زندانیان باور

کد خبر: 1195547

باورهای هر انسان زندگی او را شکل می‌دهند، بر تصمیماتش اثر می‌گذارند و مسیرش را در زندگی مشخص می‌کنند. انسان بر اساس باورهای خود از بعضی مسیرها فاصله می‌گیرد و بعضی تجربه‌ها را رد می‌کند یا می‌پذیرد. باورها از کودکی همراه او رشد می‌کنند و درون او ریشه می‌دوانند و آینده‌اش را می‌سازند. اما این باورها از کجا آمده‌اند؟ آیا همه آن‌ها درستند یا نیاز به بازبینی دارند؟ با باورهای غلط چه باید کرد؟ چگونه باید باورهای جدیدی در خودمان ایجاد کنیم؟ اگر می‌خواهید در چالش با باورهایتان همراه خوبی داشته باشید کتاب زندانیان باور اثر پاتریک فانینگ و ماتیو مک کی پیشنهاد بسیار خوبی است.

زندانیان باور

ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ کتاب زندانیان باور را سال 1991 درآمریکا منتشر کردند. اثر این دو نویسنده، کتابی کاربردی است که درباره‌ی مفهوم باور و اثرات آن بر زندگی افراد صحبت می‌کند. مک‌کی و فانینگ در این کتاب تلاش کرده‌اند به مخاطب نشان دهند اسیرماندن در میان باورهای غلط چه پیامدهای منفی‌ای در زندگیشان خواهد داشت و راه‌حل‌هایی برای خروج از این وضعیت ارائه می‌دهند.

 کتاب فانینگ و  مک کی به تمام کسانی که بر اثر باورهای غلط بر جامانده از جامعه، خانواده و محیط‌هایی که در آن بوده‌اند در رنج هستند و نگاه مثبتی به خودشان و زندگیشان ندارند کمک می‌کند بتوانند دیدگاه‌هایشان را بازبینی کنند و بتوانند شیوه‌ی جدیدی را در پیش بگیرند و زندگی بهتری داشته باشند.

دکتر اندوز مترجم کتاب یادداشتی بر ترجمه‌اش نوشته است که در آن درباره‌ی شناخت درمانی و مزیت‌های آن سخن می‌گوید. «زهرا اندوز» در این یادداشت درباره‌ی کتاب زندانیان باور می‌گوید: «کتابی که ترجمه‌ی آن را پیش رو دارید یکی از کتابهای کاربردی و فوق‌العاده ارزشمند برای تغییر نظام باورهای افراد مبتلا به مشکلات هیجانی است. اگرچه خواندن کتاب این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که تغییر باورها و طرح‌واره‌های ناسازگار، کار ساده ایست، ولی ناگفته پیداست که چنین تغییری نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مداومی است که در بستر رابطه درمانی سالم با یک متخصص با صلاحیت در حوزه‌ی شناختی رخ خواهد داد.»

این اثر فقط کتابی برای مطالعه نیست، در فصل‌های مختلف زندانیان باور پرسشنامه‌های تخصصی آمده است که با جواب دادن به آن‌ها در طول مطالعه‌ی کتاب می‌توانید به شناخت خوبی از خود دست پیدا کنید و برای تغییر باورهای ناسالم بکوشید. همین نکته این کتاب را بسیار برجسته کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها