92 درصد تریاک جهان را ایران کشف می‌کند

کد خبر: 1196053

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه مقابله و مبارزه، جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر قرار دارد و اقدامات ایران در این زمینه شگفت آور است.

92 درصد تریاک جهان را ایران کشف می‌کند

سردار اسکندر مومنی در نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه هوشمند و دانش بنیان با مواد مخدر در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، با بیان اینکه در ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه مقابله و مبارزه با عرضه و قاچاق مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه از مصرف مواد مخدر، درمان معتادان و توانمندسازی و بازگشت معتادان به اجتماع را با همکاری دستگاه های عضو پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: در حوزه مقابله و مبارزه، جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر قرار دارد و اقدامات ایران در این زمینه شگفت آور است، زیرا ایران همه ظرفیت‌های خود را در مبارزه با مواد مخدر به میدان آورده و شاید به تنهایی در مقابل این سیل خانمان سوز برای کشور و دنیا ایستاده است.

وی افزود: ۹۲ درصد کشفیات تریاک جهان مربوط به ایران است که براساس اعلام رسمی سازمان ملل است. ۵۹ درصد کشفیات مورفین جهان و ۲۷ درصد کشفیات هروئین جهان مربوط به ایران است.

مومنی با بیان اینکه ایران با فاصله رتبه اول را در کشفیات مواد مخدر در دنیا دارد، گفت: پشت این اعداد، تلاشها و ایثارهای فراوانی نهفته و طی یکسال گذشته ۱۲ شهید و ده‌ها جانباز در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر تقدیم شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها