روزبه چشمی: استقلال راه افتاد، ولی کمی دیر/ اگر پنالتی دربی گل نمی‌شد...! / پرتغال و اسپانیا هم از همگروهی با ایران ناراحتند

کد خبر: 770216

بچه ها واقعا با هم هماهنگ شده اند. البته نباید از دروازه بانی خوب حسینی هم به سادگی عبور کنیم. او خیلی زحمت می کشد. در ساعات بیرون از تمرین اختصاصی کار می کند و می خواهد در بهترین شرایط برای استقلال درون دروازه بایستد. ما هم قدردان زحماتش هستیم و برای اینکه تلاش گروهی مان اثربخش باشد درون زمین بهترین وضعیت دفاعی را اجرا می کنیم.

روزبه چشمی: استقلال راه افتاد، ولی کمی دیر/ اگر پنالتی دربی گل نمی‌شد...! / پرتغال و اسپانیا هم از همگروهی با ایران ناراحتند

سرویس ورزشی فردا: روزبه چشمی را باید یکی از بازگشت پذیرترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال این مملکت برشمرد. او که هنوز به اوج شهرت نرسیده معروف شده بود و داشت پله های ترقی را یکی پس از دیگری می پیمود با یک آسیب دیدگی خانه نشین شد و روزهای تلخی را پشت سر گذاشت تا اینکه برای بازگشت مجدد آماده شد و در نهایت توانست خیلی زود به بالاترین سطح از فوتبال یعنی مهره ثابت تیم ملی شدن برسد. او این روزها چشم و چراغ دو مربی صاحبنام شاغل در فوتبال کشورمان است که هر یک حسابی ویژه روی او باز کرده اند. روزبه ماه های مهم و سرنوشت سازی پیش رو دارد و می خواهد با همین اقتدار به مسیری که در آن گام برمی دارد جلو برود.

فردا: خوب به دوران اوجت برگشتی؟ - از دعای خیر پدر و مادر و البته هواداران استقلال بوده است.

فردا: انتظار این اوجگیری را داشتی؟ - حقیقتا نه! می دانستم باید خودم را برای یک عالمه اتفاق تازه در زندگی ورزشی ام آماده کنم ولی نه در این حد که کی روش به من اعتماد کرد و حالا در استقلال هم جایگاه خوب گذشته ام را بدست آورده ام.

روزبه چشمی: اگر پنالتی دربی گل نمی‌شد...!

فردا: چطور؟ - در هر دو تیم استقلال و تیم ملی میلیونها طرفدار بازی هایم را می بینند. این وظیفه مرا سنگین تر می کند تا در بهترین شرایط بتوانم پاسخگوی محبت های آنها باشم. ضمن اینکه باید به وظایف فوتبالی ام هم رسیدگی کنم و کی روش و شفر را از اعتمادی که به من کرده اند پشیمان نسازم.

فردا: از استقلال حرف بزن و اینکه چه بر سر تیم تان در این فصل آمد؟ - باعث تأسف است که ما 5، 6 بازی اول لیگ را بد از دست دادیم. خیلی بد! اگر 5، 6 امتیاز در آن 6 دیدار می گرفتیم الان اصلا اتفاقات بدی که تجربه اش کردیم را نمی دیدیم.

فردا: چه اتفاقی؟ - یکی از بدترین اتفاقات برای خود من اتفاقی بود که بعد از بازی با پدیده رخ داد. هواداران ناراحت بودند و تیم و سرمربی را مورد پرسش قرار می دادند. دوست داشتم هرگز این اتفاق برای استقلال رخ نمی داد. ما خوب بازی می کردیم و موقعیت هم بدست می آوردیم ولی نمی توانستیم گل بزنیم. این کارمان را خراب می کرد. تا جلوی دروازه می رفتیم ولی توپها به دروازه نمی رسیدند. با این همه شکر خدا خوب زمانی جلوی نتایج بد را گرفتیم.

فردا: یک اتفاق جالب درباره ات در بازی با سپیدرود رشت رخ داد! محروم بودی ولی با تیم به رشت رفتی؟ - بله! خیلی دوست داشتم ببریم. تیم آماده بود و من هم از مسئولان باشگاه خواستم با تیم بروم. حتی گفتم با هزینه خودم می آیم که اینگونه نشد. رفتم و فکر می کنم تأثیر هم داشت چون بچه ها به من قول دادند بازی را می برند و ما بردهای مان را از آن دیدار شروع کردیم.

ر فردا: تو بیشترین تعداد دقایق بازی را بین همه استقلالی های این فصل به خودت اختصاص داده ای؟ - مهم نیست. این مهم است که توانسته باشم برای تیمم مفید باشم.

فردا: در دربی چه شد که آن پنالتی را دادی؟ - کاری غیر از آن نمی توانستم بکنم. به هر حال باز هم از همه استقلالی ها عذرخواهی می کنم. شاید هر مدافع دیگری هم بود این کار را می کرد. همیشه به این فکر می کنم که اگر سِیّد(حسینی) آن پنالتی را مهار می کرد چه اتفاقی می افتاد!

فردا: چکار کرده اید که دفاع استقلال این همه سر زبان ها افتاده است؟ - بچه ها واقعا با هم هماهنگ شده اند. البته نباید از دروازه بانی خوب حسینی هم به سادگی عبور کنیم. او خیلی زحمت می کشد. در ساعات بیرون از تمرین اختصاصی کار می کند و می خواهد در بهترین شرایط برای استقلال درون دروازه بایستد. ما هم قدردان زحماتش هستیم و برای اینکه تلاش گروهی مان اثربخش باشد درون زمین بهترین وضعیت دفاعی را اجرا می کنیم.

فردا: الان سه دفاعه بازی می کنید؟ - نه! همان چهار دفاعه هستیم ولی خب هر زمان یکی از دو دفاع کناری جلو می رود نفر نزدیکتر به جای خالی رفته و آن را پر می کند. در کل نمی گذاریم هیچ جای نفوذی خالی بماند.

روزبه چشمی: اگر پنالتی دربی گل نمی‌شد...!

فردا: دعوت 7 بازیکن از استقلال به اردوی تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟ - این نشان می دهد کی روش به دفاع ما اطمینان داشته و این یک حسن بزرگ برای استقلال است. ما هم باید به اعتماد او پاسخ مثبت بدهیم.

فردا: شفر تو را در دفاع میانی بازی می دهد. به خاطر پستت در تیم ملی نیست؟ - نمی دانم! او با من خیلی حرف می زند. در این باره هم با من حرف زده و من هم گفتم هر جا راحت است من مشکلی ندارم.

فردا: استقلال به پرسپولیس می رسد؟ - بحث اصلی ما پرسپولیس یا تیم دیگری نیست. ما فعلا باید امتیازاتی که در دور رفت از دست دادیم را جبران کنیم. یعنی کار دو برابر برای کم کاری دور رفت(خنده). اگر در آن روزها سه، چهارتا گل می زدیم و بازی ها را می بردیم الان در لیگ هم جزو مدعیان قهرمانی بودیم.

فردا: برای جام حذفی چه برنامه ای دارید؟ - آنجا هم چیزی مشخص نیست. بازی به بازی مثل فینال است. البته ما یک بازی تا فینال فاصله داریم و نباید این فرصت را به سادگی از دست بدهیم. شک نکنید که بازیکنان تیم ما برای قهرمانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. خود من که دوست دارم با استقلال یک جام بگیرم و در این راه هر کاری لازم باشد می کنم.

فردا: از گروه تیم ملی حرفی نمی زنی؟ - ما در گروه خوبی قرار گرفته ایم. یک گروه مردانه با رقبایی قَدَر! این را بگویم که حتم دارم آنها هم از همگروهی با تیمی که با کمترین گل خورده راهی جام جهانی شده خوشحال نیستند. شک ندارم که آنها هم از بودن در گروه ایران خوشحال نیستند.

فردا: فکر می کنی از گروه مان صعود می کنیم؟ - بستگی به بازی اول مان دارد. اگر مراکش را ببریم که انشااله این اتفاق بیافتد راه صعودمان باز می شود. هرچند که نباید خودمان را فریب بدهیم که با قهرمان سابق جهان اروپا در یک گروه هستیم. با این همه کی روش به ما یاد داده که از هیچ حریفی نترسیم و بدانیم که آنها از ما حساب می برند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها