کد خبر : 42193 / /
/

قیمت نان

تصمیم دولت درباره افزایش قیمت نان | قیمت نان متناسب سازی شد

سخنگوی دولت گفت: یعنی صرفا در برخی مناطق، قیمت‌ها با توجه به متوسط نرخ آن منطقه متناسب سازی شده است؛ مثلا در برخی شهرها با شهر مجاور، اختلاف قیمت نان زیاد بود که منجر به فساد یا جابجایی آرد می‌شد که مقامات محلی این توازن‌ها را صرفا در سطح محلی و با حفظ همان سقف قیمت متوسط گذشته در سطح کشور برقرار می‌کنند.

تصمیم دولت درباره افزایش قیمت نان | قیمت نان متناسب سازی شد

 قیمت نان در مشهد گران شد  قیمت نان در مشهد به صورذت ناگهانی 40 درصد گران شد برنامه افزایش قیمت نان به مرور در تمام کشور اجرا می‌شود کف قیمت نان سنگک در اغلب نانوایی های 10هزار تومان است قیمت نان آنلاین چندین برابر نان یارانه است جدیدترین خبرها را در خبرآزاد بخوانید

 

سخنگوی دولت گفت: نگاه ما این است که قیمت نان در سطح ملی تغییر نیابد و شیوه توزیع آرد و تخلفات این حوزه اصلاح شود.

علی بهادری جهرمی در سخنانی با اشاره به طرح موضوع افزایش قیمت نان، اظهار کرد: در حوزه نان نگاه دولت این بوده است که قیمت نان در سطح ملی تغییر نیابد و شیوه توزیع آرد و تخلفات این حوزه اصلاح شود.

وی یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند از مراکز فروش نان دولتی (غیر آزادپزها) در مناطق مختلف مصاحبه بگیرند که نرخ نان دولتی در سطح کشور چقدر بوده و الان چقدر است؛ قیمت‌ها به نحوی متناسب شده است که در استانهای همجوار اختلاف قیمت فاحش نباشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: یعنی صرفا در برخی مناطق، قیمت‌ها با توجه به متوسط نرخ آن منطقه متناسب سازی شده است؛ مثلا در برخی شهرها با شهر مجاور، اختلاف قیمت نان زیاد بود که منجر به فساد یا جابجایی آرد می‌شد که مقامات محلی این توازن‌ها را صرفا در سطح محلی و با حفظ همان سقف قیمت متوسط گذشته در سطح کشور برقرار می‌کنند./ ایسنا

تغییر قیمت نان در پایتخت

چند روز پیش، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از گرانی نان در خراسان رضوی خبر داد و اعلام کرد این تصمیم از طرف پایتخت گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. احمدرضا کشتگر در ادامه عنوان کرد: برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری تهران در واکنش به این خبر به همشهری آنلاین گفت: هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.

محمد علی‌مهری در مورد افزایش قیمت نان در مشهد هم بیان کرد: در مشهد همسان‌سازی نان اتفاق افتاده است. درواقع، در هر استانی ما دو نوع آرد نوع یک و نوع ۲ داریم که تفاوتشان فقط در قیمت‌ است و به همین دلیل قیمت نان نانوایی‌ها با هم فرق می‌کند در حالی که آردشان یکی است.

معاون اقتصادی استانداری تهران توضیح داد: برای مثال، در تهران در حال حاضر نان سنگک نوع یک ۲ هزار تومان و نان سنگک نوع دوم ۳ هزار تومان است یعنی این نان‌ها ۵۰ درصد با هم اختلاف دارند و نان نوع دو ۵۰ درصد گران‌تر ‌است در حالی که تفاوت فقط در قیمت آرد است. برای همین، بحث همسان‌سازی قیمت نان مطرح است که در مشهد این اتفاق افتاده است.

علی‌مهری افزود: البته در مشهد یک بخشی هم افزایش قیمت اتفاق افتاده و قیمت برخی نان‌ها بالا رفته که باید این را در نظر داشت که نانوایان از سال ۹۹ افزایش قیمت نداشتند.

قیمت نان چقدر گران می‌شود؟

این صحبت‌ها در حالی مطرح است که نانوایان مدت‌هاست عنوان می کنند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و در حالی که همه هزینه‌ها از حقوق کارگر و اجاره‌بها و هزینه انرژی بالا رفته است قیمت نان ۳ سال است که ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده و در این زمینه یکی از درخواست‌های نانوایان، اصلاح قیمت نان است.

معاون اقتصادی استانداری تهران در واکنش به این درخواست‌های نانوایان بیان کرد: دولت یکسری تمهیدات انجام داده است که بتواند اقتصاد نانوایان را درست کند و شغل نانوایی به لحاظ اقتصادی به صرفه باشد. در همین راستا از حدود سه هفته پیش هر شب ۴۰ درصد کمک‌هزینه برای نانوایان واریز می‌شود.  

علی‌مهری در مورد اینکه اصلاح قیمت نان هم اتفاق خواهد افتاد یا نه؟ گفت: در این زمینه برنامه موجود است اما همه چیز دست ما نیست و استانداری به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و باید مصوبه بالادستی داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری ادامه داد: با این اوصاف، ما پیشنهاد خودمان را ارائه کردیم اما هنوز مصوب نشده و فعلا تغییری درباره قیمت نان در تهران اتفاق نیفتاده است.

علی‌مهری در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما برای قمیت نان چقدر است؟ گفت: در این باره هنوز نمی‌توانیم صحبت کنیم اما به نظر می‌رسد این موضوع تا آخر همین ماه در استان تهران تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در برنامه ما فقط بحث اصلاح قیمت نان مطرح نیست، گفت: بر این اساس ممکن است اصلا قیمت برخی نان‌ها گران نشود ولی ما به دنبال این هستیم که اتفاقاتی بیفتد که پخت نان برای نانوا به صرفه ‌شود که در این زمینه پیشنهادات ما را خود اتحادیه نانوایان هم قبول کرده‌اند.

علی‌مهری در مورد کیفیت نان هم بیان کرد: اگر برنامه‌ای که عرض کردم اجرایی شود، کیفیت نان هم قطعا ارتقا خواهد یافت.

قیمت نان | فروش نان ۱۰ هزار تومانی تخلف است

معاون اقتصادی استانداری در مورد قیمت نان در تهران هم بیان کرد: نان سنگک در تهران ۲ تا ۳ هزار تومان است که به ازای هر طرف که کنجد به آن افزوده شود مبلغ هزار تومان هم به آن اضافه می‌شود.

این در حالی است که نان سنگک به قیمت ۱۰ هزار تومان هم در نانوایی‌ها فروخته می‌شود. علی‌مهری در این باره گفت: عرضه نان سنگک ۱۰ هزار تومانی تخلف است مگر اینکه بین نانوا و مشتری توافقی باشد و نان به صورت خاص با سبزی و کنجد فراوان پخت شود و یا نانوایی آزادپز باشد چون در نانوایی‌های آزادپز که تعدادشان در تهران زیاد هم است نرخ نان دست خود نانواهاست و خودشان قیمت‌گذاری می‌کنند./ همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.