرسپولیس با این همه حواشی که دور و برش را گرفته می تواند نتایج مورد نظرش را بگیرد؟ - این تنها به یک دلیل است و آن چیزی نیست جز همدلی بچه ها! یعنی ما به خودمان یاد داده ایم که مسایل بیرون تیم و مسابقات را به تیم و رقابتها دخالت ندهیم. وقتی با این روش کار می کنیم در نتیجه بهتر هم می توانیم به سراغ حواشی برویم. ضمنا مسایل مدیریتی و این قبیل چیزها دخلی به ما ندارد. ما باید تمرین کنیم و مسابقه بدهیم و در نهایت در لیگ به میدان برویم.

فردا: برانکو چه نقشی را در این باره ایفا می کند؟ - او سهم عمده ای در این موضوع دارد. ما همه متوجه رفتار حرفه ای او هستیم. او به بچه های تیم یاد داده که خودشان را وارد مسایل حاشیه ای نکنند. ما وقتی هم بخواهیم درباره موضوعی حرفی بزنیم او ما را دعوت به سکوت می کند و می گوید که خودش با رسانه ها روبرو می شود تا مسایل را حلاجی کرده و حاشیه را از تیم دور می کند. نتیجه هم داده و ما هم از این نظر راحت تر هستیم.

فردا: بازی با ذوب آهن را چطور پیش بینی می کنی؟ - همه بازی ها برای ما دشوار است. حالا ما نه تنها پرسپولیس هستیم بلکه عنوان قهرمان فصل قبل را هم یدک می کشیم و این هم برای رقبا انگیزه دیگری را ایجاد می کند. ذوب آهن از تیم های خوب اصفهان است که هم بازیکنان خوبی دارد و هم سرمربی اش از کارنامه دارهای لیگ برتری محسوب می شود. البته ما هم برای این رویارویی تدارک خودمان را دیده ایم و می دانیم که چطور باید با ذوب آهن بازی کنیم.

فردا: قرعه کشی جام جهانی را چطور پیش بینی می کنی؟ - امیدوارم قرعه مناسبی برای تیم ملی رقم بخورد تا بتوانیم در جام جهانی به دور بالاتر صعود کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها