انتقاد تند یالثارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد خبر: 52021

حجم بالای دختر خانمهایی که با رفقاء عرصه فرهنگی نمایشگاه را به جدید ترین سالنهای مد لباس و آرایش فرنگی تبدیل کرده و همزمان میزان سهل انگاری مسوولین وزارت ارشاد را هم به نمایش گذاشته بودند!(تصور کنید! سه نمایشگاه در یک نمایشگاه آن هم رایگان)

انتقاد تند یالثارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
هفته نامه یالثارات انتقادات شدید اللحنی از مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب نمود. به گزارش «فردا»، این هفته نامه وابسته به شورای مرکزی انصار حزب الله در این خصوص با زبانی طنز نوشت:«یکی از فواید برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب،آشنایی اهل علم و مطالعه (تهرانی و شهرستانی) با آخرین تحولات در عرصه آرایش زنانه است! وجود زنان و دخترانی که با مجوز وزارت محترم ارشاد اداره غرفه های کتاب را بر عهده گرفته و آرایش های متنوع و رنگارنگ و بی حجابی مجوزدارشان بیش از کتاب ها جلب توجه می کرد از جمله نکات بارز و شاخص امسال نمایشگاه کتاب بود! اشافه کنید به موارد فوق،حجم بالای دختر خانمهایی که با رفقاء عرصه فرهنگی نمایشگاه را به جدید ترین سالنهای مد لباس و آرایش فرنگی تبدیل کرده و همزمان میزان سهل انگاری مسوولین وزارت ارشاد را هم به نمایش گذاشته بودند!(تصور کنید! سه نمایشگاه در یک نمایشگاه آن هم رایگان)» این نشریه اصول گرا در ادامه می نویسد:« می دانیم که اصولا وزارت ارشاد نه وظیفه ای در قبال پوشش و آرایش غرفه داران و مراجعین به نمایشگاه دارد و نه اعتقادی به گیر دادن به مردم! مسئولان محترم ارشاد شأن خود را بالاتر از آن می دانند که با مسائلی جزئی و پیش پا افتاده ای مثل حجاب غرفه داران درگیر شوند! آنها در شبانه روز، 27 ساعت به مسائل عمیق فرهنگی (مثل نحوه داوری در مورد چیدمان غرفه های نمایشگاه کتاب!) می اندیشند!» به گزارش «فردا»،یالثارات با اشاره موردی می افزاید:« اختصاص یک منطقه پرت،بنب بست، دور از دسترس و مرده از نمایشگاه کتاب به غرفه های فرهنگی حزب الله لبنان،حماس و جهاد اسلامی(آن هم به مناسبت اعتراض به 60 سالگی تاسیس رژیم صهیونیستی!)از دیگر نمادهای ارزشی و اصول گرایی در نمایشگاه امسال بود! اضافه شود ممنوعیت نصب تبلیغات غرفه حزب الله لبنان در محوطه بیرونی نمایشگاه از سوی مسئولان ارزشی نمایشگاه امسال!» این هفته نامه در پایان می آورد:«مسئولان انقلابی نمایشگاه کتاب در حرکتی اصول گرایانه به غرفه های برتر در زمینه دکوراسیون جایزه دادند! حال آنکه از اقداماتی شعاری،سطحی و کلیشه ای مانند اهدای جایزه و تقدیر از ناشران و نویسندگانی که بیشترین تلاش را در جهت معرفی رژیم صهیونیستی و جنایات آن یا معرفی مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین مرتکب شده بودند،خووداری نمودند! در حالی است که مسوولان نمایشگاه کتاب، شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی را عمیقا محکوم کردند!»
گفتنی است انتقاد رسانه های نزدیک به دولت از نمایشگاه کتاب در حالی انجام می گیرد که محسن پرویز مسئول نمایشگاه بین المللی کتاب در واکنش به روزنامه همشهری که صرفا گزارش های خبری خبرگزاری رسمی کشور را مطرح کرده بود، بیانیه ای تند صادر کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها