تصمیم جدید برای کنکوری‌ها

کد خبر: 1197889

معاون سازمان سنجش به این سوال که «در صورت آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش، وضعیت احتساب سوابق تحصیلی چگونه خواهد بود؟» پاسخ داد.

تصمیم جدید برای کنکوری‌ها

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در رابطه با آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش و احتساب سوابق تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش متعهد شد مقدمات لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی را فراهم کند و داوطلبان متقاضی ترمیم نمرات یا ایجاد سابقه تحصیلی می‌توانند در ۳ نوبت امتحانات شهریور، دی و خرداد شرکت کنند.

او افزود: مبنای کار ما این است که تا پایان خرداد ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی داوطلبان در سایت آموزش و پرورش بارگذاری خواهد شد و با تعهدی که مسئولان این وزارتخانه در جلسات مختلف ارائه کردند، از ارائه سوابق تحصیلی مطمئن خواهیم بود.

مروتی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی آموزش و پرورش نتواست مقدمات کار را فراهم کند، وضعیت افرادیکه سابقه تحصیلی ندارند را بررسی و احتمالا از طریق نمرات کنکور جایگزین خواهیم کرد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش بیان کرد: اگر مقدمات ایجاد سابقه تحصیلی توسط آموزش و پرورش فراهم شد اما داوطلبان برای ایجاد سابقه اقدام نکردند، نمره سابقه تحصیلی برای آنها صفر در نظر گرفته می‌شود.

سهم کنکور در پذیرش دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد و سهم امتحانات نهایی برای ۱۰ درس، ۴۰ درصد به صورت قطعی است. متقاضیان کنکور می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم، دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت‌نام کنند. هر متقاضی صرفا یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک‌ بار ترمیم نمره برای هر درس است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها