اتفاق عجیب فوتبال ایران در سال جام جهانی/ لیگ برتر فوتبال با طعم خشونت و اعتراض

کد خبر: 773914

حساسیت‌های لیگ موجب شده تا از یک سو اعتراضات به داوری‌های فوتبال و از سوی دیگر اشتباهات داوران در طول هفته‌های منتهی به پایان لیگ بیشتر شده و اتفاقات عجیب و غریبی را در فوتبال ایران ایجاد کند. اتفاقاتی که بی شک ادامه آن به تیم ملی فوتبال نیز سرایت خواهد کرد و اگر همین رویه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز تکرار شود، چهره ناخوشایندی را از فوتبال ایران به جهانیان نشان خواهد داد.

اتفاق عجیب فوتبال ایران در سال جام جهانی/ لیگ برتر فوتبال با طعم خشونت و اعتراض

سرویس ورزشی فردا: با برگزاری بازی های هفته بیستم، دوسوم از بازی های لیگ هفدهم به پایان رسید و مسابقات در مسیر سرازیری خود قرار گرفت و هر چه به هفته های پایانی رقابت های لیگ نزدیک تر می شویم، بر میزان حساسیت رقابت ها افزوده می شود.

همین حساسیت ها موجب شده تا از یک سو اعتراضات به داوری های فوتبال و از سوی دیگر اشتباهات داوران در طول هفته های منتهی به پایان لیگ بیشتر شده و اتفاقات عجیب و غریبی را در فوتبال ایران ایجاد کند. اتفاقاتی که بی شک ادامه آن به تیم ملی فوتبال نیز سرایت خواهد کرد و اگر همین رویه در جام جهانی 2018 روسیه نیز تکرار شود، چهره ناخوشایندی را از فوتبال ایران به جهانیان نشان خواهد داد.

در این در شرایطی که از بزرگترهای فوتبال ایران و ملی پوشان کشورمان انتظار رفتار حرفه ای در قبال داوران می رود، اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده و اتفاقا بیشترین اعتراضات نیز به کاپیتان ها و بازیکنان حرفه ای و ملی پوش تیم ها مربوط می شود. یکی از این بازیکنان سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس و به احتمال فراوان کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های جام جهانی است.

جلال حسینی عادت کرده است که در هر مسابقه بر سر داور فریاد برند؛ هر بازی بلندتر از قبلی، مماشات داوران مسابقات پرسپولیس که قانون را به احترام کسوت و جایگاه کاپیتان سرخها و بازیکن کلیدی تیم ملی نادیده می گیرند و فریادهای حسینی را تحمل میکنند، باعت شده تا این اتفاق یکی از صحنه های همیشگی تیم پرسپولیس باشد.

این در حالی است که پرسیولیس در بهترین وضعیت ۲۰ سال اخیر بوده و بعد از سالها با اقتدار مطلق در صدر است و با تکرار قهرمانی فاصله ای ندارد. کیفیت فوتبال تیم هم در حد استانداردی بوده و آماده برای درخشش دوباره در آسیاست. جلال حسینی را در گذشته با صلابت دفاعی و فوتبال بدون افت به خاطر داشتیم در حالی که این عصبانیت در سالهای اخیر به فوتبال سید جلال اضافه شده است، عصبانیتی که ظاهرا به جوانترهای تیم هم سرایت کرده به طوری که کارتهای زرد هر بازی بیشتر مربوط به اعتراضی ها و درگیری هاست.

فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان، اخطارهای غیر فنی گرفته و محروم شده اند. اعتراض به تصمیمات داور، یک رفتار همیشگی است. شاید اگر اسم بزرگ و تماشاگران پر تعداد تیم نبود بیشتر بازیهای قرمزها ۱۱ نفره به پایان نمی رسید مانند همین صحنه بازی با گسترش که سید جلال با یک شبیه سازی اشکار، خودش را به زمین انداخت و صورتش را گرفت، بعد از سوت داور، با فریاد و پرخاش تکراری به سمت داور حملد کرد و کارت زرد گرفت و فریادها را بیشتر کرد.

تصمیم داور بازی در این صحنه درست بود. شاید اگر سختگیرتر یود، می توانست کاپیتان پرسپولیس را اخراج کند. به هر حال فریادهای سید جلالی، تماشگران را تحریک کرد و چند دقیقه ای داور مسابقه، هدف فحاشی همه جانبه ۳۰ هزار نفر قرار داشت. فحاشی به خاطر تصمیمی که با ارفاقی، کاملا درست بود و حتی میتوانست جریمه ای سنگین تر هم برای سید جلال همراه داشته باشد. هر چه هست دیگر چندان عجیب نیست که پرسپولیس در هر بازی خسارت رفتارهای غیرحرفه ای جوانانش را می دهد. اما این بازیکنان به بزرگترها نگاه می کنند و وقتی سید جلال را در صف نخست فریادها و جنجال ها می بینند، دیگر از آنها انتظار چندانی نمی توان داشت.

از سوی دیگر اساسا وقتی احمدزاده و مسلمان با بازیکن حریف دست به یقه می شوند چه کسی باید ارامشان کند؟ کاپیتانی که خودش دردر این پرسپولیس عصبی و خشمگین است قطعا نمی تواند اوضاع را آرام کند. یک نمونه متقاوت و عجیب هم هست؛ وحید امیری با کیقیت ترین پرسپولیسی حال حاضر است که معیار اخلاقی کاملا متفاوتی را هم از خود نمایش می دهد. ردپای امیری در هیچ درگیری نیست. کارت زردی به خاطر اعتراضی نگرفته و واکنش هایش در برابر سوت های اشتباه داوران، احترام برانگیز است. در بازی جمعه گذشته امیری به دلیل یک برخورد معمولی کارت زرد گرفت و کوچک ترین اعتراضی بروز نداد. رفتار وحید امیری در پرسپولیس یک نمونه یار گیری های فشرده حریف است اما از کوره در نمی رود و به خاطر هر سوت احتمالا اشتباه، فضا را علیه داور بازی سنگین نمی کند.

بنابراین به نظر می رسد بهتر است که بازیکنان تیم ها به خصوص پرسپولیسی که بیشترین تعداد ملی پوش را در تیم ملی فوتبال کشورمان دارد، در روزهای باقی مانده تا پایان فصل آرامش بیشتری از خود به نمایش گذاشته و با توجه به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، نماینده ای شایسته از بازیکنان و مردم ایران در این رقابت ها باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها