اختصاصی گسترش نیوز از هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ؛

درباره هدفمندسازی یارانه ها تبلیغات منفی صورت می گیرد

کد خبر: 1154253

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: دولت سابق به دنبال گره زن همه مسائل از جمله واکسن به گفتگو با غرب و FATF بود اما در دولت جدید در سیاست خارجی تحولاتی مهمی رخ داده که از جمله آنها تعامل بیشتر با همسایگان و عضویت دائم در شانگهای است.

درباره هدفمندسازی یارانه ها تبلیغات منفی صورت می گیرد

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ دوازده هزار عضو هیئت علمی دانشگاه از رییسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، که این برای اولین بار بود چنین اقدام سیاسی انجام می‌داد البته در سال ۹۶ هم گزینه این تشکل رئیسی بود و از او دعوت کردند.در حال حاضر به دلیل اینکه اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان در دولت و مجلس مسئولیت اجرایی برعهده گرفتند، باید از نیرو‌های جوان‌تر در این تشکل استفاده کنیم.

وی افزود: قبل از انتخابات برای پیروزی رئیسی تلاش کردیم و بعد از انتخابات برای موفقیت او باید کمک کرد، کما اینکه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی یک‌سال گذشته این اقدام را انجام داده است. اساتید در رده گروه‌های مرجع کشور هستند و مردم به آنها اعتماد دارند، از این رو می‌توانند در بحث تبیین فعالیت کنند. کما اینکه مقام معظم رهبری نیز به دانشگاه و دانشگاهیان توجه ویژه دارند.

در دولت قبل فساد و رانت‌خواری وجود داشت

حسینی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم تصریح کرد: دانشگاه تحول،تبیین و تولید دانش بنیان از شعارهایی اصلی دولت سیزدهم است، قبل از این کشور با مواردی نظیر تورم بی‌سابقه حاکم بود و اگر همان تفکر حاکم بود تورم بیش از این افزایش پیدا می‌کرد و از عدالت فاصله می‌گرفتیم. علاوه بر این مواردی نظیر فساد و رانت خواری های که در دولت وجود داشت، این وضعیت را وخیم‌تر می‌کرد. دولت سابق به دنبال گره زن همه مسائل از جمله واکسن به گفتگو با غرب و FATF بود اما در دولت جدید در سیاست خارجی تحولاتی مهمی رخ داده که از جمله آنها تعامل بیشتر با همسایگان و عضویت دائم در شانگهای است.

وی اظهار کرد: درباره هدفمندسازی یارانه‌ها تبلیغات منفی صورت می‌گیرد. در نتیجه تلاش‌ها باید بیشتر از این شود.

حسینی درباره اینکه در گفته‌های خود اشاره ای به بهبود شرایط اقتصادی نسبت به دولت قبل شد، اما دولت سیزدهم تاکنون نتوانسته شعار ساخت یک میلیون مسکن طی یک‌سال را اجرایی کند، تصریح کرد: قرار نبوده ساخت ۴ میلیون مسکن در سال اول اجرایی شود. بنای دولت این است که حتما اتفاق بیافتد. در مسایل اقتصادی روند قبلی حتماً کشور را به قهقرا می‌برد . امکان ادامه وضع گذشته وجود نداشت. مجلس هم بر این نکته سعه گذاشت در آغاز هر تغییری ممکن است کاستی و ضعفی وجود داشته باشد، عزم دولت این است که این امور را پیگیری کند.

وی در پایان با اشاره به نامه سرگشاده جمعی از اقتصاددانان به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به آینده‌نگری نیاز داریم. نیاز است که اساتید هماهنگ باشند و کار سازماندهی شده انجام دهیم، همچنین لازم است دانشگاهیان در این عرصه فعال باشند. مقام معظم رهبری نیز به دانشگاهیان توصیه کرد که جو زده نشوند. لذا هر استادی باید موارد را تبیین کند. همچنین اینکه درباره ظرفیت پژوهشی و علمی مجلس تذکر دادند، بهتر است که مجلس این ظرفیت را تقویت کند کما اینکه در حال حاضر نیز بازوی علمی و پژوهشی مجلس فعال است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها