شناسایی ۶۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده ازتحصیل

کد خبر: 1219241

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول یک‌سال گذشته با اجرای طرح شهید "محمودوند" و فعال شدن سامانه رصد بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کشور شناسایی شدند.

شناسایی ۶۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده ازتحصیل

سیدمحمدهادی حسینی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اعلام آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کشور افزود: در یک سال گذشته حدود ۴۰ درصد از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کشور جذب مدارس و کلاس‌های درس شدند.

وی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی ۹۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شدند، گفت: آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف کشور در مناطق مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کردند و یا وارد چرخه آموزش نشده‌اند به عنوان بازمانده از تحصیل هستند،گفت: در راستای شناسایی و جذب این دانش‌آموزان کارگروهی در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارتخانه با هدف شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان تحصیل و نگهداشت آنها در حوزه آموزش تشکیل شده است.

وی از فعال شدن سامانه شهید محمودوند برای این طرح خبر داد و گفت: در این سامانه مشخصات بازماندگان از تحصیل و دلایل آن برای پیگیری وضعیت دانش آموزان آورده شده است.

به گفته وی، در طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل برای هر ۱۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، یک پیگیر کننده از همکاران فرهنگی مشخص می شود.

حسینی افزود: برای جذب و آموزش این دانش آموزان راهکار ۶ گانه تعیین شده که پس از شناسایی در مدارس عادی روزانه به صورت حضوری آموزش ببینند و یا به صورت آموزش مجازی در شبکه شاد آموزش ببینند.

به گفته وی،با جذب این دانش‌آموزان، آنهل در مدارس شبانه و یا مدارس از راه دور آموزش ببیند و یا جذب مدارس روستایی شوند یا در کلاس‌های نهضت سوادآموزی آموزش ببینند.

حسینی از اجرای طرح توانمندسازی همکاران برای اجرای این طرح با برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت خبر داد و گفت: این دوره آموزشی ضمن خدمت برای تمام همکاران فرهنگی پیش بینی شده است.

وی بر ساماندهی گروه‌های جهادی علاقه‌مند و داوطلب برای آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل که جذب شدند تاکید کرد وافزود: جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در نظام آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است تا بتوان در سال‌های تحصیلی آینده جلوی بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان گرفته شود و تعداد بازماندگان کاهش پیدا کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها